BTM-mel is olyan nehéz iskolát váltani, mint sni-vel?
Kisfiam adhd-s, sni-s. Eleinte csak btm-et kapott, mert nem nagyon láttak problémát a Pedagógiai Szakszolgálatnál, csak ugye a pedagógusok írtak róla rosszakat. Engem bevadítottak, hogy szerezzek sni-t, mert az majd milyen jó lesz, kap fejlesztést. Közben meg csak arra gondoltak a pedagógusok, hogy sni-kóddal majd kipenderítik az oviból. Persze nem az az sni-kód lett, amire ők számítottak, így kirakni nem tudták. Az oviban még volt normális fejlesztés, de a suliban semmi. A kiírt könnyítéseket sem kapja meg. Ugyanakkor a tanárai folyton mondják, hogy milyen okos, ügyes. Hogy szerintük a képességei alapján egyáltalán nem indokolt az sni, van sok nála rosszabb gyerek is. A magatartása továbbra is problémás, az ofő párszor már mondta, hogy keressek neki másik iskolát. Nos, tudom, hogy sni-vel nem menne. Jövőre lesz felülvizsgálat, én gondolkodom, hogy levetetem róla a kódot. Már elsőben is volt róla szó, mivel minden vizsgálaton jól teljesített, a férjem akkor is kérte, de azt mondták neki, maradjon, mert először btm-re minősítik csak vissza, és btm-re meg már semmi nem jár. Hát, most gyakorlatilag sni-re sem, szóval én le akarom venni róla ezt a bélyeget.
A 8 osztályt 4-5 különböző iskolában biztos kijárná, de így elég nehezen veszik át. BTM is ugyanilyen gond?
Nem körzetes iskola nem köteles bevenni. Btmn is "intő jel", kb ugyanannyira, mint az sni.
Több mindent nem értek. Miért rakták volna ki sni-vel az oviból a gyereket? Hogy lehet szerezni sni-t, ha egy gyerek nem az? Ha nem is indokolt az sni az iskola szerint, akkor miért kérik, hogy keress másik iskolát? Hogy lehet szülőként "levetetni" egy kódot? Miért ne kapna fejlesztést a BTMN? És miért nem kap most fejlesztést az iskolában sni-s gyerekként?
Minek ír, aki nincs otthon ebben??
Az én gyerekemnél is erősködni kellett sninèl, akkor mèg nem tudták, hogy auti, “csak” nem beszélt és nem evett, nem aludt délután”. Nálam is istenítették a kódot, a fejlesztése tornából(amit magánúton amúgy is csinàltunk, de semmit nem hatott” és kártyaválogatásból, színezésből állt, amikben mindig is jó volt. Magától megtanult beszélni, a tvs dalok, kifejezések(két és fél éves korában látott először), nem a dalokból, amiket nem tanult meg soha, mert neki kép nélkül nem megy.
4 évesen beszélt folyékonyan, egy éve szobatiszt volt, csodásan beilleszkedett, evett valamennyit, aludni nem aludt, barátkozni mindig is nagyon akart, teljesen àtlagos, jobb képességű gyerek volt, Levették az SNIt, nyilván én is közbenjártam, vittem a papírokat, indokoltam, btmnt sem adtak, Voltunk vizsgálaton is, azt mondták nyelvi zavar, de rengeteget javult, csak logopédus kell rá.
Költöztünk, intézményváltás, kapott egy nagy létszámú csoportot(26), két (szerintem) nem kompatibilis óvónővel, rengeteget romlott a viselkedése, de csak az intézményben, mindenhol máshol mintagyerek. Elindították újra a folyamatot, váltani nem tudtam, most megint snis, de ahogy viselkedik szabálykörnyezetben/ovit játsszva, az új vizsgálat alapján auti,de nagyon a határon van, nem biztos, mert nála különösen nehéz eldönteni, jövőre megnézik megint.
Új csoportba megy, iskolaelőkészítőbe, kisebb létszám, de az óvónőről terjed, hogy “hirtelen haragú”. Hát nem tudom, más választás nem volt az snivel, pedig nagyon igyekeztem találni. Hátha kicsit következetesebb, de finomabbak a módszerei. Ha nem, még szeptemberben váltok.
Írtam ki ide kérdést az óvónők pár dolgáról, mindenki azt mondta, a közelébe se engedné a gyerekét, egyből vinné onnan, az indított folyamat miatt nem tudtam elvinni.
Most a vírus alatt remekül mennek a dolgok, minimális gond van, mert folyton ki akar menni, de megint tök jó minden.
Határeset gyerekeknél a szülő akaratát és lehetőségeit is figyelembe veszik, na meg a fejlesztési lehetőségek mértékét.
Sokkal könnyebb sulit váltani btmnel, mert nem kell hozzá gyógyped, sima konduktor meg logopédus végezheti a munkát, könnyítést is kiírhatnak, a suli viszont nem kap utána pénzt(az snire kapnak) és bármelyik suli felveheti. Egy osztályban 3 btmnes gyerek van általában pestmegyében/budapesten, ez ahogy nőnek ritkul, mert az önkontroll idővel nagyobb lesz.
4-5, azért töröltettem a válaszod, mert nem volt szalonképes. De ha törölték, valószínűleg nekem volt igazam, különben maradhatott volna.
Amennyiben nem ismered a részleteket, nem kéne ítélkezni.
Nem óhajtok idegenekkel vitatkozni a neten, ahogy a 3-es is írta, nem kell kommentet írni, ha nem értesz hozzá.
Kedves 3-as, sajnálom, igen, ismerős a helyzet, nálunk is volt olyan pedagógus, aki miatt teljesen kifordult a gyerek magából, évekig hordtam pszichológushoz miatta.
A rendszer nem készült fel ezekre a gyerekekre, jelenleg ott tartunk, hogy a kód nem való másra, minthogy figyelmeztesse az iskolát, nehogy felvegyék. Viszont a gyerek érdekeit nem veszik figyelembe egyáltalán.
Ahogy a fiam osztályfőnöke mondta, ez a rendszer teljesen megbukott. Egyre több gyerekre nyomják rá ezeket a kódokat, de nem tudnak velük mit kezdeni. Régen az sni az fogyatékot jelentett, ma meg mindegyik gyereknek adnak, akinek kéne valami fejlesztés, mert a btm-re már nem jár semmi. De sajnos hiába a kód, azzal sem tudnak normális fejlesztés biztosítani, mert annyira kevés a szakember. Így inkább nem kérek belőle, köszönöm szépen.
Most küldik felülvizsgálatra, rá is írta az ofő a papírra, hogy nem kérjük a kódot.
Ez az itthonlét neki is jót tesz most, elég sok anyagot küldenek, de jól veszi, eddig csak ötöst kapott.
SNI-vel csak olyan iskola veheti fel a gyereket, ahol szerepel az alapító okiratban az adott típusú sajátos nevelési igény. Mert azért az nagyon nem mindegy, hogy értelmi akadályozottság, érzékszervi sérülés vagy figyelemzavar miatt SNI valaki.
BTMN-es gyereket bárhová felvehetnek, de nyilván könnyebben fogadnak egy jó magaviseletű magas intelligenciájú diszgráfiást, akivel csak annyi a probléma, hogy szóban kell felelteni, meg a házi dolgozatokat szövegszerkesztőn írja, mint egy ADHD-s gyereket, akinek az előző helyen már a virtuális ellenőrzője is betelt intőkkel.
Ha körzetes, muszáj felvenni, de ha nem, könnyebben elutasítják. Az igazgató lelki szemei előtt megjelennek a felháborodott kollégák, hogy ugyan 27.-nek miért kellett ide ez a kis bajkeverő, meg a szülőküldöttségek, akik szintén a gyerek eltávolítását követelik...
Könnyen megszülethet a döntés, nem kötelező, nem vesszük fel.
Igen, sajnos ezt látom én is, hogy sni-s, nem kell. Nem diszkriminációból, hanem azért mert már van elég problémás gyerek, nem tudunk még egyet bevállalni.
Csak éppen sok olyan problémás gyerek van, akit soha nem vizsgáltak ki, nem is foglalkoznak velük. Az sni-ssel pont foglalkoztak, mert eljutott oda a gyerek, hogy felismerték a problémát, és segítséget kértek. Sajnos ez a rendszer megbukott, mert segítség nincs, csak bélyeg.
Egyébként az Alapító Okirat az egy humbuk. Nem írja felül a Közoktatási Törvényt. Ha a Szakértői Bizottság azt írja le, hogy a gyerek járhat integrált iskolába, akkor a körzetes fel kell, hogy vegye. Amennyiben nincs benne az Alapító Okiratban, akkor összehívják a közgyűlést, és beleveszik. Csak sokszor erről nem is tudnak a tanárok, van, hogy az igazgató sem. A mi iskolánk Alapító Okiratában pl. csak annyi szerepel, hogy sni-s gyereket körzetünkből fogadunk. A legtöbb iskolának az Okiratában ez szerepel.
Ennek ellenére pl. a közeli nagyvárosban elterjedt a nézet, hogy autista gyereket csak 2 iskola fogad. Hát, ez pont nem igaz, mert elvileg mind! Az más kérdés, hogy szeretik lerázni a szülőket.
Az viszont tény, hogy nem körzetes gyereket nem kell felvenni, megindokolni sem kell miért. Ennek ellenére, amilyen kevés gyerek van ma már, simán felvesznek bárkit bárhova, kivéve, hogyha sni-s. Ja, de nem azért ám, más miatt, de meg sem kell indokolni.
A lányom is sni-s, vele próbáltam iskolát váltani, 4,5 az átlaga, 5 a magatartása. Hiába vittem másolatot a bizonyítványáról, meg sem nézték, szóba sem álltak velünk a legtöbb helyen.
Az biztos, hogy mindkét gyerekről szeretném eltávolítani. Jelenleg a lányom nem is akarja levetetni, mert felvételin jár plusz idő, meg felsőoktatásban plusz pont, nyelvvizsga mentesség. Szerintem meg nem ér annyit az egész.
"Ha a Szakértői Bizottság azt írja le, hogy a gyerek járhat integrált iskolába, akkor a körzetes fel kell, hogy vegye. "
Ez nem így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!