Általános iskolás alsós gyerekek mit tanulnak robotikán?
Sok suliban van különleges tárgy, van, akinél "reggeli áhitat", a gyerekemnél pl sakkot tanulnak. A sulijában van olyan lehetőség(szakkör), hogy legózzanak, de az nem robotika, bár működő lego gépeket építenek(ők az egyes elemeit csoportokban, tanár a nehéz részt), amik működnek, mozognak, de van olyan különóra(akik szintén megtelepednek más sulikban), ahol van programozás, és ott logikai rendszereket, gondolkodásmódot tanulnak, mini robotot "programoznak". kb 15 centi és egy kiterített vásznon megy kockánként. De biztos, hogy a logikai részen van a hangsúly, ilyenek, tudod, mint "Drágám, szaladj le a boltba, hozz egy doboz tejet és ha van tojás, hozz hatot." színsorrendek, meg ilyesmi.
A gyerek nálunk sakkórán most azt vette, hogy adjon mattot bástyával és futóval.
1. a robotika a 2020-as NAT-ban már a digitális kultúra (korábbi nevén informatika) tantárgy része. Elég nagy óraszámban benne is van a programozással együtt (nehéz is szétválasztani a kettőt). Tehát elvileg minden iskolába kellene, hogy tanítsák. Hogy konkrétan mit csinálnak, az attól függ milyen eszköz van a suliban és hogy melyikhez ért a tanár.
Jelenleg 3. és 7. osztályban tanítom. A harmadikosokkal az alapokat fogjuk venni + mivel vannak robot méhecskéink azokat fogjuk programozni. Ez nagyon alap szint, de pont ezért jó, mert egyszerű. A tankönyv egyébként itt van, bárki megnézheti, hogy kb. miket tanulnak: [link]
Negyedikben már szokták a Micro:bit programozását tanulgatni, de az pl. a mi sulinkban nincs, emulátort meg nem akarok használni, az nem az igazi. Van 3 Lego robotunk, vagy azok lesznek vagy a Scratch. Ez utóbbi szintén programozás, sok suliban használják.
Tavaly volt szakköröm is, velük a Kodut használtuk, az ingyenes és nagyon jó kis program.
Nagyon szuper a code.org oldal is, sok suliban szokták használni, mert az alapoktól a bonyolultabb feladatokig kb. mindent végigvesz.
3. Ha csak azt nézik mit csinál a tanár, az elég szomorú, mert annak sok értelme nincs. Ezt megtanulni csak úgy lehet, ha a gyerek maga is csinálja, sőt a legjobb az amikor valamit elront vagy nem működik és megpróbálja kijavítani, abból tanul a legtöbbet. Ha ennek az az oka, hogy nincs elég eszköz, akkor csoportokba kell dolgoztatni vagy mást választani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!