Anyukák mit tennétek a helyembe az igazgatóval?
Az osztálykirándulás egyik lényege az osztályközösség építése. Az, hogy rossz a gyerek az iskolában, nem biztos, hogy egy szabadabb tevékenységen is rosszul viselkedne.
Egyébként meg benne is van az Oktatási törvényben, hogy magatartás miatt a gyerek nem zárható ki az osztálykirándulásból, keress rá.
Valahol megértem a tanárt is egyébként, hiszen 2 tanár megy egy egész osztállyal, és lehet, hogy fél, hogy a gyerek nem fogad szót, elveszik, baj éri stb, ez nagy felelősség. Ebben az esetben fel lehet kérni a szülőt, hogy jöjjön el kísérőnek. Ennek ez lenne a módja. Egyébként meg diszkrimináció. Az Egyenlő Bánásmód Hatóság honlapjára ha felmész, elég sok ilyen ügyük van, mivel a tanárok valamiért azt gondolják, hogy ezt joguk van megtenni, és sokszor büntetésként is használják. A tanárképző főiskolákon sajnos nem oktatják az Oktatási törvényt, azt hiszem csak az igazgatóknak kell tudni.
Én azért néztem ennek utána, mert nálunk is belógatta a tanárnő, hogy a hármas magatartású diákokat nem viszi el osztálykirándulásra. Nagyjából az összes fiú az osztályból, érdekes lenne, elvinné a 15 darab leányt kirándulni. Amúgy végül nem lett belőle semmi, mert a covid miatt nem is mennek kirándulni. Ők mennek?
31!
Miket hordasz itt össze?
Tanárképző főiskola nincs. Nem csak a közoktatási törvényt, hanem más jogszabályokat is tanítanak az egyetemen tanár szakosoknak. Csak az igazgatónak kellene törvényt ismerni? tényleg? Olyan baromságokat írsz, hogy kapjál már a fejedhez!
Egy szülő nem képes megtanítani a gyerekét, hogyan viselkedjen NÉLKÜLE! KÖZÖSSÉGBEN!
Én is szülő vagyok, jópárszor verték és gúnyolták a gyerekem a sima “àtlagos” gyerekek az oviban(több kèrdést is tettem fel, mert nem tudtam kezelni egyedül), és képzeld, engem a többiek lelkivilàga is érdekel, egy szóval nem mondtam a gyerekemnek, hogy a saját apró sérülései miatt húzzon be mondjuk a kisfiú érzékeny részére, mert akkor tuti leszállnak róla, sokkal nagyobb gondot okozva ezzel a fiúnak.
Több kört futottam, az óvónőnk szerint az ő feladatuk kezelni a közösségi problémákat, mert az helyben kell, én nem tudok utólag úgy fellépni, hogy az használjon. Ő is anya!
Az én gyerekem is gúnyolt màst, sőt volt, hogy ütött is meg kiabàlt, utólag semmit sem lehet tenni, mert a gyerekek nem “direkt szánt szándékkal” rosszak, nem képesek előre látni, felfogni a következményeket úgy, mint egy felnőtt, vagy nem képesek önmérsékletet tanúsítani, vagy fel sem fogják, hogy amit tesznek, az (mennyire)rossz!
Nálunk a közös érdeklődés kialakítása(minecraft) hozta meg az àtütő sikert. Már nem verik a gyerekem, együtt csinálnak kapàt az udvaron botokból, hogy tudjanak búzát termeszteni. Az én gyerekem meg felfogta(sok mesét néztünk és jött más is a képbe) hogyha szerelmes, nem üldözheti el a többit gyereket, hogy az a fiú vele játsszon! Ez van, idővel megoldódik, csak keresni kell a lehetőségeket és helyben fellépni a megengedett módszerekkel!
Az én gyerekem féltékeny típus, tegnap is balhézott ezen, hogy ki legyen a párja, verekedésig fajult, de együtt az óvónővel dolgozunk rajta. Ő jobban figyel, hogy előre csitítsa a dolgokat, én meg szintén, több közösségbe viszem, ahol váltakoznak a gyerekek. Én ott nem tudok javítani, ő meg nem tud egyedül! De elvitte minden kirándulásra az én, és a többiek gyerekét is! Volt, hogy ment plusz szülő.
A pedagógus feladata gondoskodni ezekről az iskolában, ugyanis nincs ott egy anyuka kéznél, mikor kellene. Kirándulásra vigye az anyukát, könnyebb lesz!
Egyébként akinek egyedül nem megy, mert tényleg hatalmasak az osztályok, és van rengeteg ilyen olyan különleges figyelmet igénylő gyerek, szerezzen jobb körülményeket az iskolaigazgatótól(ped asszisztens)
Ha a munkahelyed nem biztosítja a megfelelő körülményeket, nem vághatod ki a feladatokat a kukába, ugyanis nem a feladat tehet róla, hogy meg kellene oldanod, de nincs hozzá eszközöd! Attól azt még el kellene végezni! Nyüstöljétek az igazgatót, az igazgató meg a tankerületet(akik szintén szabadulnának a nehezebb gyerekektől, legalábbis a miénk biztosan..)
Egyébként van olyan gyerek, aki àtlagos, de nem kedvelem, mert rettenetesen önző, és simán tapossa a csigàt, rovart, hangyát nehéz rá is ugyanúgy mosolyogni, mint arra akit kedvelek, és van olyan gyerek, aki ugyanúgy dühöng, verekszik,mint bármelyik, csak szerencsétlen nagyobbra nőtt és erősebb, így tőle minden apróság nagyobb dolog..őt sajnálom, de ott is nehéz mosolyogni, mert az ő csípései bekékülnek, a kislányok csípései meg meg sem látszanak..
Szóval én megértem, hogy nehéz, de gyerek jövőjét tönkrevágni, mert a te feltèteleid nem adottak a munkavégzèshez az nagyon etikátlan. Inkább legyen neked nehéz, mint egy kisgyereknek! A többi gyereknek pedig meg kell tanulnia elviselni egymàst, az életben is ez vár rájuk. Nem csak az válik hasznukra, ha a “lassabb” gyerekekhez és a testi sérültekhez tanulnak meg alkalmazkodni, hanem az is, ha làtnak másfajta magatartásformàt és annak kezelését is.
Az alkalmazkodás kompromisszumot kívàn, csiszolódást mindegyik oldalról! A többi gyerek érdeke mindig sérül, bármelyik másik közösségi helyzetben! Mindig!
Már egy tornasornál szívás az alacsonyabbaknak, aztán a védőnői egymás előtti mázsálás, mateknàl az ismétlèsre szoruló miatt szívnak a többiek, olvasásnál is, szünetben a rosszabb finommotorikás öltözik fel utoljára, rà kell vàrni meleg overálba öltözve, ebédnél a finnyás-repetázókra, órákon az órát zavarókra..
Nem mind egy gyerek! Mind különböző! Miért csak a nyugton maradni képtelen miatt nem sérülhet a többiek érdeke? A gyenge tanulók miatt miért van rendben? Mindkettő ugyanúgy elveszi az időt! Ráadásul ha egy darab verekedős lenne csak az osztályban, akkor nem lenne kivel kötözködnie hosszútávon, mindig van, aki vevő erre! Oviban szinte mindenki, kivéve aki elsírja magàt egyből.
Amúgy waldorf suliban is van ilyennel gond rendesen, erre rálátok, szóval nem csak állami szinten van rosszul megoldva a tanárok tehermentesítése..
Anélkül, hogy a válaszokat végigolvasnám:
"Mozgékony, pörgős igaz nem egy minta diák, azért szokott rosszalkodni."
Kérdés, hogy ez pontosan mit takar. Jelezték-e neked korábban, hogy milyen gondok vannak, jó lenne utána menni? Neked eszedbe jutott-e, hogy elvidd nevelési tanácsadóba, ha folyamatosan baj van vele?
Nem tehetnék meg, de meg szokták tenni. Nemcsak a te gyereked érdeke (mert idegen helyen nem tudnak odafigyelni úgy rá, hogy esetleg ne essen baja), hanem a többieké is, akik nem szeretnének egy elcseszett osztálykirándulást csak azért, mert minden a fiad fegyelmezéséről szól.
Kegyetlen az élet, de ez van.
Én még időben megléptem a kivizsgálást, még mielőtt az iskola küldött volna. Mivel egyértelműen együttműködőek vagyunk, a pedagógusok is azok. Szakvélemény nélkül, a diagnózist figyelembe véve "helyén kezelik" a gyereket, és odafigyelnek az ilyen szituációkban rá jobban. Mondjuk ehhez az is kell, hogy a fiam mozgékony, figyelmetlen, és meglehetősen rossz magaviseletű gyerek, de rendkívül kötelességtudó, és a tanítóra hallgat a végsőkig.
A Waldorf a kezelhetetlen gyerekek gyűjtőhelye az egyházi iskolák mellett ezt mindenki tudja.
Ma a neveletlen gyerekre, aki azért ilyen, mert a szülei nem vele, hanem a telefon nyomkodásával foglalkoznak a művésznévként a nehezen kezelhető jelzőt aggatják. 15-20 éve miért nem volt ennyi problémás gyerek?
15-20(-30) éve is volt. Akkor simán ő volt a rossz gyerek, aki lusta, hanyag, nem tanul, és bukott a végsőkig, amíg végül kisegítőbe nem tanácsolták.
Most ezek a gyerekek egy része megkapja az ADHD-s vagy hasonló "címkét", SNI-s, BTMN-es lesz, ami fejlesztendő és fejleszthető, és túl lehet lendülni a nehézségek jó részén ezáltal.
De ehhez kell, hogy utána menjenek, hogy mi a baj, hol a baj.
Jajjmár, NEM CSAK a nehezen kezelhető gyerekek kapnak ilyen címkét, mint írtam az SNI nem ezt jelenti, és nem csak fejlődésbeli eltérés tehet erről, hanem aktuálisan nehéz helyzet is, mint írtam, a legtündibb csendesebb mintadiák is kifordulhat magából! Arról nem is beszélve, hogy van, hogy elég egy szimpla "lahanyagolás" is, és kész a neveletlen gyerek, aki ugyanúgy viselkedik, mint akinek idegrendszeri gondja van..
Ez nem egy olyan dolog, amint szőnyeg alá lehet söpörni, mert BÁRMELYIK diákkal megtörténhet, nem szelektálhatod ki, hogy akinek meghalt a bátyja és most tör zúz egy hónapja, az tök oké, de aki rosszabb idegrendszerrel született és ugyanazt csinálja nem tudatosan, az nem oké! Arról nem is beszélve, hogy aki csak peches és rossz családba született, az is hibáztatva van.. Itt egyik gyerek sem tehet semmiről! Ezt kellene megtanítani a tanároknak a többi diáknak is, hogy egyik gyerek sem gonosz az aktuális viselkedése miatt, mindnek van valamilyen oka, amiről sokszor a gyerekek sem tudnak, és mindet lehet kezelni.. Komolyan hogy lehet tanárnak állni empátia nélkül?
A nevtan NEM képes segíteni! Nem ülnek ott veled az órán, nem tudnak nevelési tanácsot adni, mert hacsak nem vagy szélsőségesen rossz és csapod agyon a gyereked és alázod napi szinten vagy hozzá se szólsz, nem a nevelésen múlik a viselkedése. Napi 8 óra ovival a rosszul nevelt gyerek is simán képes lesz alkalmazkodni megfelelő közegben. Semmivel sem lesz könnyebb egy tanár helyzete, hogy megmondták, hogy igen, Pistikével kicsit nehéz, BTMN státuszt kap, legyenek vele elnézőbbek órán.. Ennyi az egész, nem váltják meg a világot.. Max a tanárnak nőhet az önbecsülése, hogy "nem én vagyok rossz tanár, hanem Pistike tényleg nehezebb".. de azt is 20 perc alapján mondják meg nagyrészt a pedagógia vélemény alapján, szóval az ember a hajára kenheti a dolgot..
Bárminek is hívják a viselkedését, azt megoldani senki sem fogja a tanár helyett, neki kell kiismerni a gyereket, észrevenni a gerjesztő helyzeteket és megakadályozni vagy segíteni megoldani azt.
Nehéz gyereknél van millió praktika, amivel belesimulhat a viselkedése az órába, csak meg kell találni, mi is az.
Amúgy szerintem sem kellene a tanárra pakolni a kirándulásokat(amik nem tanulmányik, hanem szórakozások), vagy pedig vinni kellene az SZMKSokat, meg az önkéntes szülőket segítőnek, illetve az intézménynek kellene gondoskodnia kisegítőkről. SOK 30 teljesen nyugis gyerek is egy embernek, hát nem lehet annyi irányba nézni.. de amíg a szülők és tanárok engedik, addig a rendszer megcsinálja velük, mert kényelmes számára másra pakolni a terhet.
Ja és valahol írtam, hogy különleges igényű. Itt nem csak a magatartásproblémásokra értettem, hanem a diszesekre, szorongókra, gyengébb tanulókra, beszédproblémásokra, szövegértési nehézséggel küzdőkre, ügyetlenebb finommotorikával rendelkezőkre, de még a kiemelkedően tehetséges gyerekekre is! Aztán ott van a személyes "tragédiák", Danika szülei válnak, Jucika tesója már kamasz és nem akar vele játszani, Bori kiskutyája elszökött meg ilyenek, amik felzaklatják a gyereket és ez kiütközik rajtuk napközben az órán.. a tanárnak ilyenekről is tudnia kellene, ezek, az összes gyerek, minden gyereknek van valamilyen különleges szükséglete, különleges odafigyelésre szüksége, és ezt 30 gyereknél nem lehet megadni.
Tegnap kiesett a gyerekem foga, az zavarta annyira, teljesen be volt már gyulladva, de nem vettem komolyan mikor mondta, hisz csak mozgó fog.., szépen betudtam a féltékenységnek a dolgot, erre csak azért volt feszültebb, mert folyamatosan fájt a rossz irányba fordult mozgó foga, szúrta az ínyét és enni sem tudott rendesen, ami nem tűnt fel nekem.. Tényleg, annyi minden lehet a gyerekekkel, és mindre külön oda kell figyelni, mert a viselkedését bármelyik gyereknek szélsőségesre gerjesztheti bármi.
Több empátia kell, és fel kellene azt is fogni, hogy mi, felnőttek is ki tudunk akadni, ha nem úgy mennek a dolgok, nem verekszünk(már aki, khm családon belüli erőszak és atyai pofonok), de van, hogy sík idegek vagyunk, kiabálunk, és ha valaki még próbálna parancsolgatni és a számunkra érdektelen dolgokkal traktálni, hát rendesen kiakadnánk..Szóval a gyerekeknek nehéz, bent pedig a pedagógusoknak kell őket segíteni, az intézménynek meg segítséget nyújtani! Egyébként a gyerekek megtanulhatnák az egymásra támaszkodást is, mert lehet hogy Renáta pörög ezerrel és könnyen ideges lesz, de ha Dávidka ezt tudja, és nyugton hagyja, vagy kedves vele, mikor Renáta mérges, akkor majd Renáta szívesen segít neki a matekban, amiben Dávidka rossz, aztán ott van Julika, aki segíthet a kötélmászásban, meg Peti, aki a növényvilágot kívülről ismeri, Sári meg sosem írja fel a leckét, de gyönyörűen ír, szívesen odaadja a jegyzeteit annak, aki verekedett ezért nem figyelt, de felírta a leckét.. támaszkodhatna minden gyerek egymásra is, a magatartásnak egyenrangúnak kellene lennie a többi dologban való teljesítéssel, nem kiutálni a rossz magaviseletűt és támogatni a rosszul tesizőt vagy matekozót..
Lehet a lassabb Timike kedvesebb, elnézőbb, remek társa lehetne a gyors felfogású határokat gyakran túllépő Krisztikének.. Vagy a szabályokat kényszeresen betartó Ármin jó hatással lenne a hangoskodó nevetgélő lemaradó Ádámnak(aki szintén jó hatással lenne Árminra).. Okos osztályszervezés is segít, a gyerekek megismerése fontos!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!