Mennyit gyakoroltok nyáron a gyerekkel, gyerekekkel?
11 éves lányom eddig csak olvasgatott és kitöltött egy rövid meséhez kapcsolódó szövegértési feladatot. Ennyi:)
Inkább játszik, biciklizik, barátnőzik stb.
Nyáron sokkal jobbat tesz a gyerekeknek, ha nem gyakoroltatják őket. Így ki tudnak kapcsolódni, és sokkal hamarabb belerázódnak az iskolakezdésbe, mint azok a gyerekek akik nyáron tanultak.
A nyár a pihenésért van, mindegy, hogy hányas a gyerek. Majd év közben tanul, akkor az a dolga.
A lányom 8 és fél éves, most megy 3.-ba. Szerencsére ő szeret olvasni, így meséket, rövid történeteket olvasunk - együtt is, és már önállóan is kezébe veszi a könyvet, majd később elmeséli nekem a történetet. Számolást játékos formában, társasjátékkal, kártyákkal gyakoroljuk, nagyon szereti, élvezi. Mást nem terveztem, szerintem nincs rá szükség.
Persze tudom, hogy szerencsém van az érdeklődő, olvasni szerető 8 évesemmel, de szerintem más gyerekekkel sem kell nagyon erőltetni. Főleg nem egész nyáron, esetleg augusztusban, hogy könnyebben visszazökkenjen. Az olvasáshoz keressetek valami olyan könyvet, ami érdekli, abból olvassatok együtt rövid bekezdéseket. A Vuk szerintem még nem 7 évesnek való regényben, de te felolvashatsz neki belőle. Matekozáshoz is a játékot ajánlom - lehet kapni jó számolós társasjátékokat, kártyákat.
Nekem szerencsém van, mert szeretnek olvasni, így a kötelezőért szólnom sem kell, év végén, mikor megtudják, hogy mi lesz az megvesszük, és szinte egyből el is olvassák. Nem szoktam őket nyaggatni, hogy tanuljanak, de augusztus 20 után azért egy kicsit átnézzük az előző évi anyagot. A tavalyi könyvekből/füzetekből másolok ki példákat, és önállóan kell megoldaniuk. Max. napi 20-30 perc.
Egyáltalán nem akarok beleszólni, de azt biztos, hogy jó ötlet naponta egy-egy lapnyit olvasni a könyvből? Nincs semmilyen lezárása a cselekménynek, csak éppen vége van az adott oldalnak. Ha nekem így kéne olvasnom, biztosan nem állna össze a történet.
Pedagógusként én is azt mondom, hogy a nyár legyen nyár, és inkább csak augusztus közepén vegyétek elő a gyakorolnivalót.
Addig csak olvasgasson, az oké, és fejlesztheted játékosan az alapkészségeit inkább, de ne tanuljon!
Keress fejlesztő játékokat, tangram, tetrix, puzzle minden mennyiségben, a felsősök már biztos szívesen játszanak a gépen is ilyeneket, az elsősnek meg vegyél kirakót, memóriajátékot, olvassatok játékosan, pl. ne csak könyvet, hanem megkéred, segítsen elolvasni pl. egy receptet, nézzétek át együtt a blokkot mit vettetek a boltban stb. És inkább legyenek sokat a szabadban, mozogjanak, ezzel jobban feltöltekeznek az elkövetkezendő tanévre!
Előző vagyok, nézegettem a többiek válaszát, hasznos dolgokat, ötleteket írtak.
A Vuk tényleg nem elsősöknek való olvasásra! Alsó tagozatban nincs is kötelező, csak ajánlott olvasmányok.
Ha matekból a 78%-os felmérőjével az utolsó az osztályban (ami egy 4-es szintnek megfelel) akkor milyen összetételű osztályba jár, válogatott gyerekek, valamilyen tagozatos osztály emelt szintű tananyaggal? Mert oda csak akkor érdemes járatni a gyereket ha bírja is, de nem plusszgyakorlás árán úgy, hogy a szülő próbálja felzárkóztatni a csemetéjét, hogy lépést tartson a többivel.
Ha meg normál osztályról van szó, akkor meg a tanítónéni egy kissé maximalista, nem biztos, hogy egyetértenék vele mindenben...
Engem a szüleim szerintem példaértékűen neveltek a tanulás terén.
Egészen pici koromtól kezdve olvastak este meséket nekünk a húgommal a szüleink, először nekem apa, húgomnak anya, aztán cseréltek. 6 éves korom körül magamtól felismertem néhány szót a könyvekben. 6 éves korom környéké anya otthon volt, mert a tesóm még nem volt óvodás, és mivel én kértem (!) ezért megtanította nekem a betűket, de azt is csak úgy, ahogy én igényt tartottam rá, volt olyan nap, hogy kértem, hogy 3 betűt is mutasson, volt hogy napokig egyet sem. Vett nekem egy füzetet, abba írogattuk, díszítősor, satöbbi, és nekem ez így visszagondolva nagyon jó volt.
Én is úgy mentem iskolába hogy tudtam olvasni, írni, számolni is alapszinten.
Kiskoromban nyáron nem tanultunk soha otthon, mondjuk évközben sem kellett tanulni velem másnapra, soha, persze minden nap elmondtam, hogy mi volt a suliban, de sokszor volt, hogy elfelejtettem otthon mondani, hogy valamiből dolgozatot írunk, mert én azokra sem tanultam külön, és egy-két négyestől eltekintve mindig ötöst kaptam. Persze ha valami tényleg nem ment, akkor mentem a szüleimhez segítségért.
Nyaranta viszont sokat olvastam, rengeteget, mindenféle könyveket, és higgyétek el nekem, hogy ez nagyon sokat számít! Olvasni szerető gyerekeket kell nevelni szerintem, mert ha valaki sokat olvas, akkor az már egy műveltségi, megértési alapot ad! Persze erőltetni nem kell, de szerintem ösztönözni kell a gyereket, hogy olvasson, a kötelezőkön túl is sokat, saját szórakozására.
Engem mindig arra neveltek, hogy a tanulás az én felelősségem, persze mellettem voltak mindig, de nem függtem tőlük, magamtól is megtanultam, amit kellett, világ életemben is, és nem nagyon értek kudarcok, néhány kisebb esetet leszámítva.
Szerintem egy elsős gyerek pici még, a nyár nem erre való egyáltalán. Szeptemberben úgyis ismétléssel kezdik. Szerintem ha augusztus végén átnézegetnétek az utolsó leckéket, az is bőven elég lenne. És szerintem az sem feltétlenül jó, hogyha abba szokik bele, hogy az anyukájával tanul otthon folyton, mert akkor megszokja és nagyon nehéz leválni, láttam olyan példát, hogy felsős "gyerekek" is napi szinten anyával tanulnak egész délután és szerintem ez nem egészséges, mert mi lesz később?
Persze, hogy tanul otthon a szülő a gyermekkel, de nem mindegy mennyit. Majd meglátod, hogy később mennyire fogja bírni. Nem tudom, milyen tagozatra jár, de nyári szünetben a tananyag gyakoroltatása helyett inkább az alapkészségeit kellene fejleszteni, ebben ha tudsz kérj segítséget pedagógustól az iskolátokban.
Nekem két fiam iskolás, kéttannyelvű angol tagozatos iskolába járnak, bírniuk kell az idegen nyelvű tantárhyakat, illetve hogy a magyar és a matematika csökkentett óraszámban de ugyanazzal a tananyaggal megy, ez plusz terhet ró otthoni tanulásban, nem beszélve az emelt szintű angolról és az angol nyelvű tantárgyakról. Elsőben még nem szabad, hogy ennyire nehéz legyen, mert akkor mi lesz később? Az enyimek alsóban kitűnőek voltak, felsőben mégis sokat rontottak. Sokan ki is peregnek ezekből az osztályokból, általában 3-4-ben kezdődik a kihullás, de itt van párhuzamos normál osztály is.
Hát a gyermeked helyzete speciális, ha tagozatos, majd meglátod, hogyan bírja a második osztályt, és ha az is kudarcokkal teli, akkor el kell gondolkodni azon, hogy hol lenne neki a legjobb. Nagyon fontos, hogy a gyermeknek sikerélménye legyen az iskolában, legyen motivációja a tanuláshoz, különben csak megkeserítjük az életét.
Szóval ha tudtok keressetek egy szakembert, aki tud segíteni. Jó nyarat nektek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!