Tegyük fel, hogy alapíthatsz egy iskolát,mindenféle korlátozások nélkül. Hogy nézne ki az az intézmény, ahová legszívesebben járatnád a gyermeke(i)d?
Ez pusztán elméleti jellegű kérdés. Tehát most nem számítanak az anyagiak és az sem, hogy engedélyeznék-e a működését így vagy sem.
Mit tanítanának? Milyen módszerrel? Mennyi idő lenne az egyes tantárgyakra szánva?
Kik járnának oda? Hányan lennének egy osztályba? Hány osztály lenne? Az osztályok életkor vagy tudásszint alapján lennének beosztva?
Milyen lenne az épület? Egyáltalán, lenne konkrét helye, vagy például digitálisan menne az oktatás?
Bárki bekerülhet ide? Ha nem, milyen kritériumok fűződnének a bejutáshoz?
Milyen szabadidős elfoglaltságok lennének helyben elérhetők? (sport, zene...)
Kik tanítanának?
Lenne nyelvtanítás? Ha igen, milyen? Hogyan tanítanák?
...
Várom a válaszokat.
Először is: két pedagógus lenne minden órán. (Az egyik lehet asszisztens.) Max 15 lenne az osztálylétszám. Az első év alapozás lenne, nem tanulnának még konkrétan olvasni vagy számolni. Illetve aki olyan képességű, az tanulhatna és egyből mehetne a harmadik évfolyamba, de az olvasástanítást alapvetően a második évfolyamra hagynám.
Differenciáltan, élmény jelleggel képzelem el az órai munkát, ezért az alacsony létszám és a két pedagógus: legyen kapacitásuk "szárnyalni".
Nem válogatnék, bárki bekerülhet, jelenleg ragaszkodnék a nat alapjaihoz, mert annak van most elég háttere.
Biztosan nem oktatnék digitálisan, de sok digitális eszközt bevetnék.
Akkora termek lennének, ahol ki lehet alakítani játszósarkot és pihenősarkot is.
És lenne kertje az iskolának, zöldségekkel és gyümölcsökkel.
Persze, lenne nyelvtanítás is, ami majdhogynem egy játszóház lenne idegen nyelvű animátorokkal.
Egyébként nem(csak) szülő vagyok, hanem pedagógus is. Szóval én így szeretnék dolgozni.
Nekem csak csupa megvalósíthatatlan elképzeléseim vannak :)
Egyrészt jó lenne, ha a gyerekek minden tárgyból az aktuális képességeiknek megfelelő szintű osztályba járnának. Szóval ha mondjuk matekból száguld, érti és tudja a korosztályának megfelelő anyagot, akkor látogathassa a nagyobbak óráit, ha nyelvtanból meg le van maradva, akkor inkább a kisebbekét. Így nem görgetné maga előtt kínlódva a lemaradást. Persze az órarendeket képtelenség lenne összefésülni.
Másrészről nagyon jó ötletnek tartom a tárgyösszevonásokat, tehát pl. a külön természettudományos tárgyak helyett az amerikai mintájú science-et, amit Mo-on is próbálnak bevezetni, csak nincs hozzá se tanterv, se tanár, ezért gyakorlatilag most is modulokra bontva oktatják őket.
Normáltalan gyerekek nem járnának oda,csak normális cigánylányok
Ha ez ellen semmi akkor a pofátlan gyerekeket kirugatni
Tanárok kedvesebbek legyenek
Hamarabb és többször legyen szunet,ritkábban dolgozat
Mindenki jóba legyen mindenkivel,ha nem jon ossze kirugatni a rossz gyerekeket és a tanárok egyenlően bánjanak mindenkivel
Később kelljen kelnl eehessen órAn telozni
És kész
1. max 15 fős osztály
2. a tanár mellett ped. asszisztens működik
3. plusz "tantárgy" lenne mondjuk Életvitel néven, témája:
- bankkártya vs. készpénz
- elsősegélynyújtás
- mi a rezsi?
- mi a hitel?
- aktuális belföldi, külföldi történesek
- stb.
4. a készségtantárgyak közösen lennének, a többi tantárgy képességnek megfelelően kiscsoportokra osztva.
5. tankert az udvaron
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!