Jár a gyereketek osztályába rossz magaviseletű, viselkedészavaros gyerek?
A tanárok hogy kezelik a helyzetet, ha pl egy ilyen gyerek agresszív a többiekkel, vagy a magaviseletével zavarja a tanórát (állandóan hangosan beszél, közbekiabál, szaladgál a teremben óra alatt). A többi szülőhöz, akiknek a gyerekét bántalmazza ez a gyerek, milyen a tanár hozzáállása?
A lányom osztályába jár két agresszív fiú, a tanárok pedig jóformán védik őket, hogy "szegények, ők is szenvednek a saját viselkedésüktől". Több szülő már fontolgatja, hogy átiratja a gyerekét másik osztályba, iskolába, mert már elég régóta fennáll ez a helyzet. Általános iskola, 2.osztályosokról van szó.
A tanároknak nincs eszköz a kezükbe. Azt mondják amit a szájukba rágtak.
Megszoksz vagy megszöksz 😔 ez a mai magyar oktatás.
Van nálunk is egy kis deviáns, de a gyerekek úgy összefogtak ellene és kiközösítették, hogy azóta max szóban keménykedik.
Kulfoldon elunk, botrany ami megy, volt egy kisfiu aki ovi elso napjan fejbe rugta a lanyomat, attettek masik csoportba. 2evvel kesobb meg mindig ovis volt, amikor a kisebbik lanyom csoporttarsa lett, verekedett, bontotta a rendet, utolso evben amikor a szulok mar nagyon lazadoztak, attettek masik csoportba, mondvan egy kicsit lelegezzenek fel ezek, akiket eddig terrorizalt.
Kezdodott a suli,ujra kisebbik lanyom osztalyaba kerult, vergodott, kirohangalt az iskolabol, ugy kergette a tanarno, kozben az osztalyt egyedul hagyta a teremben. A ferjem a szuloi munkakozosseget masszirozta h tegyenek valamit, majd irt az oktatasugyi miniszternek, vegul kisfiu eltunt. (Idokozben az egyik napkozis intezmenybol kirugtak, a masikban kapott specialis nevelot, ugy maradhatott). Szoval tavalyi evben eltunt a kisfiu, allitolag specialis suliba jart. Iden megint felbukkant, ujra elsos, szerencsere a lanyom masodikos mar, most van suliban is egy specialis neveloje, akinek a multkor az iskolaudvaron a hatat verte mergeben. Es ezt nezik a gyerekeink...jobbik esetben elrettento peldakent. Itt nagyon liberalis az oktatas, mindenkeppen ragaszkodnak hozza h ezek a specialis gyerekek is az atlag osztalyokban uljenek, max adnak melle egy kisegito felnottet:(
Gyermekem(1.o.) sereg forog összevissza az órán, szünetben ha labdával játszanak, kirúgja a kerítésen, a dolgozatait haza sem hozza, nem tárolja szépen a padban, minden gyakorlólapja gyűrve, lekapcsolta a wc-ben másokra a villanyt és ilyen idegesítő apróságok.
Otthon, családi körben teljesen egy angyal, szófogadó, szabálykövető, kenyérre lehet kenni. Reggel egy angyalt viszek suliba, este meg egy "őrültet" hozok haza beírásokkal megspékelve.
Tanítók:
- folyamat panaszkodnak nekem
- negatívan diszkriminálják
- erősítik benne azt a tudatot, hogy ő rossz, pl ha a gyerek megígéri hogy majd jó lesz, jön a szájhúzós reakció, hogy majd meglátják(nem adnak neki megelőlegezett bizalmat), amikor bocsánatot kér vmiért, azt mondják neki, a bocsánatkérés nem szàmít semmit sem. (Azóta nem akart bocsánatot kérni soha senkitől, alig bírtam belátásra és alig bírtam ebben "visszanevelni")
- nincs kialakulva tanár-gyerek kapcsolat, sírva járt be eleinte mert rosszul esett neki hogy senki nem fogadja egy köszönéssel sem(az oviba anno meg szaladva örömmel ment elsö naptol is.)
- minden heti értékelésnél negativ értékelést kap, soha, egyszer sem volt kivétel, minden héten csalódik önmagában és a reményben, hogy meg tudna valaha is felelni és kapna mosolygós értékelést is valaha.
- mindig csak a negativ cselekedeteket értékelik, szólnak érte haragszanak, büntetések vannak, pozitív próbálkozásokat, segítséget, udvariassàgot nem vesznek észre, figyelmen kívül hagynak, valszeg mert ugye az lenne a természetes csak a gyereknek ebböl meg teljesen más jön le. Kb hogy az semmit nem is ér.
A magatartàsa romlik. Olyan szinten, hogy lassan a családi életünkbe is beszivárog. Suli utàn kb fél óráig nem kezelhetö(elrúgja a szomszéd lábtörlőjét viccből, nem akarja visszatenni, haza sem lehet vele érni csak ugy normálisan), kb fél-1 óra mulva csillapodik le és változik vissza angyallá és szófogadóvá és kenyérre kenhetővé. A hétvégék joformán meghatóak vele. (Együtt főz velem takarit, állatokat etetünk, madáretetőt készítünk, empatikus, türelmes, megvár ha telefonàlok stb)
Egyelőre mindenki vár, hogy ahogy nő, változik e a dolog. Bele tud e rázódni.
Èn csak attol tartok, hogy az iskola arra fogja tanitani a folyamat negatív visszajelzésekkel, hogy ö rossz, álljon a rosszak közé, egy idö múlva ezt el fogja hinni magárol, torzul a személyiségfejlődése, és felsöben majd a drogosok és iskolakerülök között talàlja meg majd a helyét.
Esze lenne pedig, ezt mondtàk is, 80-96%-osak a tantárgyi értékelései. És szorgalmas imàdja a feladatokat. (Míg ki nem ölik ezt is belőle)
Nem tudom el sem képzelni, hogy mit nyújthat az iskola, miken megy bent keresztül öntudatban, milyen környezeti hatások érhetik ott, az egész összetettségét nem látom, amiktől egyszerűen kifordul magából. Hogy miért.
Persze mesél a napjairol. Az ö szintjén. Kivel mit jàtszott, mi a házi, mikor volt szomorú, vidám, de ezekből nekem nem áll össze. A tanítók is csak széttárt kezekkel állnak, ami az okokat illeti.
6-os én azt gondolom, hogy vidd el a gyereket, amíg még nem késő. És ne is foglalkozz a 7-essel.
Mi is így jártunk. A lányommal az oviban és itthon sem volt soha semmi probléma. Mi értelmiségi család vagyunk, és a gyerek is nagyon okosnak tűnt, minden verset, mesét első hallásra megtanult, szépen rajzolt stb. Az oviban nem derült ki semmi gond róla.
A leendő tanító nénit én már ismertem, mivel kis faluban lakunk, és sok jót nem hallottam róla, de nem gondoltam, hogy gond lesz, mivel az én gyerekem elég simulékonynak tűnt.
De lettek gondok. Folyamatosan kapta a fekete pontokat, nem volt kész a lecke, beírásokat kapott. Én mondtam a tanárnak, hogy mivel a gyerek fél 5-ig bent van az iskolában, napközis, szerintem nem nekem kéne otthon megírni vele este a leckét, azért van az iskolában. Még ő volt felháborodva. A gyerek rendszerint üres táskát hozott haza, azt sem tudtam, hogy van lecke, aztán kapta sorra a fekete pontokat. Havonta volt szöveges értékelés, csak rosszat írt róla a tanár. Bementem nyílt napra, a gyerekem teljesen le volt fagyva, semmire nem tudta a választ. A falon kint volt a névsor mindenféle csillagokkal, az enyémnek volt a legkevesebb. Ő volt az osztály legrosszabb tanulója!
A kudarcok a magatartásán is látszottak, mindenkivel hajba kapott, verekedett!!! Soha nem csinált ilyet korábban. Én egyértelműen a tanárban láttam a hibát. Bementem hozzá, és még megkaptam, hogy biztos a családban van a gond otthon. Én meg mondtam neki, hogy talán valami pozitívumot is leírhatna néha a gyerekről, mert ha órán is folyamatosan ilyen visszajelzéseket kap, akkor a gyerek nem csoda, hogy így áll a dolgokhoz. A tanár szentül meg volt róla győződve, hogy neki van igaza, így megállapodtunk abban, hogy elviszem kivizsgáltatni.
Csak azért mentem bele, hogy bebizonyítsam, nem a gyerekben van a hiba. És sajnos kijött, hogy súlyos figyelemzavara van. Leírták, hogy kapjon dolgozatokra plusz időt, kapjon pozitív visszajelzéseket, stb. Amikor a tanár a kezébe vette a szakvéleményt, egyből közölte velem, hogy talán speciális iskolába kéne vinnem . Azt hittem rosszul hallok! Felhívtam a helyi speciális iskolát, az igazgatónő körberöhögött, azt mondta, hogy a szakvélemény szerint a gyerek iq-ja 126, a figyelemzavaros gyerekeket nem szokták speciálisba vinni, integrálni kell őket.
Kivettem a napköziből, itthon írtuk a leckét. Természetesen a tanár ott "rúgott bele", ahol tudott. 2 év küzdés után elvittem másik iskolába (integráltba). Szerencsére vagy nem, de egy olyan osztályt fogtunk ki, ahol volt bőven btm és sni-s gyerek is, de még amellett a többség amúgy is igen butácska, de jóiindulatúak. A lányomról 1 hónap után azt mondta a tanító néni, hogy nem tudja elképzelni, hogy ő tud rosszul viselkedni. És hogy szerinte tévedés az sni, mert semmi gondot nem lát vele.
Most hetedikes, tavaly 4.5 volt az átlaga. Nem mondom, hogy nem figyelemzavaros, mert sajnos látszik, hogy az. De akkor nem lesz 5 matekból és helyesírásból, és? Tanáron sok múlik, ha egy gyereknek gondjai vannak, segíteni kell, és nem a sárba taposni. Ha egy gyereket folyton szidnak, akkor persze, hogy elvadul.
Hogy a kérdésre is válaszoljak, sajnos nálunk is van ilyen gyerek. Mivel az én gyerekemmel is voltak gondok, én alapvetően nagyon toleráns vagyok másokkal, és nem gondolom egyből, hogy neveletlen, vagy otthon vannak gondok. Van több adhd-s vagy enyhén autista gyermek, aki integrálható lenne, ha meglennének a feltételek. De sajnos nálunk az van, hogy belökik őket egy 30 fős osztályba egy darab tanító nénivel, aztán oldja meg. Pedig pedagógiai asszisztenset kéne melléjük ültetni! A tanár sok mindent nem tud tenni, ha le van írva, hogy a gyerek integrálható. Ha nincs papírja, akkor elküldi a tanár kivizsgáltatni a gyereket, bár magatartászavarra soha nem fogják mondani, hogy nem integrálható. Leginkább az a kérdés, hogy mi az oka annak, hogy a gyerek így viselkedik, neveletlen, otthon vannak gondok, vagy iskolai kudarcok állnak a háttérben. Ezt kéne kideríteni, de sajnos nálunk nem jól működik a rendszer.
Egyébként most van a fiam osztályában egy fiú, aki bánt másokat, zavarja a tanítást stb. Már behívták anyukát, hogy vigye el a gyereket, de sajnos kényszeríteni nem tudják. Ha elviszi jó, ha nem, akkor marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!