Mi a vélemény a digitális tábláról? Van olyan suli, ahol már első osztályban használják.
most eszembe jutott a jó öreg írásvetítő. Milyen nagy dolog volt már, hogy a tanítónéni kivetítette a vászonra mondjuk egy virág képét és a fólián ki lehetett színezni a szirmokat, leveleket és az látszott a nagy képen. Na, most ugyanezt csinálják, csak számítógépen.
Csak a technikai része változott, a módszertan kvázi ugyanaz.
"mindig nagy őröm gyerekeknek"
én azt értem, hogy nagy öröm a gyerekeknek, ezt kár volt leírni, ez nem olyan információ, amit ne tudna bárki, a kérdés az, hogy ez hasznos-e? az hogy öröm annak aki ott áll éppen, miközben a többi vágyakozva vár, nem biztos hogy tud figyelni, illetve hogy ez a játok digitális érdeklődés magára az anyag elsajátítására tényleg jó hatással van-e, és hogy ugyanannyit el lehet-e sajátítani? mert az érdeklődést felkelteni más módokoni s lehet, sokkal szervesebb formában, a tábla az egy külsőség egy eszköz csupán, és más módzerek, amik léteznek sokkal jobbak szerintem és kreatívabbak az érdeklődés felkeltésére, továbbá az is veszélyes, hogy elkönyveljük, hogy a tábla az eléggé felkelti az érdeklődést és más már nem kell, és abban sem vagyok biztos, hogy a memóriát jól segíti, mert az élmény az fontos, de a digitális élmény biztpos rosszabb, mint a valódi élmény, ami persze nem a normál tábla, de vannak más módszerek
"A tablettal sincs gond, ha ellenőrizve van, hogy mi és mennyit megy rajta."
Tényleg? Én úgy tudtam, hogy van bizonyos kor alatt egyáltalán nem lenne szabad.
"ha belegondolsz, mi vagyunk az utolsók, akiknek a gyerekkorában még nem volt internet és a számítógép is inkább még valami varázslat volt, úgyhogy generációs szakadék is lapul a féltés mögött."
Én saját magam tanultam általános iskolában már programozni. De a mai fiatalok úgy használják az okostelefont, hogy azt sem tudják mi fán terem egy program .Egyébként meg találkoznak vele úgyis eleget, nem hiszem hogy pont az iskolában kéne még napi 8 órában erre ráerősíteni, hogy szokja.
Hogyne volna hasznos, ha örömmel használja a gyerek azt az eszközt, amivel tanítanak? Hiszen ez azt jelenti, hogy örömmel vesz részt az órán, aktív, figyel, jelentkezik, hátha ő lehet a következő, aki kimegy a táblához.
Mi az a bizonyos kor? Honnan veszed, hogy van ilyen?
Enyém már 2 évesen is játszott a tablettel kirakót, formabeillesztős játékot, vagy csak színek szerinti válogatást. Nem volt ezzel gond, 5-10 percet elvolt vele, most 8 éves, de fél óránál többet most sincs a kezében a gép. És ez mondjuk heti max 2x.
Mi gyerekként még nem tévézhettünk, anyámék gyerekként még diavetítőn nézték a műkorcsolya eb-t, öreganyám örült, ha gyerekként engedték rádiót hallgatni... a technikai fejlődés az életünk része.
A digitális tábla egy munkaeszköt, oktatási segédanyag. Ezer meg egy dolog van, amit könnyebb rajta megmutatni a gyereknek, mint a táblára felírva. Miért ne használná ki a modern ember ezt?
Hűtőt is használunk (állítólag ez is káros), pedig ott a kút még sok helyen!
Elsős ikreim osztálytermében van e-tábla. A tanító azokat a feladatokat vetíti ki, amit a gyerek a könyvében, munkafüzetében lát. Így egyszerűbben tudják követni egymást, könnyebb ellenőrizni az önálló feladatok megoldását is.
Vannak olyan kiegészítő feladatok, amiket szintén könnyebb így kivitelezni, de ezt most hosszú lenne leírni, szerintem teremts lehetőséget magadnak arra, hogy megnézz egy ilyen táblát, akkor rögtön levágnád, miért is hasznos.
A harmadik, hogy sok gyerek, sőt tanár is allergiás a szállongó krétaporra, így meg kimarad az ettől való köhögés és fuldoklás, rendezettebb is a tanári asztal és a tábla környezete.
Én óraadó vagyok, semmilyen táblát nem használok a tantárgyamhoz, de félévek végén nézünk a gyerekekkel valami tantárgyhoz passzoló filmet. Na akkor hálás vagyok, hogy nem kell a projektort meg a vásznat becipelni, beállítással bénázni, hosszabbítóval meg egyebekkel szórakozni, hanem elég az e-táblával összekötni a laptopomat, és máris indulhat kiváló minőségben a vetítés.
hasznos lenne, fantasztikus találmány, kár, hogy a családom egy megyeszékhelyen él abban a gány országban, és az anyám az egyetlen tanárnő a városban, aki tudja is kezelni (pedig a hozzátartózó továbbképzésen mindenki volt, csak hát ugye nehéz elszakadni a krétapor romantikájától) (volt egy másik is, de őt ki is rúgták gyorsan, még mielőtt túl 21.századi módon kezdenének tanulni a diákjai)
szóval rohadt jó eszköz, csak egy rohadt gagyi országban nehéz használni.
Én ötödikes voltam amikor bevezették nálunk a digitális táblát, előtte rendes táblán tanultunk, szóval van összehasonlítási alapom.
Előnyei a digitáblának: nincs krétapor, ugyanúgy lehet rá írni mint a sima táblára, sőt a színeket is jobban lehet változtatni, mert fehér a háttér és mindent színt elvisel, nem úgy mint a zöld tábla. A diákok csinálhatnak ppt bemutatókat az osztálytársaknak, ami fejleszti az előadó képességüket és megtanulnak bátran kiállni a többiek elé. A tanárok sokkal több információt, érdekes tényeket és viedókat tudnak megmutatni a diákoknak, tizedannyi idő alatt mintha a projektort vonszolnák be. Ha esetleg olyan az iskola, hogy a tantermekben elérhető tablet/laptop, van olyan oldal ahol a diákok összemérhetik a tudásukat (kahoot).
Hátrányai: számomra ismeretlenek, 8 év alatt csak pozitívumokat tudok felmutatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!