Más is tapasztalja, hogy nem tudnak huzamosabb ideig figyelni a gyerekek az órákon?
A mi sulinkban ez van, és egy tanárnő ismerősöm is mondta, hogy a negyedikes diájkai max 5 percig figyelnek arra, amit tanítana, aztán elkalandoznak.
Az én gyerekemre (másodikos) is jellemző ez, pedig ő nem kütyüzik, nem tudja, hogy kell bekapcsolni a tabletet vagy a telefont. Itthon sem ül a tv előtt, hétvégente szoktunk közösen megnézni egy családi filmet, és ennyi. Egyébként jól tanul, csak nagyon hamar elkalandozik a figyelme. Nem hiperaktív, tud huzamosabb ideig ülni, de a figyelmével gondok vannak. Amikor beszélgetünk vele nagyon hamar vált témát.
Mitől lehet ez?
A tanároknak fejlődniük kell - ez nehéz, mert semmiylen segítséget nem kapnak hozzá. De attól még szükséges. Úgy kéne leadniuk a tananyagot, hogy az interaktív legyen, bevonja a gyerekeket, megragadja és fenntartsa a figyelmüket.
"Amikor beszélgetünk vele nagyon hamar vált témát."
Ő már kipipálta azt a témát fejben. Nem érdekli már. Megtudott róla mindent, amit akart - amit érdekesnek talált - és mehetünk tovább.
Ez generációs. A probléma ha ezt egy tanár nem tudja kezelni.
Nem érdekli, unalmas a téma és mégjobb ha unalmas a tanár is. Ez ilyen. Nem használ, hogy az oktatási rendszer nem halad a korral, nem interaktív, nem kelti fel az érdeklődést, stb.
Mégjobb amikor hazajön a gyerekem és túlpörög, amit tök nem értek, majd az esti beszélgetésnél kiderül, hogy nem voltak aznap szünetekben az udvaron, mert fújt a szél. Ültek helyette az osztályteremben. Egy ekkora gyerektől nem elvárható, hogy üljön egésznap a hátsóján és figyeljen 6-7-szer 45 perceket olyan témákra, amik lehet nem is érdeklik. És még korán is kelt, nem volt friss levegőn, nem tudom.
Jártál egyetemre? Mert azért ott még énis lefordultam néha a székről a harmadik óra után, ha nem mentem ki a cigizőkkel friss levegőt szívni meg meginni egy kávét szünetben.
A 66 meg 59%-osok gondolom tanárok.
Bocsánat, nem ellenetek szól, de sajnos igenis haladni kell a korral. Nem véletlen, hogy az alternatív és magániskolákban már nem csak ez a forntális anyagleadás megy, hanem projketmunkák, interaktív anyagleadás, úgy hogy a gyereket bevonják az anyagba, érdekssé teszik számára.
Nekünk szakmódszertanon azt mondta az oktatónk, hogy hatodikban is jellemző a max 20 perces figyelem, az óra első felében érdemes a fontosabb dolgokat tanítani, a második felére meg csinálni kell valamit, amitől visszajön valamennyire visszajön a figyelem.
Ebből kiindulva, nem hangzik olyan vészesen átlag alattinak az 5 perc figyelem. Pláne, hogy a tanulót nem minden érdekli. Én sem tudok sokáig figyelni, ha valami nem érdekel. Egyszer ki tudok erőltetni nehezen 45 perc figyelmet egy unalmas órára (nekem 90 percesek az óráim), de kb ennyi. A második unalmas órámon ez már nem megy. Pedig én egyetemista vagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!