Mikor "sok" már egy szülő?
Elsősorban (alsós) tanítók véleményére volnék kíváncsi:
Elsős a kisfiam. Nekem borzasztóan hiányzik az a fajta kontakt, hogy nap végén az óvónő lényegében átadta a gyereket. Jó volt, nem volt gond, volt kis baleset, evett, nem evett, stb.
Igyekszem munka után sietni a gyerekért, hogy ne az ügyeletestől kelljen átvennem, hogy ilyenkor tudjak pár szót váltani a tanítóval, legalább heti 2-3x.
Viszont nem szeretnék zavaró lenni, "sok" lenni, az az anyuka lenni, akire úgy néznek, hogy "na már megint itt van".
Nekem megnyugtató hallani, hogy mi történt, azt is, ha semmi extra nem volt, de semmi esetre sem szeretnék teher lenni a tanítónak ezekkel a beszélgetésekkel (kezdeményezésekkel), mert nem szeretném, hogy végül a gyereken csattanjon.
Tényleg leginkább érdekelne, hogy egy pedagógus hogy áll hozzá ehhez.
Természetesen nem fogom ezzel zaklatni hónapokig minden nap, de ez egy új helyzet, ráadásul stresszhelyzet, ahol idegenek vannak, teljesíteni kell, értékelik a gyereket. Nem feltétlen veszi ezt könnyen egy 6 éves gyerek. Az enyém konkrétan semmit nem hajlandó mondani az iskoláról, ha szóba kerül, azonnal másra tereli a szót.
Nekem sok lenne, ha minden du. ahelyett, hogy mehetnék haza, még egy rakat anyuka kérdezősködne, hogy mi volt aznap, Pistike evett-ivott-pisilt-kakilt-e. Mert ha egy elkezdi, akkor a többi is kérdezősködni fog. Ráadásul nálunk úgy van, hogy ha egész napos osztályban van a gyerkőc, akkor 2 tanító van velük felváltva (egyik de., másik du., naponként változó, hogy mikor melyik). Ha pedig napközis osztály, akkor ugye a napközis tanár nem igazán fogja tudni, hogy pl. matek órán hogy viselkedett a gyerek.
Egy tanítónak nem ér véget a nap a gyerekek átadásával. Hazamegy, dolgozatokat javít, átnézi másnap mit is fognak csinálni (gyerekek képességeihez mérten adja a feladatokat), elsőben elő kell írni a gyerekek füzetét - betűelemeket stb., javítani a megírt füzeteket.... Esetleg ha lelkes tanító, akkor pl. applikációkat készít, amivel izgalmasabbá teszi a következő témakört, olvasmányt.
Ha gond lesz, maguktól szólnak.
Itt valahogy a napközi és az iskolaotthon keveréke van. 2 tanítójuk van, mindkettővel van minden nap órájuk (legalább 1), és ők vannak délután napköziben is a gyerekekkel felváltva. Ma pl 1 óra kivételével egész nap az osztályfőnökkel vannak.
Nem is gondoltam, hogy majd munkaidőn túl ezzel tartom fel a tanítónénit, eszembe sem jutott hogy ilyet tegyek... de köszönöm a véleményeket, átgondolom :)
Nekem is nagyon hiányzik ez a napi 1-2 mondat....:(
Akkoris ha nekik ez terhes, szerintem így az elején az elsős szülőket is 'be kell szoktatni' az iskolai rendszerbe, nem csak úgy letépni rólunk a gyereket..szerintem...
" Főleg a gyerek előtt kérdezgetni... annak a jele, hogy nem bízol benne."
Hogy mi van?
Csupán annak a jele, ha kérdezem a tanítót, hogy tudom: más a fontos a gyereknek és más a tanítónak. A gyerek elmeséli lelkesen, hogy véletlen összefejeltek, hogy a kispajtás széken hintázás közben hanyatt esett, hogy a fehér zoknit megint elfelejtette áthúzni... és tök jó, hogy ezt meséli, és meghallgatom, élvezem, de ebből semmit nem tudok meg, hogy hol tartanak, mit tanulnak, figyel-e, lelkes-e, elkalandozik-e stb.
Ezekről pedig a tanítótól kapok választ.
És kapok választ. Már rájöttem, hogy egy elsős tanítónak nem lehet teher a szülő. Ha az, akkor baj van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!