Hetedikes gyermeketek mennyit tanul naponta? Mennyire készültök a jövő évi felvételire?
Az én gyerekem se nyitja ki a könyvet, hacsak a tanár direktben nem azt adja fel. Aztán szenved a vázlattal, mert nem érti, de hiába mondom, hogy olvassa mellé a tankönyvet. Ja, az sokáig tart.
Amúgy én is tanítottam, ráadásul középiskolában, és valóban ilyenek a gyerekek. Én elég hamar ráébredtem, hogy fel kell adni a könyvet, mert maguktól nem jut eszükbe.
7.-ben nem nagyon készülnek még a felvételire. A lányomnak már 7.-ben is volt felkészítő órája matekból és magyarból, de a tanárok nem igazán a felvételivel foglalkoztak, csak örültek, hogy van plusz egy órájuk.
Egyébként el is felejtik, szerintem ráérnek majd célzottan 8.-ban tanulni rá. A fiam most 8.-as, nekik van felkészítő órájuk, de a tanár mindent el is követ, hogy ne kelljen megtartani. Magyarból talán egy volt még eddig. 7. órába tették, és valahogy a tanár soha nem ér rá megtartani. Szóval kénytelenek vagyunk itthon egyedül felkészülni.
Anyum sem mindig a könyvből tanít, hidd el, ez a tanároknak is kellemetlen. A tanárok választhatnak a rájuk kényszerített 1 féle könyvből, vagy abból, hogy extra energiát beletéve igyekeznek annál jobb stuktúrában átadni az anyagot.
Ha érdekel, hogy mi a rossz a ezekben a könyvekben, a neten bőven találsz véleményeket praktizáló tanároktól.
3-as, erre azt tudom mondani, hogy bullshit.
Persze a tanárok mindig sírnak, hogy nem jó a tankönyv, és ők miért nem választhatnak másikat.
Amikor mi voltunk gyerekek, akkor meg a legolcsóbb tankönyvet rendelték meg, mert akkor még nem voltak ingyenesek a tankönyvek, és a szülőknek nagyon nem volt mindegy a tankönyvcsomag ára. Emlékszem egy tanévkezdés a mi családunkban komplett anyagi csőd volt 3 gyerekre. Angolból a wc-papírra nyomtatott fekete-fehér 200 ft-os tankönyvet vettük meg, nem a csodás, színes fotókkal illusztrált Headwayt 2000-ért.
Senki nem mondta, hogy a tankönyvet szó szerint kell követni, és bizonyára úgy van, hogy némelyik könyv struktúrája nem az igazi, vagy kifelejt fontos dolgokat. A tanár természetesen ezekhez hozzátehet, segíthet jobban megérteni az anyagot. De az, hogy a gyerek lemásol az okostábláról egy vázlatot, nevekkel, évszámokkal, aztán otthon próbálja bemagolni, annak aztán semmi értelme. El kéne olvasni összefüggő szövegben, hogy ki kicsoda, mit miért csinált.
Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy miért ignorálják a tanárok teljes mértékben a tankönyv használatát, a gyerek nem tud mindent befogadni órán, pláne ha egy nap van 6-7 órájuk, és az osztályban esetleg még fegyelmezési gondok is vannak.
Nekem is szokott jönni a gyerekem, hogy nem érti a kémiát, fizikát, matekot, a tanár nem magyarázta el jól (vagy csak ő nem figyelt...). Amikor erre mondom, hogy varázslat, ez benne van ám a tankönyvben, keresd ki, olvasd el, akkor meg csak csodálkozik.
Borzalmas és siralmas az oktatás. A gyerekek nagyon le vannak terhelve, de okosabbak nem lesznek ettől. Egy fogalmazást nem írnak, a helyesírást nem gyakorolják. Mellette sok baromságot tanulnak nyelvtanból, de még a mondatelemzés se került sorra.
Irodalomból miért középiskolás tananyagot tanulnak? Régen a Rómeó és Júlia emlékeim szerint középiskolás tananyag volt.
Nekünk azt mondták, hogy idén már kezdjenek készülni a gyerekek a központira. De mikor ? Naponta több óra még itthon a tanulás, és mikor kellene még a felvételire készülnie? :-(
A jegyzetek hasonlóak, a könyvek érintetlenek. Aláhúzni a lényeget nem szabad, mert vissza kell majd adni.
Aztán bedobálják a papírgyűjtő konténerbe. Ennyit is ér az oktatás kb.
Nálatok hetedikben Romeó és Júlia van? Nekünk Mátyásos mesék.. :-D
Nekünk még nem mondták, hogy készüljünk. Egyébként, ti gimit néztek, vagy technikumokat is?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!