Mi lehet az oka, hogy elsős (7) éves kisfiú folyamatosan zavarja az órát, illetve beszél a gyerekekhez, nem tud csendben maradni? Van esetleg másnak is ilyen problémája?
Szerintem, ha nem találtak semmilyen „bibit” nála, és csak annyi a gond, hogy beszélget, akkor érdemes lenne egy elfogadóbb suliba átvinned, bármilyen jó hírű is ez az iskola. Az alapján, amit leírtál, elég vonalasnak tűnik a suli, ami az átlagos gyerekeknek remek lehet, de aki picit is másképp működik, azt vagy sikerül „betörniük”, vagy végigkínlódja magát a következő éveken folytonos szidások közt a suliban (btw még mindig az utóbbi a jobb eset, de persze vannak, akik szeretik, ha betörik a gyereküket).
Tapasztalatból mondom, hogy sok iskolában egyáltalán nem tudnak differenciálni, tök mindegy, felfelé vagy lefelé lóg-e ki a gyerek, csak problémát látnak benne.
Egyébként a fiad mit gondol arról, hogy a fal felé nézve kell ülnie?
Hát, most elviszem erre a szakrendelős pszichológushoz, jön a szünet, szóval lesz idő is erre. Utána megnézzük, mi lesz másodikban, és eldöntjük, átvisszük-e másik iskolába.
Látszólag könnyen vette, mert amúgy is állandóan ültették, mivel zavarta a többieket. Ő nem is mondta, hanem kiderült tegnap. Nagyon bedühödtünk. Reggel bementem, és mondtam, hogy fordítsák vissza, ne a falat nézze. Most visszafordították. Én tudom, hogy a gyerek nem matyó hímzés, és nem vagyok elfogult egyáltalán, de nem hiszem, hogy ez az egy módszer létezik a fegyelmezésre. És hát azért egy szülőnek elég rossz érzés ezt látni, hogy egy darab fal felé fordított pad árválkodik messzebb a többi padtól. Szóval én ezt diszkriminációnak érzem.
a rá szabott büntetés felháborító! Így csak a lovat adják alá. Azért beszél és zavar, mert nem tudja a tanító lekötni a figyelmét, ergo neki kellene összeszednie kicsit magát e tekintetben és jobban odafigyelnie a gyerekre és úgy végezni a dolgát, hogy az az osztályban mindenkinek megfelelő legyen.
Tudom, miről beszélek, pont ilyen a fiam. 8 éves, másodikos.
Még első félévben simán előfordult, hogy elunta magát, felkelt és elment a terem másik végébe beszélgetni. Év végére azért az új tanítónéni is megtanulta ezt kezelni, az osztályfőnöknek meg már tavaly is mert.
Ha a pedagógus elveszíti óra közben a gyereket, akkor az az ő hibája, nem a gyereké.
Persze, lehet a háttérben olyan súlyos figyelemzavar, ami meghaladja a képességeit, de akkor fel kell ismernie, hogy ilyen jellegű baj lehet és megfelelő szakemberhez irányítani a családot, aki ebben segíteni tud.
Javaslom, hogy a nyáron keressetek fel gyermekpszichiátert és beszéljétek ezt át vele. Nekünk nagyon sok jó ötletet adott, szeptemberben így kezdtük a 2. évet. Első és legfontosabb pl az volt, hogy nem elszeparáljuk a gyereket, hanem direktbe a tanító elé ültetjük az első padba, hogy kvázi neki beszéljen a pedagógus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!