Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Hanyadik osztálytól csinálják...

Hanyadik osztálytól csinálják meg a házi feladatot Önállóan az elejétől a végéig es ami fő, Precízen a gyerekek?

Figyelt kérdés

Amikor már nem kell a házival nyaggatni motiválni otthon

Amikor nem kell már ellenőrizni

Amikor magától veszi már elő

Amikor már saját kötelességtudatuk lelkiismeretük van

Amikor már nem a szülői hozzáállás mutatkozik meg a jegyekben, hanem a gyereké



2021. szept. 20. 18:30
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
100%
A belső motivációt nem tudod belenevelni a gyerekbe, már babaként is vannak olyanok, akik könnyen feladnak dolgokat, hamarabb sírnak, mások meg jobban, tovább próbálkoznak. Ahhoz van köze, hogyan dolgozza fel az agy a stresszt. Ha már azt a stresszt is nehezen viseled, hogy 3x nem sikerül, akkor nem leszel olyan kitartó, mint aki kevesebb stresszhormont termel ugyanennyi próbálkozásra. Nem nevelés, és nem környezet kérdése, max egy kicsit tudsz rajta csiszolni, de a gyerek stresszkezelése, ezáltal a kitartása, az adott, génlottón múlik.
2021. szept. 20. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 A kérdező kommentje:

Belso motivácioja van.

A házi feladatra nincs...az egesz oktatasi rendszert nem érti. Mert nem közvetlen. Ez nem olyan hogy az oktato megtanit úszni es akkor tudni fogok úszni.. és látom az eredményt.


Nem érti minek a "gyök kettőt"tudni

Mihez kell. Miert kell.

2021. szept. 20. 19:35
 13/26 anonim ***** válasza:
100%
A gyerekemnél (10 éves) még csak álom. Ha magamból indulok ki, akkor nálam is csak a főiskolán jött el ez a pillanat (ráadásul a másodikon, az elsőt otthagytam)
2021. szept. 20. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
83%

Akik folyton azzal jönnek, hogy őt nem ellenőrizték, meg a belső motiváció stb, annak olyan természetű gyerekei vannak, vagy ő maga is olyan.

Nekem a fiam adhd-s. Már oviban mondták, hogy fejleszthetetlen. Nem volt hajlandó semmit megcsinálni. Elvittem egy gyógypedagógushoz, és igen, óra végén csokit adott a gyereknek, ha jól megcsinálta a feladatot. De ő is mondta, hogy sok szülő bírálja őt ezért, pedig főiskolán is ezt tanították nekik. Amikor elmeséltem egy kolléganőmnek, akkor utána lelkesen küldözgette nekem a cikkeket, hogy mekkora nevelési hiba, ha a gyerek jutalmat kap az iskolai teljesítményéért, mert nem alakul ki a belső motiváció. Hát, nem kicsit főtt a fejem, azóta inkább nem mesélem el ezeket a dolgokat senkinek.

És egy egyébként láss csodát, van azért feladattudata a gyereknek! Igaz, hogy ellenőrizni kell, meg átnézni a leckét, de azért odaül. Néha van előtte hiszti, de csinálja. Tudom, hogy van aki már elsőben is egyedül tanul, én is olyan voltam, de nem mindenki olyan! Szerintem egy jó szülő segíti így a gyerekét. Nem mondom, hogy le kell harapni a fejét, ha nem mindenből ötös, de nem lehet ráhagyni a gyerekre a dolgot, mert a legtöbb gyereknél természetes, hogy tanulás helyett inkább játszana.

A lányom is viszonylag önállóan tanul, ő most 8.-ba jár. Néha jön, hogyha nem ért valamit, de alapvetően nem kell minden leckéjét leellenőrizni.

Középiskolában már nem nagyon szeretném ezt csinálni, szerintem már sok lövésem sem lesz a tananyaghoz. Egyetemen meg? Hát, szerintem se járjon egyetemre, aki nem tanul magától a vizsgákra. Utána munkahelyen is anyuka fogja ellenőrizni, hogy megcsinálta-e a gyereke, amit a főnök kért? Szerintem ott már ennek tényleg ki kellett volna alakulnia, ha nem történt meg, akkor nem kell a diploma.

Szóval szerintem alsóban nem árt, ha anyuka átnézi a leckét. Felsőben meg szépen át kéne szoktatni arra, hogy tanuljon önállóan. Egyébként nem is biztos, hogy minden szülő tud segíteni, pl. a nyelvben, vagy matekban. A lányomék osztályában a fél osztály matektanárhoz jár, mert nem értenek semmit, a szülők meg nem tudják elmagyarázni.

2021. szept. 20. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
100%
Érdekes a téma, követem. Nálunk ez gyerekfüggő az egyik csinál mindent, van felelősségérzet, motiváció. A másik magasról tesz rá. Ha mi nem nyaggatnánk már megbukott volna. 5. osztályos, állandoan rugdosni kell. Ott kell állni mögötte.
2021. szept. 20. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 A kérdező kommentje:

Vagy úgy is kérdezhetném számukra ertelmetlen dolgokat mikortól csinálnak meg csupán kötelességtudtaból.

Az ovisoknál pl még ugy van hogy beállhatnak pl a mondókás/éneklős körbe ha akar, de semmi nem kötelező.

Aki nem akar színezni, az főzőcskézhet is.

A pedagógiai "oktatás" kizárolag a szabad akaratot veszi alapul, hogy a gyermek véletlenül se érezze "kenyszernek", hanem kibontakozhasson, érdeklődése szefint haladhasson.


Aztán jön a difer teszt, ahol már ugyan "kötelező" feladatokat adnak nekik, de jatékosan álcázzák azt, így motiválnak.


És hirtelen kezdődik a suli.

Eleinte piros pont matricák..

Es fokozatosan kialakul a kötelességtudat, es azzal egyúttal az önálló feladatvégzés is.

Es ez hogyan?


De még más gyerekkel sem tudom. Hiába mondok olyat hogy de xy megcsinálja. Ezzel csak arra tanítottam eddig hogy másokkal hasonlítgassa össze magát, aztán ez is pengeéltánc igy hogy csak el ne ítélje saját magát, hogy aztán azt nezze (mint a felnottek a facen..)hogy bezzeg ez, meg bezzeg az vagy bezzeg neki sikerul.

Ez sem jó szemlélet.


De az sem jo szemlélet, hogy mit szól majd a tanitó, mert nem jó az, ha vki másoknak akarna megfelelni. Mert az meg lehetetlen kihívás es nem is masoknak kellene megfelelni.


Így a "versenyszellemről" is letettem jelenleg.


Ez a "magadnak tanulsz" mondat ez még nekik csak távoli fogalom, mondhatnám erre is, a gyök 2-t...

Magadnak megtanulod h mennyi.

Ebből egy kisgyerek nem fog érteni.


A jutalmazás oke, mentek ezek smyle belyegzők, piros pontok suliban is, de lassan már smyle nelkül is megkéne azt a házit csinálni..

2021. szept. 20. 21:32
 17/26 A kérdező kommentje:
Más gyerekkel sem tudom motiválni.
2021. szept. 20. 21:34
 18/26 A kérdező kommentje:

Eddig csak példát mutatok hogy ÉN leülök, szorgalom kitartás, jokedv es copyzzon.

Neha ha megizzadtunk akkor pacsi egymasnak hogy ezt is túléltük.


De ezt egyetemig?? Na neeee már most is sok...

2021. szept. 20. 21:41
 19/26 anonim ***** válasza:
35%

Ehhez belső motiváció kell,és azt nem könnyű elérni.

Most így visszagondolva nekem az adta a motivációt, hogy szégyeltem, ha rosszul teljesítettem. Ha hibátlan volt a feladatom az örömmel töltött el, ha hibáztam akkor rossznak éreztem magam. Aki ha hibázik akkor sz..ik bele, nem izgatja, annak te mondhatsz bármit, akkor is sz..ni fog bele.


Akinek meg az anyukája még egyetemen is ellenőrizgeti a feladatait, abból saját erőből (azaz nem anyuci ismerősének a cégénél) biztos nem lesz semmilyen vezető beosztású ember, mert aki 25 évig nem volt képes a saját feladatait megoldani, az a munkahelyén se lesz rá képes.

2021. szept. 20. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:

De a szégyenérzetről egy cikk:

[link]

2021. szept. 20. 22:22
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!