Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Azok a gyerekek, akik Waldorf...

Azok a gyerekek, akik Waldorf általános iskolában végeztek, ugyanolyan ismeretekkel tudnak menni középiskolába?

Figyelt kérdés
Okozhat gondot az állami iskola és egy Waldorf iskola oktatási működésének különbsége a középiskolai bejutásban, illetve a tanulásban?

2017. aug. 5. 17:36
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
75%
Megvannak azok az osztályok, ahol a tanerv szerint egy szinten vannak. Ezek az átjárásra javasolt időpontok. Egy iskola honlapját érdemes megnézni, de úgy emlékszem kb. 3évente vannak.
2017. aug. 5. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
68%
Hát én waldorf után nem vinném állami középiskolába, mert sok kudarc fogja érni, ott tanulni kell, követelmények vannak, a waldorf meg mind tudjuk, nem erről híres.
2017. aug. 6. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
45%
Nem ugyanolyan. Ők általános elsőtől kezdve 2 idegen nyelvet tanulnak (angol, német / francia) és szerintem ez lenne a normális minden iskolában. Vagy legalább az angolt bevezetném. A 4. osztály túl késő már hozzá, mert 4-8 évesen a legfogékonyabb akcentus nélkül nyelveket tanulni az ember. Ezen kívül tudnak kertészkedni is (ami egyáltalán nem baromság), sütnek is, illetve nagyobb hangsúlyt fektetnek az alkotásra, kreatívitásra (rajz, zene, színdarabok, tánc, varrás, fafaragás, egyéb kézműves dolgok). Nem szorongás, kényszeres megfelelés, félelem iskolába járni, órán részt venni, hanem szeretnek a gyerekek bejárni. A tanár nem megaláz, hanem egyénre szabottan fejleszt. Toleranciára is nevelnek pl az autista, diszlexiás gyerekek iránt. Mire végzel egy talpraesett, önálló, bátran döntő, kreatív személyiség leszel, aki hisz önmagában. Aki szeret és TUD is tanulni. Ami megtévesztő lehet a témában dilettáns emberek számára : nem olyan sorrendben / tempóban haladnak minden esetben, mint a nem alternatív iskolákban. Nem biztos, hogy tudnak írni, olvasni, számolni Karácsonyig, mert ők lassan, de biztosan haladnak, hiszen ezek az alapjai minden más tantárgynak. Instabil alapra nem lehet házat építeni hosszú távra. Lehet más gyerek hamarabb tud olvasni, mert megkövetelték tőle, de a gyerekek kb 80 %-a nem érti mit olvas és nem is szeret olvasni. A kompetencia felmérések is bizonyítják többek között. Egyszer olvastam, hogy a magyarok lehülyézik a dánokat, finneket, mert azok jóval később tanulnak meg olvasni, de hol is élnek jobban az emberek ? Hol jobbak a kompetencia felmérések szövegértésből ? Hol élnek nem idegroncs, boldogabb emberek ? Több egyetemi oktató ismerős is panaszkodott, hogy rengeteg magyar diáknak hiányzik a stabil alap matekból. Ráadásul ez mérnöki szakokon volt ! Ha logikusan belegondolsz, nem lehet elmélyült tudást szerezni abból, amit rohanva tanulsz meg, nem értőn, megtapasztalva. Ezért halad lassabban a Waldorf pl olvasásból. Nagyon sok gyakorlat van, tapsztalva tanulnak. Pl biológia órán kimennek tanulmányozni a növényeket, állatokat, magyar órán eljátszák bagy színházban megnézik a kötelező olvasmányokat, történelemből a fontos eseményeket eljátszák, matek órán a mértékegységekből kimennek az udvarra megmérni pl az iskolát, stb. Teljesen más így tanulni, mint tankönyvből bemagolni. Úgy tudom 8-tól 10-ig van fő óra. Több hétig ugyanaz pl matek. Utána kertészkedés friss levegőn, sok mozgás, nyelvek, zene, kézműves fogalalkozások, végül mese zárja az utolsó órát. Szerintem a nyelvek, zene, elegendő mozgás a szabadban, tesi, kreatívitás fejlesztése rendkívül fontos (lenne) gyerekkorban. Azt is szokták mondani, hogy egy waldorfos nem tud annyit, mint egy normális sulis. Most őszintén, ki az aki mindenre emlékszik abból, amit a lexikális tudás alapú iskolákban beléjük vertek ? Jó ha 30 % megmarad. Nem az apró betűs rész bemagoláda számít, hanem hogy tudd hol keresd meg, amit tudnod kell és hogy dolgozd fel az anyagot. Egyébként waldorf gimiben is ugyanúgy van kémia, földrajz, stb. 12. végén waldorf érettségit kell tenni, majd 13. évben végig a normál érettségire készülnek. De ugyanúgy ember barát módon, nem stresszelve és magolva. Nos, nekem 2 rokonom járt Waldorfba és több barátom. Sőt, ovi és első osztály nekem is waldorf volt. Nem bántam meg, nem ezért jöttem el. Egyik húgom viszont ovitól kezdve 5. osztályig waldorfba járt. Folyékonyan beszél angolul, németül és jól franciául. Az ország legjobb zene tagozatos iskolájába vették át. Most lesz 6. osztályos. Másik rokon Európa egyik legjobb egyetemén tanul közgazdásznak. Haverok közül legtöbb maradt waldorfban, kettőt felvették abba a gimibe, ahová akart járni. De te is utána nézhetsz a statisztikáknak. Nem igaz, hogy a waldorf kisegítő és innen nem lehet diplomát szerezni. Egyébként több országban is waldorfhoz közelebbi módon tanítanak (pl Dánia) és a gyerekek szeretnek iskolába járni. Gyakorlatias, önálló felnőttek lesznek. A dán a világon az egyik legboldogabb nép.
2017. aug. 6. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
46%
Az pedig, hogy a waldorban nincsenek követelmények, nem kell tanulni, az no comment. Látszik, hogy olyan szól hozzá, aki nem kompetens a témában. Külföldön elismerik, jól ismerik a waldorf iskolákat. Magyarországon kevés embernek van érdemi információja, mégis előszeretettel beleugat, méghozzá hülyeséget. Mondjuk ez nemcsak a waldorf témára igaz. Ez népbetegség sajnos.
2017. aug. 6. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
63%

De igen, jól ismerem a waldorfot sajnos. Ismerősöm alaposan megszívta vele. Nem mondom hogy rossz, mert akár jó is lehetne, csak nem ebben az országban, ahol még mindig teljesítmény alapú az oktatás,a munkavállalás, és nincs pl waldorf egyetem és waldorf munkahely. Ismerősöm is szerette, a szülei is, nem is volt gond, addig míg hagyományos középiskolába nem íratták.

Ott már nem tudott megfelelni az általános követelményeknek, mivel nem ehhez volt szokva, így szinte csak kudarcok érték, és rövidesen megutálta a tanulást és az iskolát is. 18 évesen ott is hagyta(akkor még ennyi volt a tankötelezettségi korhatár), ott állt mindenféle végzettség nélkül, de egy munkahelyen se tudott beilleszkedni, mivel ott is másfajta követelmények voltak mint azok amiket ő 12 éven át megszokott(óvoda-általános). Pszichés problémái lettek, megkeseredett, nem szeret már emberek közé járni és egy általános kudarcnak éli meg az életét. Most 30 éves de tartósan nem volt még munkahelye, nincs érettségije, nincs szakmája.


Amúgy meg közintézményekben már 1. osztálytól van idegennyelv oktatás.

2017. aug. 6. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
90%

Szoktak állami középiskolába menni Waldorfból. Húgom gyerekei is odajárnak, igaz, ők még alsósok, de azt mesélte, minden évben van pár gyerek, aki elmegy középiskolába tőlük (és erős gimikbe is).

Azt gondolom, az iskolaválasztás elég gyerekfüggő dolog, és nem mindenkinek való az állami rendszer, másnak meg a Waldorf (vagy egyéb alternatív) nem jó.

Egy barátom két lánya járt Waldorfba, egyikük aztán maga akart állami középiskolába járni, fel is vették.

Saját tapasztalatom csak állami és nem Waldorf, de alternatív sulival kapcsolatban van, ez is megerősítette a véleményemet, hogy nem minden gyereknek jó minden rendszer. Van, aki az állami suliban vígan elvolt, más gyerekek nehezen viselték a folyamatos drillt, a tanárok gúnyolódását, az igazságtalan, megalázó rendszert. Az alternatívban is volt, aki a viszonylagos „szabadságtól” teljesen szétcsúszott, kvázi semmit nem csinált egész évben, mások pedig szárnyalni kezdtek benne, jót tett nekik, hogy lehet saját véleményük, hogy a tanárok nem szívatják őket, hanem segítik, stb.

Baromi nehéz persze szülőként megítélni, mi lesz a jó a gyerekünknek, de sok év tapasztalata alapján azt gondolom, ha valahol szenved a gyerek, akkor nem szabad otthagyni, és érdemes figyelni a gyereket, hallgatni a véleményére, mert nem hülye kis droidok ők, akiknek nincs saját véleményük, hanem nagyon is jól látják a dolgokat.

2017. aug. 6. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a segítségeket, véleményeket mindenkinek.:) Én Vekerdy Tamás könyveit olvasva kezdtem a Waldorf-os oktatásban gondolkozni, mert elég gyakran megemlíti írásaiban ezt a módszert. Jelenleg oda húz a szívem, de annyi sok negatív dolgot is lehet olvasni a témában, hogy nem könnyű a döntés.

Még azt szeretném kérdezni, hogy anyagilag milyen havi költséget jelentenek ezek a sulik? Minden városban egységes, vagy valamitől függ az összeg mértéke?

Általában mindenkit felvesznek, vagy van valami szűrő?

Mi a szombathelyi Apáczai Waldorf sulin gondolkozunk. (és még fogunk is:)))

2017. aug. 6. 17:21
 8/16 anonim ***** válasza:
62%

(6. válaszoló vagyok)

Bp-en az egyik suli 30 ezer körül van havonta, de nincs erre egységes „szabályozás”, a kérdés, mennyiből tudják fenntartani az adott iskolát. Nyilván ahol több gyerek van, ott kevesebb költség jut egy főre (a húgomék sulijában 30-an vannak egy osztályban, és 1–12. évfolyam van).

De azt tudni kell, hogy kicsit „kommunajellegű” a dolog, mivel be lehet mondani, hogy nem tud az ember annyit fizetni, és akkor a maradékot a többieknek kell összedobniuk. (Az előző hsz-ban említett barátom azt mesélte, őt nagyon tudta bosszantani, mikor az olyan értékű dzsipekkel furikázók, mint az ő lakása, nem fizettek tandíjat, mert azt mondták, „nem telik rá”).

A felvételnél is az adott suli felkapottsága a döntő, a bp-i sulikba kb. „születni kell”, ha Waldorf oviból jön a gyerek, akkor az jó pont, de pl. egy 30 fős osztályban 25 testvérgyerek szokott lenni, így kb. 5 helyért küzdenek az újak minden évben…


A helyedben az adott iskoláról próbálnék infókat szerezni, akár megkérdezni odajárók szüleit, mert a Waldorf nevelés egy szép eszme, de emberek alkalmazzák ezt is, így elég nagy eltérések vannak abban, mi, hogyan, mennyire valósul meg a gyakorlatban. Egy példa: „alaptézisük”, hogy 12 éves kor alatt nem jó focizni (megvan ennek az ideológiája, miért), és van olyan suli, ahol ezt keményen be is tartatják, de olyan is, ahol nem. Ahogy van olyan család, ahol ezt betartják, van olyan, ahol nem… nekem ez irtó fura, mert szerintem, ha az ember egy eszmerendszerhez csatlakozik (márpedig a W mögött elég erősen van egy ilyen), akkor azt fogadja el – vagy ne akarjon odatartozni. De persze ez már csak az egyéni véleményem, általában ennél jóval opportunistábbak az emberek (lásd a vallási szabályok kérdését :)).

2017. aug. 6. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
Oké, köszönöm szépen:))
2017. aug. 6. 22:20
 10/16 anonim ***** válasza:
52%

Az év vicce, hogy egy waldorfos nem fog tudni lediplomázni, sőt nem viszi semmire. Ilyen iskolát végzett pl. :

Jennifer Aniston, Sandra Bullock - híres színésznők

Wolfgang Porsche - a Porsche AG igazgatósági elnöke.

Ferdinand Porsche - osztrák autótervező mérnök

Thomas C. Südhof - orvosi-élettani Nobel díjas biokémikus

Kenneth Chenault - az American Express elnök vezérigazgatója

Raymond McDermott - a Stanford Egyetem egyik professzora


És mint mondtam, húgom a legjobb zene tagozatos iskolába nyert felvételt, én pedig egy reál tagozatos, erős gimibe.

Tévhit, hogy a waldorf iskolában mindenki azt csinál, amit akar, nincsenek szabályok, nem kell tanulni stb. Feltéve, ha normális, igazi waldorf iskoláról van szó. Állami iskolában sem hajlandó mindenki tanulni, nem kell ehhez waldorfba járni. Mondjuk húgom és én szeretünk tanulni. A waldorf nem vette el a kedvünket tőle, inkább meghozta. Mivel tudjuk hogy kell jól tanulni, más iskolában is boldogulunk. Azt is tudjuk mik akarunk lenni felnőtt korunkban, mert tudjuk miből vagyunk jók és van önbizalmunk megvalósítani.

2017. aug. 7. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!