Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Matek tanítás működik stressze...

Matek tanítás működik stresszelő módszer nélkül is?

Figyelt kérdés

Alsó tagozat.


Gondolok itt ilyenekre, mint hogy gyorsan kell kibökni a számolt végeredményt. Szorzótábla, összeadás, kivonás fejben.


Ezt mindenhol így gyakorolják?


2020. máj. 26. 13:43
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
31%
Akinek megy, annak ez nem stresszes.
2020. máj. 26. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
100%

hát azért a szorzót tudja fejből

erre jövőre nagy szüksége lesz

2020. máj. 26. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 Andi80018 ***** válasza:
100%
A szorzótáblát egyből rá kell vágni, és azt csak úgy lehet, ha sokat kérdezed a gyereket, össze-vissza, addig, amíg egyből rá nem vágja. Nagyon fontos, ugyanúgy, minthogy fejben gyorsan menjen az osztás, maradékos osztás, összeadás, kivonás, két számmal történő szorzás is. Erre fog alapozni harmadiktól, ami az egyik legfontosabb osztály matek szempontjából, illetve utána a negyedik. Ha ezeknél pro a gyerek, akkor nem lesz nagy probléma a felsőbb osztályoknál sem.
2020. máj. 26. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
Ezt mindenhol így kell tudni, sőt a gyakorlás is hasonló, ezek elég alap dolgok. Nem filózhat a gyerek fél órákat azon mennyi 8x5 vagy 7+9, mert akkor nem fog tudni számolni. Az, hogy ez mennyire stresszes függ a gyerek és főképp a tanító személyiségétől. Önmagában ugyanis nem kellene annak lennie. Ha viszont a tanító vagy a szülő bealázza a gyereket abban az időszakban amíg nem megy az tényleg stresszes lehet, ráadásul a legszebb, hogy egy idő után a tanulást is visszaveti. A másik, hogy van olyan gyerek aki egyszerűen nem bírja a kudarcot, hogy nem megy neki elsőre vagy gyorsabban, ezek a típusú gyerekek is stresszelhetnek rajta.
2020. máj. 26. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Ezeket készség szinten kell tudni. Nem lehet ott számolgatni, egyszerűen meg kell tanulni, álmodból felébresztve is. Ilyen a számok bontása és a szorzó/bennfoglaló tábla.

Ez az abszolút alap, erre épít később mindent a matematika.


Szóval igen, ez mindenhol kell.

A tanítóval lehet gond, ha erre rástresszel a gyerek. Ezt meg lehet tanulni/tanítani játékosan is, pl számkirályt játszva.

2020. máj. 27. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

Nem tudom nálatok mi a követelmény, de esküszöm teszteltem most a kislányom szorzótáblával.

Ő tudta elsős korában is és milyen jó, mert a mostani tanagyagokhoz elengedhetetlen.

Ha nem megy, ezt mindenképpen erőltesd! (tényleg csak jó tanács)

2020. máj. 27. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:
Értem, hogy fontos még hogy miért, de ettől neki nem fog jobban menni.
2020. máj. 27. 14:20
 8/18 anonim ***** válasza:
100%

De fog jobban menni, csak gyakoroljátok! Mi nem megy?

A szorzótáblát meg lehet először számsorként is tanulni.

Minden sallang nélkül tudjon kettesével, hármasával... hetesével.. kilencesével számolni. Nem kell az x*y szöveg elé, csak sorolja a számokat (2 szorzatai:) 2-4-6-8-10-12-14-16-18-20, (3 szorzatai:) 3-6-9-12-15...

(8 szorzatai:) 8-16-24...

Itt még megvan az, hogy tudja mi az előző szám, ha magabiztosan tud összeadni (tizesátlépés, bontás kell, hogy menjen!), akkor lényegében folyamatosan tudja mondani (nem kell gyorsan, csak megtorpanás nélkül).

Hidd el, seperc alatt rááll a gyerek agya, hogy tudja, hogy pl a 7-es sorban a 7, 14, 35, 70-et megjegyezte, és tudja hozzájuk viszonyítani kb másodpercnyi gondolkodás után, hogy hol helyezkedik el az a szorzat, amit kérdezel tőle.

Lehet vizuálisan is segítséget adni a tanuláshoz, pinteresten rengeteg ötlet van. A fiamék szorzóvirágot, szorzóórát csináltak, de a szorzócsillag is nagyon jól rögzíti a dolgokat és megvan hozzá a motoros mozgás is, ami segíti a tanulást, rögzülést.

2020. máj. 27. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

Ha összeadás-kivonás-pótlás hármasban is vannak gondok, akkor a számok bontását kell ugyanígy, kvázi mondókaszerűen rögzíteni.


"6 az ugyanannyi, mint 6+0, 5+1, 4+2, 3+3, 2+4, 1+5, 0+6"

"5 az ugyanannyi, mint 5+0, 4+1..."

"8 az ugyanannyi, mint..."

2020. máj. 27. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

Részben egyetértek az előttem szólókkal, hiszen nyilván fontos, hogy készségszinten menjen a számolás a gyereknek. Viszont az a gond, hogy ezek az időre menő, versengős feladatok a versenyző típusú gyerekeket spannolják, azonban vannak versengést kerülő típusú emberek is, akik nyomasztónak élik meg, és amellett, hogy a sikertelenség elveszi a motivációjukat, még debilizáló szorongást is élnek át – vagyis azt sem tudják kihozni magukból, amit tudnak. ( [link]

Nyilván nem véletlen, hogy létezik olyan pszichológiai kórkép, hogy matematikai szorongás (érdemes utánaolvasni). Ismerek olyan gyereket, aki felső tagozatra már egy négyzetrácsos lap látványától rosszul lett, mások „csak” teljesen leblokkoltak az ilyen feladatoknál – és persze ezért elkönyvelték őket totál hülyének matekból… olyat is, aki az egyik iskolában konkrétan bukdácsolt matekból, egy másikban 4-es 5-ös lett (és nem kisegítő iskolába ment át, a központi tanmenetet követték ott is, csak a tanárok és a módszerek voltak mások).

Nem árt tudni, hogy attól, mert Pistikének mondjuk gond van a munkamemóriájával, így pár másodperccel lassabban hívja elő a szorzótáblát, még nem biztos, hogy „hülye a matekhoz”, sőt, simán lehet, hogy míg Gizike rögvest rávágja a jó eredményt szorzótáblaügyben, egy komplex feladatot már nem ért meg, míg azt Pistike simán megoldja. (És lássuk be, a matematikának a gondolkodás a lényege, nem a bemagolt dolgok visszaadása.) Akkor, ha nem veszik el egy életre a kedvét attól, hogy egyáltalán belekezdjen…

Kérdező, ajánlom, keress rá pl. „A matematikai tanulás eredményességét befolyásoló tényezők” című írásra a neten, hasznos kiindulópont lehet a dolgok megértével kapcsolatban.

2020. máj. 27. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!