Melyik lenne a kisebbik rossz? Szegregált suli, ami estleg túl könnyű neki vagy normál, amiben bukdácsolva elvégezhetné a 8 évet?
Nyilván nem az itt kapott válaszok alapján fogunk dönteni, csak érdekelne, hogy ki hogyan látja.
A gyerkőc ADHD-s, beszédfogyatékos és még az autizmust sem zárták ki nála.
Kérdező, ha ép értelmű, akkor a szegregált iskolában is ép értelmű tanterv szerint halad és nem kisebb a követelmény, mint a normálban.
Ha értelmi akadályozottság is van, akkor meg a sima általánosban is más a követelmény vele szemben, mint a többiekkel...
Nem az iskola típusán múlik, mit és mennyit kell megtanulnia.
Kérdező, ezt a kérdést azoknak a szakembereknek tedd fel, akik megállapították az ADHD-t meg a beszédfogyatékosságot ill. autizmusra gyanakszanak.
Nem is értem, hogyan gondolod, hogy az, aki semmit se tud a gyerekedről (ráadásul általában laikus) jobban meg tudná ítélni, mint azok a szakemberek, akik megvizsgálták.
Na ez az! A szegregáltba csak úgy tudják átvenni, ha tanakos (enyhe ért. fogy.) kódot kap, tehát alapból aszerint fog tanulni is, hiába ép értelmű. A bürokrácia itt is nagy úr... Ezért is született a kérdés.
A szakemberek segitőkészek, megmondták, ha váltani akarunk, adnak kódot és vihetjük szegregáltba, de ezzel a döntésben nem túl sokat segítenek...
3as, nekem a pszichiáter azt mondta köze nincs az oktatáshoz, az nem az ő része, kérdezzem a szakszolgálatot. Igaza is van, ő csak felismeri, hogy más a gyerek.
Mi 3 helyen is megfordultunk, nagyon erősen javaslom a normàl iskolát. Ha csak most van gond, a gyereked nem súlyos, és senkit sem fog érdekelne, ha nem kitűnő vagy kétszer járja az elsőt. Az viszont már mindenkinél hendikepp, ha meglàtják a bizijében az alapítványi sulit, pláne egymit. Nem, nem haladnak normál szerint, csak kb, tanakos tanrend szerint tanulnak az ép értelműeknek való egymikben is. Plàne hosszútávon, gypk le sem adhatják a 7-8os anyagot, csak hatodikig taníthatnak.
Ha van egy kis eszed, normàl iskolába rakod. Egyébként normál és más suliból kikerülve ugyanolyan nehéz lesz az élet.. én segítettem ért fogy lànyt is alsóban, 3-4essel botorkált, egyedül a diszesekkel nehéz, ők szinte semmilyen fejlődésre nem képesek azon a területen(amennyiben valódi disz), max memóriából valamennyit hozzáraknak meg segédeszközökkel, de kapnak felmentést, így szintén van esélyük általánosban és pár gyengébb szakközépben. Soha az életben ne gondolkodj el ép értelmű gyerekkel az egymin, oviban még csak csak, de suliban semmiképp! Az elfekvő közép és nagyon súlyosoknak. Sok száz auti és sok ezer adhds kijárja a sulit, a gyerekemnek volt beszédfogy osztálytársa körzetesben(elmentünk a suliból mert túl sok segítségre szoruló volt), nehezen volt érthető mit mondott, de jól érezte magát.
Én logopédiai osztályt keresnék(és rohadtul ne kapjon auti diagnózist, legalábbis ne sulikezdés előtt, különben kirakják onnan!) két év alatt veszik az első anyagát meixnerrel, de normál iskolában. Ha Bpi vagy tudok ajánlani is(németvölgyi), ez az egyik legjobb!
Aki szegregáltat javasol vagy tudatlan vagy nem akarja a tieddel egy osztályban tudni a gyerekét!
Még annyit hozzátennèk, hogy nàlunk, ahol
Dolgozom és ahova jár a gyerekem(ket kulon suli), 3asnal rosszabb jegyet nem adnak az SNIseknek, es minden felmentest megkapnak. Ugy 4,52 az osztalyatlag, hogy van aki a ketszotagu szavakkal is kuzd harmadikban.. de mire behozza a lemaradast lesz egy szuper bizi mogotte, konnyebben atveszik szakkozepbe. Nalunk kettos konyvelest vezetnek kb.
Hajrá, nem kevesebb a gyereked, mint a többi, aki normál suliba jár, és ne dőlj be a szövegnek, az alapítvànyi elfekvő enyheknek, az egymi meg.. kozep es sulyos ertelmi serultek elfekvoje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!