Félévi bizi. Ha mindenből kitűnő a gyerek, akkor a szorgalma hogy lehet csak jó?
Második osztályban még nem csak szöveges értékelés van? Én úgy tudtam,illetve az én fiamék iskolájában még csak az van. Ő most elsős és szöveges értékelést kapott, és másodikban is így lesz.
Egyébként én rákérdeznék a helyedben, mert az furcsa, hogy minden hónapban 5-ös volt a szorgalma, akkor valóban hogy lett most félévkor 4?
Számomra a szorgalomjegy alapvetően az élet egy nagy misztériuma. Nálunk is előfordult alsóban, hogy kitűnő tanuló gyereknek a szorgalma 4-es volt, és az is, hogy a tanító közölte, hiába tudja a gyerek ötösre a dolgokat, ha nem elég aktív órán, nem adhat neki ötöst matekból.
Node akkor, kérdem én, a szorgalom beleszámít a tantárgyi jegybe, és még külön is képez egy jegyet? Mert ebben nem látom a logikát. Ha minden tantárgyi jegy tartalmazza az adott órán tanusított szorgalom értékelését, akkor logikusan a külön szorgalom érdemjegy a tanórán kívül/délután/szünetekben tanusított szorgalomról árulkodik, nem?
Persze ez újabb kérdést vet fel: hogyan lehet egy gyerek „szorgalmas” a szabadidejében, amelyet játékkal kell(ene) töltenie? Elég sokat legózik? :)
Hát itt vagyok, megkérdeztem. Azt a választ kaptam, hogy azért húzta alá ezt az "ösztönzést igényel"-t, mert kevesebbet jelentkezik órán, mint egyébként tőle megszokta. Gyerek szerint jelentkezik ő, de nem szólítja fel, sőt, úgy látja, sokszor mintha a tanár észre sem venné, mert elég hülye helyen ült, kiesett a tanár látóköréből. Azóta szerencsére ültetés volt.
Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy akkor a heti/havi szorgalom értékelésének is a féléviben aláhúzott dolgokat kellett volna tükröznie. Emiatt fura az egész, de mindegy, már nem foglalkoztat annyira, de egyet nem értek vele.Csak a gyerekemet sajnálom, ő nem érzi igazságosnak, mivel minden szorgalmi leckét mindig szívesen megcsinált, de ezek után...
Hú, basszus, ezeket a szorgalomosztályzásokat meg dicséretes ötös stb.-ket hogy gyűlöltem anno gyerekként... még úgy is, hogy mindig 5-ös szorgalmam volt. De láttam olyanokat, hogy:
- tényleg példás magatartású gyereknek nem adtak 5-ös magatartást, mert rosszul tanult! pedig nem pofázott óra alatt, figyelt, nem voltak balhéi és még közösségi dolgokban is részt vett
- láthatóan szorgalmas gyereknek csak azért szarabb jegyet adni, mert nem jól tanul... és itt sem az volt a hiba, hogy lusta volt, hanem nem jó a matekban, fizikában, amihez érzék kell
- rengeteg tanár volt, aki pofára adott osztályzatokat... másik osztályban olyan gyerek kapott példás magatartást, aki órán tanárnak beszólt...
- volt pl. olyan magyartanárom, aki besértődött rám, mert nem az ő tárgyával akartam továbbmenni, és azzal próbálta megbosszulni, hogy bosszúból nem adott dicséretet az ötösöm mellé, más, sokkal kevésbé szorgalmas embernek meg igen, pedig én versenyen is teljesítettem nekik... hát kb. ezzel azt érték el, hogy röhögtem egy jót a szánalmasságán
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!