Mit tehetek ha az iskola nem fejleszt? Ez kötelességük lenne?
A helyzet az hogy a suliban (általános 1.oszt) több a fejlesztésre (gyogyped., logopédia) szoruló gyerek, mint amennyi kapacitása van az utazó pedagógusnak. Ezért az én gyermekem nem kaphat a suliban fejlesztést, mert nincs olyan nagy, eget rengető probémája, "csak" a hangképzésével vannak kisebb gondok, oldjam meg magán úton, havi 32ezerért.
Nagyon bosszant a dolog, mert egyedül nevelem őt, nem lopom a pénzt, mi az hogy az egyik megkapja a másik meg nem?
Hát pedig igaza van a kérdezőnek, elvileg jár logopédus, kód nélkül. Külön csoport az SNI tanulók logopédiai ellátása, de a normál, "többségi" gyerekeknek is jár. A pedagógiai szakszolgálat küldi. De tény, hogy hiány van belőlük... Sajnos alig fizetik meg az utazó gyógypedagógusokat. Annyira hálátlan feladat, hogy csodálom, amiért még egyáltalán végzi valaki.
De: az illetékes szakszolgálatnál érdeklődj ezügyben.
Nem 32 ezer hanem havi 80-90 ezret is a fejleszto pedagogusnak adunk, ezen kivul 20 ezer meg a maga tanarnak.
Elsos fiam diszgrafias fejlesztesre hordjuk ezen kivul meg plusz iras gyakorlasra.
Szerintem meg tedd össze a két kezed, hogy a lányod nem olyan "gyépés", akinek feltétlenül szüksége van egy logopédus segítségére.
Ha olyan nagy lenne a gond, már kaptatok volna kódot, ha csak kicsi a hiba, akkor valószínűleg magától is ki fogja nőni. Egyébként ha meg annyira szeretnéd, te is hordhatod magán úton fejlesztésekre, mint ahogy nagyon sokan mások is teszik.
Egy "gyépés" anyukája.
Undorítóan viselkedsz. Gondolom a gyermekednek is ezt mondtod, hogy mi "gyépések" vagyunk, holott csak különböző szintű tanulási nehézségünk van. Örülhetnél, hogy egy kis logopédiai foglalkozás kellene a gyermekednek, mint jó pár más nem SNI-s diáknak. Amúgy 15 éve is fizetni kellett azért, hogy logopédushoz járjon a gyerek, mert nem mindenhol tudtak mindenkit ingyen vállalni.
Esélyegyenlőség miatt vered az asztal? Minek? Ha nem kapott kódot akkor 1-2 év múlva kinővi, mint sok másik diák. Viszont az én "gyépés" fajtám pedig nem nővi ki pár év múlva.
A tizenharmadik tanévemet kezdem most, de emlékszek, hogy általános iskolában 5-7. osztály között nem volt teljesen szakszerű fejlesztős tanárom. Amikor néha felbukkant egy tanár, aki szakszerű fejlesztés tudott tartani akkor is másik 7-8 különböző szintű diszesekkel volt a fejlesztő. (Diszesek a diszlexiások, diszgráfiások, diszkalkuliások gyüjtőneve) Ez, így meg nem volt működőképes dolog főleg, ha kisebb még pár problémájú emberek is becsatlakoztak volna.
Kód nélkül nem is jár a kötelező fejlesztés, így is sok iskolában (általános és középiskolában) nincs idő az SNI-sek/BTM-esek fejlesztésére. Idén nekem egy hónapomba telt, hogy két hetente 1 óra fejlesztőre beíratni magam másik 5 emberrel. Ennek is örülök, mert tisztában vagyok, hogy nem tudnak mindenkinek fejlesztőt tartani. Ezt előbb-utóbb neked is meg kellene értened, mert nincs elegendő fejlesztős tanár azoknak se akiknek kötelező járni.
,,ellenben arról nem volt szó, hogy gyépések is járnak a suliba, akik közel 7évesen egy mondatot nem bírnak kinyögni, de kénytelenek vagyunk miattuk szívni, mert körzetes fel kellett vegyék." Azt elfelejted, hogy mindenki ott tanulhat ahol Ő szeretne. Azért, mert SNI-s/BTM-s valaki nem kell egyből kitiltani az összes iskolából vagy a Etnába hajítani. HA lenne elég fejlesztő biztosítva a diákoknak akiknek TÉNYLEG szüksége van rá, akkor gyorsabban haladhatna mindenki. Egyébként 13. tanévemet megkezdve én azt figyeltem meg, hogy legtöbbször a lusta(céltalan) diákok hátráltatják az osztályt, nem az SNI/BTM kóddal ellátott diákok. Emellett jó pár diszes diák(köztük én is) jeles vagy kitünő bizonyítványokkal végzi el az iskolát a fejlesztéseknek köszönhetően. Csak ezt nem szokták nagyon reklámozni, mert az emberek egy része fogyatékosnak hívnak/tekintenek minket és szerintük a nyolc osztály elvégzése se megy nekünk, mert pl lassabban olvasunk/írunk vagy gyengébb a matematikai/idegennyelvi érzékünk.
"Gyépés" (diszlexiás) 13.osztályos diák
Az sni nem "gyépé". Szerintem inkább egy szakember döntse el, hogy kinek van szüksége fejlesztésre, mint egy túlvezérelt anyuka. Az ovis fejlesztés ténye nem vonja maga után az iskolai fejlesztést.
Az ilyen szülők miatt tényleg sajnálom a tanárokat meg azt a szerencsétlen gyereket. Az egész történetben a kérdező a leggázosabb (hisztis anyuka).
Szüksége lenne rá, megmondta a szakember, de mivel ő logopédus ÉS gyógypedagógus, elviszi a kapacitását a gyógyped fejlesztés, ezt nyíltan megmondta, mert van pár nagyon problémás gyerek. Persze nekik midnent el kell nézni, mert snis, ök előnyben vannak a felvételinél is, ök megtehetnek bármit is, mert ugye az nekik jár. Nagyon dühítő! Azok után, hogy a felvételinél azt mondták, hogy van logopédusuk.
Mindegy lesz*om, jövő héttöl jön a magán, megoldjuk. Köszönöm annak aki lépes volt a kérdésre választ adni.
Hú, tényleg mekkora kár, hogy tud járni a gyereked és nem jön hozzá gyógytornász minden nap, pedig vannak gyerekek akik vígan ülnek a kerekesszékben és kapnak fejlesztést naponta, elveszik a helyet az egészségesektől, eszem megáll.
Látod te magadat kívülről?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!