Ha valamely tantárgyból gyermeked sokszor kap rossz jegyet akkor mit teszel?
Először megbeszélném, hogy mi a baj? Lehet valamit nem értett ami az alapja valami másnak, és fél kérni magyaráztot, nehogy hülyének nézzék a többiek, vagy lehet nem olyan jó matekból, ami szintén nem tragédia, viszont egy külön tanár aki jól magyaráz, segíthet.
Viszont azért az én hozzáállásomon is variálnék. Nem mindenki jó tanuló, nem mindenkinek megy a reál. Ez van. Külön óra segíthet, de csodát nem tesz, és ezt elfogadnám ha látom, hogy tanul, leckét ír engem nem zavar ha csak 3-as, és arra fókuszálnék amiben erős mondjuk biosz.
Lehet egyszerűen nem fog neki menni soha. Én is ilyen vagyok. Kb.5 magántanárhoz jártam, kiegészítő fakultációra is jártam,hogy legalább a 2-es érettségi meglegyen,szerencsével lett épp 21 pontom..
Soha nem okoltam a tanárt,igencsak jó matektanáraim voltak. Ha kellett, 20 módon, szájbarágósan,100x is elmondták,tanították. Otthon is foglalkoztam vele. Nem ment. Anyukám szintén sík h.ülye matekos. Cserébe a nyelvek ragadtak rám, és jól rajzolok,jó a térlátásom.
Próbálj meg mindent kérdező,ami segíthet,de ha annak ellenére se megy, akkor fogadd el,nem lesz jó matekos. Akkor abból kell kihozni a maximumot,es amiben jó,arra kell ráfeküdni.
Én egyáltalán nem okolom a tanárt. Szoktam a gyereknek segíteni, beszélgetünk is rendszeresen és nem most kezdtem el az egész probléma megoldásán dolgozni.
Eddig azért nem akartam külön tanárt keresni neki, mert így is eléggé utálja a matekot, nem akartam még ezzel traktálni, azon voltam, hogy megoldjuk mi ezt. De lehet mégis szükséges lesz.
Mondjuk a matematikánál a legelső kérdés, hogy érti-e.
Ha nem érti, akkor el kell magyarázni.
De ha érti, akkor is egyeseknek sokat kell gyakorolni, mire magabiztosan tudják azt, amit a másik egyetlen példa után mindig tudni fog. Utóbbi gyerek gyakorlatilag semmit nem készül a mindig jeles matekdolgozatára, előbbi meg folyton gyakorol, hogy nagy nehezen 1-2 jeggyel rosszabbat kapjon érte.
Sajnos a matematikában elég sok múlik az adottságokon.
Megbeszeltem a tanarral.
Az eredmeny h nezzunk utana szakembernel mert mem stimmel valami. Meglett az eredmeny azota matekbol fejlesztesre jar heti 2x1 oraban.
Azota sokkal jobban megy aatek neki!
De o 3ikos. Es valszeg az otthon tanulas tett be neki.
A nagyfiamnal a nemet az ami nem megy. Fura mert az angolbol megvan a felsofokuja igy 16 evesen... Ettol meg az iskolaban tanulja az angolt es a szakmai targyak is azon vannak, plusz mazek tori kemia fizika biosz stb..
Istentelenul szenved vele. Folyamatosan keveri. Oran sok esetben nemetul kezdi majd angolra valt h eszre sem veszi.
Fogalmam sincsen hogyan lehetne helyre tenni a tanar is bizonytalan ebben.
Ha nem érti, elmagyarázom és érti. De attól még utálja.
Jellemző hogy nagyon lassan halad, pl dolgozatot nem tudja befejezni, ez rendszeres. Alsóban adtak plusz időt, akinek kellett, de most nem adnak már.
Ha lassan halad, akkor nem gyakorolta eleget. Úgy legyen begyakorolva, hogy már amikor meglátja a példát, lássa, merrefelé kell elindulni, hogyan lesz ebből megoldás. A fiad tudja a tananyagot, de nem tudja magabiztosan.
Érti, de utálja:
Ebből nálunk is volt már konfliktus, pedig csak másodikos a fiam. Mindenképpen próbálom belenevelni, hogy a nemszeretem dolgokat is meg kell csinálni az életben. Örülni nem kell neki, csak megtanulni ill. megcsinálni. Ill. el kell fogadni, hogy nem mindenben tehetséges, és amiben nem, abból több munka kell ugyanannak az eredménynek az eléréséhez.
Amúgy, ha sikerélménye lesz belőle (pl. jó jegy vagy a tanár elismerő szavai), még meg is szeretheti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!