Hogyan kössem le a figyelmét?
Szia! Jó kérdés, pont ennyi idős a fiam, és szintén ezt csinálja. Időről időre össze is veszünk, mert addig húzza-halasztja a leckeírást, tanulást, hogy végül semmi másra nincs már ideje. Pedig azt gondolom, szerensétlenek egész nap a suliban vannak, végre otthon csinálhatnának, amit akarnak.
Nálunk egy dolog jött be, szégyen, nem szégyen, oda kell mellé ülni (ha írásos lecke van), és nem engedni, hogy elkalandozzon. Ha pedig meg kell valamit tanulni, akkor szépen végigmegyünk rajta együtt, és próbálok „logikai fogasokat” adni a kezébe, amitől érdekesebb lesz, és könnyebben emlékszik majd, pl. ha környezetből a nádról tanul, akkor felidézzük, hol láttunk nádat, ha tudnia kell, milyen magas/hosszú valami (mondjuk egy növény), akkor azt mondom neki, hogy olyan magas, mint az egyik barátunk, ilyesmik. Mivel sokszor azért kalandoznak el ezek a gyerekek, mert eszükbe jut valami érdekes, ha sikerül érdekessé tenni a tanulást, azzal lehet motiválni őket.
Az a helyzet, hogy nem igazán látják még be ennyi idős korban az olyan egyszerű összefüggéseket, mint hogy ha siet, akkor utána játszhat, vagy ha megírta volna a suliba a leckét, akkor nem kéne iskola után tanulnia. Azt hittem, hogy valami baj van a gyerekemmel, de kiderült, hogy elég sok ilyen gyerkőc van, és azt gondolom, tulajdonképpen jogos, hogy nem fűlik a foguk a tanuláshoz délután, amikor annyi minden más érdekeset lehetne csinálni. Gyerekpszichológust is megkérdeztem már, mert felmerült bennem, hogy figyelemzavaros a gyerek, de megnyugtatott, hogy nem erről van szó. :)
Legalábbis ezek az én tapasztalataim, de lehet, hogy más „ügyesebb” nálam e témában, és tud olyan megoldást, ami energiatakarékosabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!