Hogyan döntsem el, hogy valóban fejlesztésre szorul-e a gyerekem?
2-os a fiam. Elég csúnyán ír és lassabb, ezt tudom, nem vagyok túl elfogult :)
A tanár szerint ez már felmérést igényel, aminek egyenes következménye a fejlesztés és persze kimondják róla, hogy gyengébb az átlagnál. A nevelési tanácsadóba kéne vinnem, ahol persze vadidegenek előtt kellene teljesítenie.
Van esetleg valami más módszer, hely vagy bármi, ahol egyértelműen kiderülne, hogy valóban fejlesztésre szorul-e a fiam?
Vagy egyszerűen csak kell az iskolának a plusz kvóta, ezért rámondják bárkire, hogy pl. diszlexiás?
Köszi!
Ez az, hogy fogalmam sincs, hogy ez a fajta lassúság okozhat-e nála a későbbiekben lemaradást.
Azért is vagyok ilyen bizonytalan, mert 5 fővel csökkent idén az osztálylétszám és nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy azzal akarják feltölteni az osztályt, hogy pár "gyengébb" gyerekre ráhúzzák, hogy pl. diszlexiás, így máris kettőnek számít...
A gyerekorvosunk mondta ezt amúgy, hogy sok iskola ezzel trükközik. Jár 20 gyerek az osztályba, abból 5-nek papírja van a diszlexiáról és máris 25 fő után kapja a suli a támogatást...
Attól, hogy fejlesztésre szorul, még nem számít kettőnek.
Érdekes a felfogásod egyébként. Az elsős fiam szerintem csúnyán ír, (bár szupergyorsan, ügyesen dolgozik) kérdeztem a tanítóját, nem kellene-e vmi fejlesztés neki pluszban. Azt mondta, nem, a balkezeseknek néha több idő kell a megfelelő íráshoz, de megoldják ők, max többet gyurmázzunk, fűzzünk gyöngyöt, stb. Azóta is gondolkodom, elegendő-e ennyi.
Mint írtam, a gyerekorvosunktól jött az a gondolat, hogy az iskola így akar plusz támogatáshoz jutni és azóta is ez motoszkál a fejemben. Ő mondta ezt, mert látja, hogy az elmúlt években sokkal több gyerekre mondják rá, hogy fejlesztendő, mint azelőtt. Nem hiszem, hogy ennyit butultak volna :)
Ha a fiam VALÓBAN fejlesztésre szorul, akkor eszem ágában sincs ezt megkérdőjelezni és akadályozni, sőt mindent megtennék a fejlődése érdekében!
De ha feleslegesen (az esetleges támogatás érdekében) ráhúzzák, hogy pl. diszlexiás, akkor ez az egész életét végigkísérheti és mivel sajnos így is elég önbizalomhiányos, képes lenne teljesen azonosulni azzal, hogy ő gyenge, beteg stb.
A tanárral semmi bajom egyébként, abszolút elégedett vagyok a munkájával, mindent meg tudok vele beszélni és a gyerekem is szereti őt.
Természetesen elviszem a felmérésre, csak már előre tudom, hogy annak, amire képes, kb. a töredékét fogja ott tudni megmutatni, mert stresszhelyzetben sajnos nincs a topon. Én is ilyen típus vagyok amúgy, csak én ezt felnőttkoromra megtanultam kezelni :)
Én még mindig azt mondom elvinném. Nincs mit veszteni. Lehet hogy így akar a suli plusz pénzhez jutni nem tudom, de nem hinném hogy csak úgy osztogatják ezeket a papírokat.
Igen régen is volt ilyen hogy diszlexia stb, de akkor azok nem így lettek mondva hanem egyszerűen rosszul tanultak, most már lehet tudják az okát és tudnák fejleszteni ha van lehetőség. Nem szégyen ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!