Mikortól/hányadiktól szoktak definíciót feladni megtanulásra?
NEkem másodikas a nagyobbik lányom, de itt még a szorzotáblát sem magoltatják.
A gyerekek egyszerüen olyan sokat gyakorolják, hogy egy idö után automatikusan tudja.
Pl 2-5-10-es szorzótáblás feladatokat kiadja a tanárnö, több lap tele van vele. A gyerek mind órán mind otthon ezeket töltögetni, ismétlödnek a feladatok. A gyerek pedig számolja fejben. Elöször elszámol mindig az adott feladatig, aztán ahogy bele ragad a fejébe pl 5x5=25 akkor már ahhoz csak hozzá ad 5x6-nál még 5-t. De olyan mennyiségben töltik a lapokat, hogy kb 2 hét után már nem számolgat csak beírja. Èn remélem, hogy más ilyen dolgokab is az lesz, hogy a logika szerint kell minél több feladatot megoldani, hogy a fejében maradjon mit is jelent az a definició. Sajnos ha nem érti a lényegét a feladatnak akkor hiába magolja be a definiciót nem fogja megoldani a feladatot, vagy nem fogja a hibát benne látni.
"Másodikos gyereknél már volt környezetből és matematikából."
definíció? megtanulandó tananyag igen, amit tudni kell visszamondani, vagy leírni kérdésekre válaszolva. de egy definíciót szóról szóra kell tudni. Pl geometria, földrajz, biológia... Igen, másodikban környezetből tanulják a halmazállapotokat és azok változását, de nem kell tudniuk pontosan megfogalmazni, hogy mi az a párolgás, lecsapódás, forrás, stb.
" hiába magolja be a definiciót nem fogja megoldani a feladatot"
a definíció egy pontos fogalommeghatározás. Nincs rajta mit érteni vagy nem érteni, azt meg kell tanulni. De ez 4-5. osztályban kezdődik csak.
Pl a paralelogramma (5. osztály) olyan négyszög, aminek 2 párhuzamos oldalpárja van. Ennyi. Ebből következnek dolgok, hogy a szemközti oldalai egyenlő hosszúak, a szemközti szögek egyenlőek... de ez nem a definíció része (tehát nem lehet saját szavakkal elmondani), ezek annak következményei.
vagy forráshő (7. osztály) megadja, hogy mennyi energia szükséges 1 kg forráspontra melegített folyadék teljes elforralásához.
vagy GDP (10. osztály): Az egy nemzetgazdaságban 1 év alatt létrehozott bruttó jövedelmet bruttó hazai terméknek nevezzük.
vagy fanntartható fejlődés, gomolyfelhő, limbikus rendszer, paraszimpatikus idegrendszer, ernyős virágzat... csak amik hirtelen eszembe jutottak...
Vagy később definíció, hogy a
2. osztályos a fiam, nálunk is mondta a tanítónő, hogy a környezetet próbáljuk megtanulni, de nekünk nem megy. Igaz, hogy a fiam sni-s, beszédpercepciós zavara van, meg a kifejezés is nehezen megy. pl. az emlős állat élve hozza létre utódait, nem bírom neki megmagyarázni, hogy ez miért nem jó, ez a mondat. De azt mondta a tanár, hogy a többiek sem tudják még megtanulni, ne aggódjak.
A lányom felsős, emlékszem a 4.-es környezet anyag már nagyon brutál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!