Vinnéd a júniusi születésű gyereked iskolába úgy, hogy az óvoda a maradást javasolja?
Szeptemberben volt iskolaérettségi vizsgálat. Az óvodai fejlesztőpedagógus és az óvónők szerint is még nem iskolaérett. Fejlesztést nem fog kapni az oviban ebben az évben, csak logopédiait. Azt mondják, spontán beérhet, ha marad egy évet, ha pedig mégis kell fejlesztés, jövőre megkapja.
Bizonytalan vagyok, hogy ne próbáljuk-e meg ebben az évben felhozni a gyereket a megfelelő szintre. Olyan dolgokban vannak gondok, mint ceruzafogás, figyelem, vizuális differenciálás, stb. Semmi drámai, intelligenciája rendben. Bizonytalan vagyok, mert egyre kevésbé szeretem ezt az ovit, nagyon vinném már el. Ha mindenképp ovis marad, akkor is másikba vinném az utolsó évre. Bizonytalan vagyok, hogy nem lenne-e jobb rámenni a fejlesztésre és mégis iskolába vinni.
Volt már, aki a maradást támogató javaslat ellenére iskolába vitte a gyerekét?
Mondjuk kezdjük azzal, hogy hiába mondja az óvónő (azt nem írom, hogy szakember, mert könnyen lehet, hogy most esett ki az iskolapadból - vagy még ki se esett - márpedig az még nem szakember), mert nem ők döntenek.
Vidd el iskolaérettségi vizsgálatra, kérdezd meg ott mit mondanak. Ha ott is azt javasolják, hogy maradjon, azt majd januárban kell kérelmezni, és vagy alátámasztod az iskolaérettségi vizsgálattal, és azt elfogadják, vagy ők is elküldik a szakszolgálathoz, és ott mondják ki - ott meg 95%-ban visszafogják a gyerekeket...
Június közepi gyerekem van, ő ment iskolába. De csak januárban kellett eldönteni, hogy menjen -e. Iszonyatosan nagyot változnak fél év alatt is ebben a korban. Nálunk semmi más indoka nem volt a fejlesztőnek a maradásra, minthogy ő lesz a legkisebb az osztályban. Így is lett, de az elmúlt évek azt igazolták, hogy jól döntöttünk amikor iskolába vittük. Én elvittem egy másik fejlesztőhöz felméretni, ő sem mondott mást.
Ha nagyon bizonytalan vagy, kérj még egy véleményt magánúton pl.
Szerintem nincs az a gyerek, aki 6 évesen érett az iskolára. Szóval én mindenképpen visszafognám. Az a baj, hogy lehet, hogy kéne a fejlesztés, ahogy mondták, de most még nem adnak, várnak. Mégis mire? Hogy majd lehet, hogy jövőre kérnek neki? Legalább egy év ilyesmit elintézni.
Iskolába nem vinném, de sürgősen keresnék magánúton egy fejlesztő pedagógust. Az államira nem várj.
Ha nem tud figyelni, iszonyatosan sok baj lesz vele az iskolában. 45 percig kell ülni, koncentráltan figyelni, szabályt, feladatot tartani, aztán van 10 perc pihi és elölről minden. Ha erre még nem képes, mást fog keresni magának, amivel szórakozik majd, elmászkál a helyéről, beszélget, rosszalkodik. Ne akard, hogy rásüssék a rosszgyerek bélyeget!
Ha nem tudja a ceruzát rendeltetésszerűen fogni, olyan módon tartja majd, ami nem alkalmas írásra. Ez rögzülni fog, fájni fog a keze, olvashatatlan lesz az írása.
Június végi fiam iskolába ment 6 évesen, és a világ legjobb döntése volt. Tény hogy az egyik legfiatalabb az osztályban, de semmilyen téren nem "lógott ki", sem fizikálisan (gondolok itt a magasságra, termetre), sem fejben, szociálisan, képességekben, stb.
DE!!!, nekünk ezt javasolták az óvónők is. Ha azt mondták volna, hogy még nem iskolaérett, akkor nem vittük volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!