Hasznos lehet ez a foglalkoztató füzet? Gyermekemnél a szakszolgálat tanuláai nehézséget rejtett diszgráfiát állapított meg.
Nem küldtek tovább egyelőre hogy valóban diszgráfiás lenne e,az olvasással nincs gond csak az írással.
Heti két fejlesztő órát javasoltak neki amit a suliba kapna meg de nincs fejlesztő pedagógus az iskolába.
Azt olvastam hogy a diszgráfiás gyerekek írását nem másolással lehet javítani.
van a fb-n egy csoport, ahol szívesen fogadunk szülőket is a kérdéseikkel, bátran tedd fel ott a kérdést, és biztosan ajánlanak a kollégák hasznos dolgokat (én tiflo szakos vagyok)
Alap a diszeseknél hogy nem az írast kell.erőltetnines teljesen mashogyan fejleszteni a finommotorikát es soha nem kenyszerítően mint a képen is hogy fogják a kezét es tilos szorongast kiváltani a gyerekbol hogy nem tudsz írni/olvasni es gyakorolni kell mert ezzel nagyobb bajt lehet csak csinálni.
"Semmiképpen nem segít, ha a diszgráfiás gyermek írási képességét kizárólag másoltatással vagy diktálással próbálják javítani. A pontos terápia összeállásában mindig a logopédusnak van a legfontosabb szerepe, sok esetben pedig szükség van fejlesztő pedagógus vagy pszichológus bevonására is. "
Játékosan kell
Az a baj, hogy nincs fejlesztő, és akkor ilyen okos dolgokkal jönnek, hogy majd anyuka fejlessze otthon. Én is kaptam a Szakértői Bizottságban könyvcímeket, hogy miket kéne gyakorolni a gyerekkel. Könyörgöm, ne tedd!
Nem véletlenül egy szakma, ehhez is érteni kell.
Én próbáltam, elkeseredettségemben, de tényleg csak megutálta a gyerek.
Fura dolgok ezek. Én aztán találtam magánban egy nagyon jó gyógypedagógust, és kint ültem a váróban, és figyeltem, hogy miket csinálnak.
Szerintem nagyon kicsi lépésekben haladtak, de az évek alatt beérett. Először nem lesz látványos a fejlődést. És nagyon sok olyat is csináltak, amiben a gyerek nagyon jó. Meg is kérdeztem, hogy minek gyakorolnak olyat, ami megy. Azt mondta rá, hogy úgy állította össze a feladatokat, hogy egy olyat, amiben fejlődnie kell, és egy olyat, amiben nagyon ügyes, különben egyszerűen elveszíti a motivációját.
Próbálj meg keresni valakit magánban.
Igaza van #3 válaszolónak, szakemberre bízd! Az is igaz, hogy nem attól fejlődik, ha sokat ír, sőt! Gondolj bele, azon túl, hogy megutálja, hogy lenne fejlesztő, hogy leír valamit sokszor hibásan? Ha helyesen írná, ugyebár nem lenne problémája.
Te azzal tudod fejleszteni, hogy sok finomotorikát fejlesztő feladatot, játékokat adsz neki.
A teljesség igénye nélkül, feladatok: borsófejtés, fűzze be a cérnát a tűbe, csipesszel akassza fel száradni a zoknikat, bugyikat stb.(persze szárítógép esetén kiesik), tésztagyúrás, csipetke készítés, nem írtad mennyi idős, de gondolom elég nagy ahhoz, hogy karácsonykor rárakja a szaloncukrokra az akasztókat stb.
Játékok: mindenféle kézműves tevékenység, gyurmázás, rajz, festés, gyöngyfűzés, színes papírból tépéssel mozaik kép készítése. Utóbbit én ügyetlenebb gyerekkel úgy könnyítettem, hogy krepp papír darabokat adtam neki, hogy kis gombócokat gyúrjon belőlük és azt ragasztottuk fel.
Üdv, egy pedagógus
A helyesírása rossz vagy inkább csúnyán ír, esetleg mindkettő?
Előbbi esetben érdemes egy-egy problémára koncentrálni, és azt javítani sok szóbeli gyakorlással alapozva és később is fokozatosan haladva. Mondjuk ha egybe írja a szavakat, szóban gyakoroljuk a mondatok tagolását (dobjon labdát, lépjen minden szó kimondásakor, rakjon ki kockákat maga elé stb. ) Ha ez már megy, a mondatot rakja ki pl. kockákkal és utána írja le. Minden szó után tegyen félre egy kockát. Így ellenőrizni is tudja magát. később kaphat egybeírt mondatokat, amiket szavakra kell tagolni. A felnőtt szépen hangsúlyozva elmondja, a gyerek elismétli és utána ollóval elvagdossa a papírcsíkot. Haladóknak már nem olvassuk fel a mondatot.
Figyelni kell arra is, hogy miközben a gyerek rengeteget dolgozik és fejlődik, a fogalmazásiban, tollbamondásoknál még mindig rossz jegyeket fog kapni, mert bár 3-4 hónapos vagy hosszabb gyakorlással az egybeírásokat nagyrészt kiküszöböltük, sok más hiba még jellemző lesz rá. Legvalószínűbb, hogy időnként a toldalékokat külön írja a szótőtől, időtartamhibákat vét, nem tudja a felszólítómódot, a hasonulásokat, összeolvadásokat, és ezekkel mind külön-külön aprólékosan kell foglalkozni. Addig pedig rengeteget bíztatni, dicsérni, akkor is, ha egyest kapott a fogalmazás helyesírására. Ha nem is vigasztalódik meg tőle, mégis fontos, hogy hallja tőlünk, látjuk a fejlődést, és remek, hogy most már nem írja egybe amit nem kell, vagy csak összetett szavaknál téveszt a tagolásban, minden mondatot nagybetűvel kezdett, stb.
Szóval z tényleg nem egyszerű. Ha teheted, keress gyógypedagógust vagy fejlesztőpedagógust, aki segít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!