Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Hogyan tudnék a gyerekemnek...

Hogyan tudnék a gyerekemnek segíteni az iskolában?

Figyelt kérdés

A kislányom nemrég kezdte a sulit. Úgy látom eléggé nehezen megy neki az "írás". Én úgy látom rosszul fogja a ceruzát is, valamint eléggé rányomja. Próbáltam irányítgatni, de nehéz. A tanárok azt mondták, hogy ők nem tudnak mit kezdeni a gyerekek ceruzafogásával, mert már ez van nekik berögzülve.

Valamint van még egy olyan gondom, hogy nemrég volt egy felmérés nekik és rossz lett eléggé az eredménye. Itthon lerajzolta nekem az összes feladatot. Emlékezett rá. Tudta hogy melyiket rontotta el. Aztán megnéztem én is bent a feladatsort. Igazából arra jutottam így mindent összerakva, hogy a kislányt nagyon zavarja, hogy két csoport volt és ez teljesen összezavarta. Engem nagyon bánt megmondom őszintén, hiszen egy okos, ügyes kislányról van szó. Persze van ön illetve a gyerekemre nézve is kritikám, tehát nem vagyok elvakult. Mégis úgy érzem hogy ezt a feladatot meg tudta volna oldani, ha nem kavarják bele ebbe a két csoport van dologban. Hogyan tudnám fejleszteni, hogy úgy is tudjon koncentrálni és azt a csoportot csinálja amibe ő van benne.

Volt feladat amibe egyértelmű volt, hogy a másik csoportét csinálta meg, mert volt ott egy olyan rajt, ami nekik nem volt, csak azoknak.

Kérlek titeket adjatok tanácsot, mert nagyon szomorú vagyok.


2013. okt. 5. 15:13
 1/8 anonim ***** válasza:

A görcsös ceruzafogás anatómiai dolog, az elsős gyerekeknek még nincsenek becsontosodva a kézcsontjaink, emiatt még a finommotorikus mozgásuk nem tökéletes, ebből fakad a görcsösség. Nekünk ezt mondta el a tanítónéni, és épp a minap beszélgettem a gyógytornász barátnőmmel (szintén elsős a lánya) és ő is ugyanezt mondta.

Ezzel csak annyit lehet tenni, hogy lehet kicsit erősíteni a kezét, sok gyurmázással, tésztadagasztással.

Egyébként milyen ceruzátok van? Vegyél neki vastagabb, háromszögletűt, vagy lehet kapni háromszögletű ceruzafogót (egy csőszerűség, amit rá kell húzni a ceruzára), ez segíti a helyes ceruzafogást.


A másik dolgohoz nem igazán tudok hozzászólni, bár lehet, hogy inkább onnan kellene megközelíteni, hogy a túlzott megfelelni akarás miatt csapong a figyelme.


Egyébként őszintén sajnálom, hogy ennyire inkompetens tanítóitok vannak, elsős gyerekkel egy hónap után felmérést íratnak, ráadául 2 csoportban...


Otthon inkább ne gyakoroljatok most, hagyd kicsit lazulni. Nekünk a tanítónéni most írt kör-emailt, amiben leírta hogy az első hónapban meddig jutottak a tanulásban, és külön felhívta a figyelmünket, hogy mivel már látszik a gyerkőcökön a fáradság, otthon NE tanuljanak, aludjanak a szokásosnál többet (alvás közben tudják feldogozni az információkat, és rögzül a tudás), és minél többet játszanak.

2013. okt. 5. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Igen én is néztem ezt az írássegítő ceruzafogót a neten.

A felmérést muszály volt megíratni, ez ilyen év eleji felmérés. Más suliban is volt, kérdezősködtem.

Nem is ezzel van gondom, hanem hogy két csoport volt. Lehet egyántalán két csoportot csinálni első osztályban?

2013. okt. 6. 10:07
 3/8 anonim ***** válasza:

Szia! Azt nem tudom, lehet-e két csoportot csinálni elsőben, mindenesetre elég fölöslegesnek gondolom, és a leírtak alapján el tudom képzelni, hogy pedagógiailag nem annyira szakszerű.


A ceruzafogás egy elég érdekes kérdés, nálunk a tanítónő közölte elsőben, hogy „ez már így marad”, nem lehet változtatni rajta. Viszont volt anyuka, aki azt mesélte, otthon két hétig minden nap segített a gyereknek, hogy jól fogja a ceruzát, és sikerült nekik kialakítaniuk ezt…

Egy alternatív suliban konkrétan most hallottam, hogy másodikosoknál nézte meg egy gyógypedagógus (többek között) a cerufogást, és ha valakinek nem jól alakult, arra a tanító figyelni fog, segíteni fog neki. Tehát érdekes módon szerintük lehet ezen segíteni.


Azzal tudlak biztatni, hogy ne aggódj, még csak most kezdte a sulit a lányod, hozzá fog szokni a dolgokhoz, a kétcsoportos felmérőket is meg fogja szokni. Nekünk kínszenvedés volt az első oszály, mert a gyerek folyton lemaradt, nem tudta befejezni a dolgozatokat (ameddig befejezte, hibátlan volt, de hát lassú volt). Nagyon féltem, hogy ezért le fog maradni, elvittem mindenféle vizsgálatra – majd másodikban már nem volt ilyen gondja. Egyszerűen addigra ért meg erre.

2013. okt. 7. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Vörösnefelejcs ***** válasza:
Gratulálok a tanárnéninek, aki szerint ez már nem változik. Lehet, hogy ő úgy maradt, ahogy 7-8 éves korában volt, nekem azóta sikerült változni. :)
2013. okt. 15. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Megdöbbentem azon, amit írsz a ceruzafogásról. 30 éve tanítok első-másodikosokat, de a legelső tennivaló a helyes ceruzafogás megtanítása. Ha kell, százszor újra megmutatom, fogom a kezét, de soha nem mondanék ilyet, hogy ez már úgy marad. Az a dolgunk, hogy megtanítsuk a gyerekeket. Hihetetlen!
2013. okt. 22. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Utolsó vagyok, folytatom..

A görcsös ceruzafogás, és különösen a papírra nyomás megszüntetéséhez próbáld ki a következő módszert.

Egy befőttes üvegre szájára köss pausz papírt, (ha az nincs sima írólap is jó lesz), és arra rajzoljon a gyerek köröket, egyeneseket, esetleg betűelemeket. Ha nagyon nyomja a ceruzát, a papír átszakad. Majd meglátod, mekkora öröm lesz, amikor már nem szakad át, hihetetlen sikerélményt okoz a kislányodnak.

2013. okt. 22. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

(A 3. hozzászóló vagyok megint.)

Igen, engem is meglepett, hogy szerintük „ez már így marad”… bár azért annyira mégsem, mert ha a tanítónők azt nem bírták feldolgozni, hogy az elsős gyerekek az iskola első pár hónapjában még szaladgálnak, ad absurdum kiabálnak, és teljesen tehetlennek érezték magukat (illetve nem, mert minket szülőket stresszeltek azzal, hogy mennyire „rossz” a gyerekünk), akkor nem is annyira meglepő, hogy semmilyen változásban nem hisznek. Végülis az elmúlt 20-30 évben, mióta tanítanak, nyilván minden gyerek szeptember elsejével ovisból egy csapásra iskolás lett – aki meg nem, az örökre ovis maradt. :)


Nagyon jó ötlet ez a befőttes üveges rajzoltatás, köszönöm én is!

2013. okt. 22. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Érdemes felkeresned egy TMST NILD terapautát, szakszerű segítséget kaphatsz, mint sokan mások.


Például: facebook, Szabó Beatrix Tsmt terapauta.

2017. márc. 18. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!