Alsós gyereked szokott szódolgozatot írni?
Én csak annyit fűznék hozzá a második részéhez a kérsésednek, hogy nem, nem jó módszer.
Azért mert tudok pl pár olasz szót, nem beszélek olaszul.
Szerintem ott hibáznak nagyot a nyelvoktatók,hogy a nyelvtannal meg a szavakkal kezdenek. Szerintem előbb fel kell kelteni a gyerek érdeklődését, beszélni kell az adott nyelven velük.
Épp azért kérdezem, mert szerintem is biztos kudarcra van ítélve a nyelvtanulás ezzel a módszerrel. Pláne egy gyerek esetében, akire még különféle szituációk során csak úgy "ráragad" nem csak a szókincs, hanem a nyelvtan természetes használata. Pont ahogyan az anyanyelvét tanulja bárki babakorától.
Kíváncsi vagyok, hogy ma Magyarországon mennyire alkalmazott még ez a módszer. Lányom osztályában alkalmazzák és szerintem szörnyű.
Elsőtől tanul nyelvet - kéttannyelvűben.
Másodikban már írtak szódolgozatot. Meglepő volt, hiszen magyarul se tudnak még helyesen írni, de meglepően jól ment.
Ez inkább csak egy formája a kikérdezésnek, de rendesen szótárfüzetet is vezetnek és egy-egy szót többször leírnak, így rögzül. Itthon nem kell sokat a szavakat tanulni szerencsére.
A fiam most 4. osztályos, és az idén kezdték az angolt. Imádja. Nagyon játékosan tanulnak, írtak már dolgozatokat is, és mindet tudta, nem tudom pontosan mi volt benne, mert itthon semmit nem tanult rá, de azt hiszem mondatok voltak.
Ellenben a lányom, hát az valami tragédia. 7. osztályos, 3. óta tanulnak nyelvet. Első évben még könyvük sem volt, csak énekeket, mondókákat tanulgattak, szerintem semmi értelme az ilyennek, akkor inkább menjenek ki játszani a friss levegőre. 4. től azt hittem talán kicsit komolyabban veszik majd, de a tanár állandóan otthon volt, mert kicsi gyereke volt és folyton beteg lett. És szódolgozat, csak az volt, semmi más. 5-ben felsőben tanárváltás volt, azt hittem jobb lesz, de nem. 3. éve tanulnak elvileg komolyabban, de a Project 2. 2. leckéjénél tartanak. Egy mondatot nem tud kinyögni. Fogalma sincs az angol nyelvtanról. Elvileg már tanulták a múlt időt is, írtak is dolgozatot a rendhagyó múlt idejű igékből. Most itthon próbálom tanítani, az étkezést veszik, kérdezgetem itthon, hogy mit evett ma, meg mit szokott ebédelni, a szokásos dolgok, de nem is tud válaszolni. És 5 volt tavaly. Szóval nem, nem tartom jó módszernek egyáltalán. Szerintem mondatokat kéne nekik bemagolni. Fáradságos és unalmas ez is, de sokkal hatékonyabb.
Felnőttek esetén még meg tudom érteni ha valaki szótárfüzetet vezet. De a szótanulásnak, szókincs bővítésnek van egy nagyon egyszerű módja. Adott nyelven kell beszélni. Eleinte rém egyszerűen. Pl. ez egy lámpa. A lámpa világít. Sötét van. Világos van. Stb. Ahogy bővül a szókincs, körül lehet írni az új szavakat.
Ki lehet így is deríteni ismeri e a gyerek a szó jelentését. Vagy képekre kell mutatnia, mondjuk.
Ha behozzuk az anyanyelvet, akkor akaratlanul is a könnyebb út kerül előtérbe. Gondolkodásában, mindig előbb az anyanyelvi szó majd annak idegen nyelvű azonosítása lesz a menet.
Nem mondom, hogy soha ne legyen szódolgozat, vagy sose beszéljék àt magyarul a dolgokat, de mindenképpen jelentős többségben az idegen nyelvű gondolkodásra kellene törekedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!