Tényleg átlagos dolognak számít eleve évvesztes gyereket visszatartani az iskolától?
Nagy dilemmában vagyunk. A Fiam novemberben töltötte 6. életévét, magánóvodàba jàr jelenleg. Számunkra nem volt kérdés, hogy szeptemberben iskolába megy. Az iskolaerettsegi teszteken nagyon jól teljesít, a képességeivel minden rendben. Az óvónénik szerint szociálisan érzékeny, s rosszul viseli a kudarcot. Rettenetesen válogatós, ezért alig eszi meg az ebédet. 116 cm és 20 kg, de várható volt, a szülei sem magasak. Fogváltás még nem kezdődött meg.
Mi ezeket értjük, de amit látunk az az, hogy unatkozik az oviban, iskolába szeretne járni, ráadásul nem is érzi magát sajnos olyan jól ebben az oviban. Szerintünk pont ez a váltás kellene neki, új közeg, kihívások, stb.
Szerintünk túl van bonyolítva az egész, ráadásul még van fél év, addig csomót fejlődhet. Nála mindig minden fejlődés hirtelen, ugrásszerűen történt, amióta megszületett. Elég szélsőséges kisfiú amúgy, tud lenni ilyen is, olyan is.
De biztos, hogy a plusz egy év ovi segítene?
Ha tavaszi lenne, akkor oké, de novemberi gyereket visszatartani szerintem elég extrém, miközben számol papíron is, szavakat le tud írni, stb. Ha marad, majdnem 8 évesen menne iskolába, EU-t túlzásnak tartjuk.
Köszönöm a tanácsokat!
Nekem október végi a fiam, soha egy pillanatra sem merült fel bennem, hogy őt még vissza kéne tartani, hiszen már majdnem hét éves volt, amikor suliba ment. Sose értettem, mire fel ez a marha nagy féltés. Én tavaszi vagyok, mégis mentem hatévesen suliba, szerintem ennek kéne az alapnak lennie, és csak azt kéne visszatartani, akivel probléma van. Nekem olyan fura az a sok lakli nyolcéves elsős...
Amúgy igazad van, kérdező, a 6 év körüli gyerekek akár egy nyár alatt is hatalmasat fejlődnek. A fiam pl. sulikezdés előtti nyáron tanult meg magától olvasni. Addig nem érdekelte, nyáron viszont állandóan kérdezgette, hogy melyik betű melyik, és már úgy kezdte az iskolát szeptemberben, hogy rövidebb szavakat olvasott össze, le tudta írni a nevét, stb. Tudom, ez nem nagy dolog, sok gyerek képes rá, csak azért tartom érdekesnek, mert előtte ez egyáltalán nem érdekelte, másfél hónap alatt tanulta ezt meg.
Az óvodának a beiratkozás előtt ki KELL adnia egy szakvéleményt, amit a tanköteles korú gyerek szülője köteles leadni a körzeti iskolában a beiratkozás napján. ellenkező esetben az lakóhely szerinti önkormányzat keresni fogja a gyereket, miért nem iratkozott be.
A szakvéleményben három dolog szerepelhet.
1. A gyerek esetében a tankötelezettség megkezdéséről szakértői vizsgálat dönt.
2. A gyerek kezdje meg a tankötelezettségét a 2017/18-as tanévben.
3. A gyerek nem érte el a megfelelő fejlettséget, további egy év óvodai nevelésben részesül.
Ez utóbbit csak a 2010. december 31. után született gyerekek kaphatják, tehát akik 2011 január 1. és augusztus 31. között lesznek 6 évesek.
Aki 2010. szept. 1. és december 31 között született, csak szakértői vizsgálat alapján menthető fel.
Aki pedig ennél is idősebb, az iskolát fog kezdeni, (lehet, hogy már SNI vagy más diagnózissal), kivéve a legsúlyosabb vagy halmozottan fogyatékos gyerekeket, akikre speciális szabályok vonatkoznak.
Magyarul: A te gyerekedről "iskolába mehet" papírt kell adniuk, ha eddig nem utalták a pedagógiai szakszolgálathoz.
Köszönöm szèpen!
Kedves utolsó, ez száz százalék?
Mert így egyre kevésbé értem, hogy miért nem küldték minket nevelési tanácsadóba? Hiszen ezek szerint mindegy is, hogy az óvónők vagy mi mit mondunk, ha évvesztes gyereket csak nevtan tarthat vissza.
Esküszöm nem értem, hogy mi folyik itt...
Kisfiam decemberben volt 6 éves. 114 centi, 20 kiló. rendkívül válogatós, az oviban 5ből 4x "kenyér volt az ebéd". Rosszul tűri a kudarcot, akár legyen az egy társasjáték, vagy egy rajz, ami a fejében jobban nézett ki, mint ahogy a papírra sikerült.
otthon 5 percre nem tudom leültetni, hogy a logopédia "házit" megcsináljuk, útál rajzolni, színezni, nem is tud. általában fegyelmezetlen, vad, állandóan sunnyog valamin valamelyik pajtással, ha valami nem úgy történik, ahogy ő szeretné, azonnal megsértődik, nem játszik tovább, nem barátja a másik többé (értsd: a követező max 2 napban), csak azt jó játszani, amit ő akar, nem kapcsolódik be másk által megkezdett, kitalált elfoglaltságba. betűk, írás nem érdekli, még a tornát is utálja, mert a játék idejét veszi el.
ennek ellenére senkinek eszébe sem jutott, hogy oviban kellene maradnia (hazudok, mert nekem igen). az óvónők szerint rendkívül jó képességű gyerek, ügyesen számol, erzes nagyságrendben is felismer számokat, váltások nem okoznak gondot, hatalmas szókincse van, választékosan beszél (szégyenlem, de legalább ilyen választékosan kármokodik is), ügyes, összerendezett a mozgása (ezzel vitatkoznék, mert nem hajlandó sem a hintát lökni, sem a pótkerék nélkül megpróbálni biciklizni), figyelme könnyen fenntartható (ha sikerül felteni :))... szóval az óvónénik, és mindenki szerint tökéletes elsős lesz. arról nem is beszélve, hogy a nyílt napon úgy bemutatkozott, hogy az iskolaigazgató máris megjegyezte magának kis családunkat (miközben én próbáltam magam elásni, és úgy tenni, mintha nem hozzám tartozna)
sok még a fél év! menjetek csak nyugodtan suliba!
#24-es vagyok. Nálunk elkezdődött a fogváltás, de még csak az örlők bújtak ki, elől egy sem mozog. a gyerek nem szeret szerepelni, de mesemondó versenyre készültek a csoportból többen, és 1 hét alatt megtanulta mindenkienk a meséjét, amíg azok gyakorolták.
az iskolában azt mondták, alkalmazkodnak az ovis igényekhez, ha szükséges, 2 részletben tartják az órákat közben szünettel, játékkal, mozgással, ugrálással. nyílt napon azt láttam, hogy már bőven benne vagyunk a 2. félévben, de az elsősöknél még most is van az óra felénél játék, óra végén kis mozgás, tanítónéni vezénylésével minden szünetben ivás (víz! :)).
én azt látom, hogy a kisfiamnak bár inkább a játékra van igénye, ez azért van, mert a foglalkozások untatják.
ja, és alig várom már, hogy végre ne aludjon délután! nincs rá igénye, az oviban mégis ráerőszakolják a gyerekre.
ez is egy szempont...
A 22-es válaszadó vagyok.
Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozom, tényleg ezek a határidők.
Az iskolaérettségik ami kerületünkben már véget értek, de pótnapokat még mi is tartunk. Mindig van aki ilyenkor jön. Beteg volt,külföldről érkezett, nem járt oviba és nem tudták, hogy vizsgálat kell, stb.
Az oviban csináltak csak "iskokaérettségi tesztet"? Ha igen, az nem az igazi. Az igazi az, amelyiket a nevelési tanácsadóban csinálnak és látja a gyereket pszichológus is.
A természete nem fog változni se 1, se több év múlva sem, mert Ő ilyen. Próbáld ég elvinni a Pedagógiai Szakszolgálathoz (Nevelési tanácsadó).
Pff Én is tulajdonképen 8 évesen kezdtem el az iskolát. Véleményem szerint feleslegesen bár kitudja lehet hogy jobb így jobb fejek voltak az osztály társak...De és most jon a DE! Éreztem hogy én idösebb/érettebb vagyok tölük és azt tudom hogy nem én voltam a legeszesebb tanulo de idősebb voltam és éreztem hogy ez visza útt még nekem majd párszor... hogy ujra jartam az első osztályt.. Mert hogy nem voltam elégè éret...
De nem baj az ilyenek mit én nem hülyébek a tőbbiektől főleg hogy 9 fajta inteligencia létezik és mindenkiben más a domináns Ja ezt nem tudtad ?? Miért nem tanultad meg eddig?? 0% iq-van???????
Igen kb enyit érnek az iq meg a többi teszt mind tanulható dolog... és elvárják hogy tudd és hogy honan ?? Na ezaz mert nem magyarazak el 😞
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!