Tényleg átlagos dolognak számít eleve évvesztes gyereket visszatartani az iskolától?
Nagy dilemmában vagyunk. A Fiam novemberben töltötte 6. életévét, magánóvodàba jàr jelenleg. Számunkra nem volt kérdés, hogy szeptemberben iskolába megy. Az iskolaerettsegi teszteken nagyon jól teljesít, a képességeivel minden rendben. Az óvónénik szerint szociálisan érzékeny, s rosszul viseli a kudarcot. Rettenetesen válogatós, ezért alig eszi meg az ebédet. 116 cm és 20 kg, de várható volt, a szülei sem magasak. Fogváltás még nem kezdődött meg.
Mi ezeket értjük, de amit látunk az az, hogy unatkozik az oviban, iskolába szeretne járni, ráadásul nem is érzi magát sajnos olyan jól ebben az oviban. Szerintünk pont ez a váltás kellene neki, új közeg, kihívások, stb.
Szerintünk túl van bonyolítva az egész, ráadásul még van fél év, addig csomót fejlődhet. Nála mindig minden fejlődés hirtelen, ugrásszerűen történt, amióta megszületett. Elég szélsőséges kisfiú amúgy, tud lenni ilyen is, olyan is.
De biztos, hogy a plusz egy év ovi segítene?
Ha tavaszi lenne, akkor oké, de novemberi gyereket visszatartani szerintem elég extrém, miközben számol papíron is, szavakat le tud írni, stb. Ha marad, majdnem 8 évesen menne iskolába, EU-t túlzásnak tartjuk.
Köszönöm a tanácsokat!
Ezek alapján nem biztos, hogy iskolába küldeném.
Ha lehetne választani és megoldható mehetne iskolába de ne legyen napközis.
Nem értem, ha az iskolaérettségi vizsgálaton jól szerepelt, akkor most mit javasolnak? mert annak a vizsgálatnak a szociális érzék is része. mmost javasolják, vagy nem az óvónők? ha kétségük van, akkor a szakértői bizottsághoz irányítottak volna. Szerintem ha ilyen jó képességű, akkor mennie kéne, az oviban sokat fejlődni nem fog.
Sok lesz a korkülönbség az osztálytársakkal, akik között lesz jócskán 7 év alatti is.
Az, hogy szociálisan érzékeny és rosszul viseli a kudarcot, egy év múlva sem fog változni. Magától legalábbis tuti nem. Én megkérdezném az óvónéniktől, hogy tudják-e ezeket a területeket specifikusan fejleszteni az óvodában, van-e hozzá szakemberük, tartanak-e ilyen típusú foglalkozást.
Mert ha nem, akkor miért tartanánk vissza?
(Az én lányom Asperger-szindrómás, hasonló gondokkal küzdött, de ment suliba 6 évesen, de kapott fejlesztést és hordtam pszichológushoz a fenti nehézségek miatt. Ettől változott a helyzet érdemben.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!