Mi a véleményetek a digitális oktatásról?
Ez a kérdés is ékes példája annak, hogy ebben az országba mindenki mindenhez is jobban ért, csak épp nincs róla papírja!
Nah, akkor tessék, mutasd meg te mennyivel jobban oldanád meg ezt a feladatot.
Megint csak az elégedetlenkedés, meg a hiszti, mert jobban is lehetne... Na, hogyan? Te is csak rinyálni tudsz, de értékelni azt, hogy itt kb.seperc alatt álltak át és megy (úgy ahogy, de megy) tovább az élet!
Külföld, középiskola.
Házi feladatok vannak, amiket adott napon kell megoldani és az iskola appjan keresztül emailben feltölteni. Kérdés esetén lehet a tanároknak emailt, whats app üzenetet írni, vagy fel hívni, videó vagy hanghivassal is. Az osztálytársammal lehet közösen dolgozni, ehhez Microsoft team-et használnak. Jövő héten lesz "igazi" online órájuk, itt a tanár fog előadást tartani. Egyetemeknek be kell jelentkezni, meghallgatni ah előadást, ami alatt élőben is kérdezhetnek, majd önállóan aznap megoldani a feladatot és elküldeni. Jo rendszer.
Én még csak diák vagyok, igaz középiskolás. Nálunk is hasonló módszerek vannak, mint amit a kérdező leírt. A tanár elküldi, hogy mit kell csinálni, mi meg visszaküldjük készen. Illetve a többi osztálynak nem tudom, hogy hogy van, de nekünk néha tartanak "online órát" discordon. Egyenlőre nem tudom milyen mivel, negyven perc múlva lesz az első ilyenem. Igazából szerintem tök jó, hogy lesz ilyen, de remélem, hogy nem jut eszébe az összes tanárnak, hogy minden órával csináljuk ezt. Így néha-néha belefér, de például jobb, hogy magunknak osztjuk be az időt. És egyébként nálunk komolyabban veszik most, mintha ott lennénk, szóval a héten a mai nap kivételével mindig írtunk dogát. Bár megjegyzem, hogy én ma osztályozó vizsgázok infóból, így online, az előrehozott érettségi miatt.
És egyébként be kell vallanom, vannak tárgyak, amik tanár nélkül ugyanúgy mennek, mint tanárral. Ilyen például a nyelvtan, irodalom, töri, földrajz, biosz. Ja és az is jó, hogy pl nem az van az időbeosztásomba, hogy hét-nyolc tanóra utána több óra tanulás. (+felesleges kollégiumi elfoglaltság, indokolatlanul hosszú tanszoba, amin ülök és kések, mert már kész vagyok) Így most nagyon max hat óra alatt megoldom, amit máskor a kötelező időhúzás miatt van, hogy 10-16 óra megtenni, és így ugyan úgy megy, néhány dolog jobban, és ugye plusz pont, hogy mindezt saját időbeosztással. És a saját időbeosztást is csak egy-egy online óra, vagy doga, vagy videóhívásban felelés szakíthatja félbe. Persze végzősként tuti nem örülnék neki, mivel ott azért probléma lenne, hogy egy két dolgot magamnak kell megérteni, és hogy ezután a tanév után nincs még több, hogy ezt behozzam éretségi előtt.
Persze több gyerekkel, pláne ha kicsik nehezebb. Kisgyerekként tuti nem így állnék hozzá, lehet valamit nem értenék, nem lenne kedvem hozzá, meg ilyenek. Ebbe nem látok bele, szóval azon kívül nem sokat tudok mondani, hogy nehéz lehet.
És ugye mindenkinek vannak barátai, akik nélkül tök rossz, így itthon. Egy csomó osztálytársamnak ez a legnagyobb baj. Én egyenlőre elvagyok egyedül, bár fura, hogy nem a koliba vagyok, ahol bármikor beugrok pl a szomszédszobába és kimenőbe elmegyünk valahová. Persze akkor nagyon max 4 óra szabadidőm volt, amibe tényleg azt csinálok, amit akarok, és ez az idő sem egyben volt, és többnyire ennél jóval kevesebb.(az alvást nem számoltam amúgy) Jelenleg meg van max 10 óra szabadidőm, amiben korlátozottak a lehetőségek, és néha unatkozom. Szóval ja...
"Csak azt felejtetted ki, hogy mindezt otthon a kisebb testvérekkel együtt...pl."
Ha végigolvastad volna az egész kommentemet, akkor láttad volna, hogy nálunk is van kisebb tesó a "nagy" mellé és láss csodát mégis meg tudom oldani, mint ahogy sokan mások is! A gyereknek az iskola kötelessége és pusztán azért mert most ilyen sajnálatos helyzet van, nem jelenti azt, hogy esetlegesen félvállról lehetne kezelni a dolgot. Tehát továbbra sem értem, hogy mi ez a felcsattanas, hogy szép is lenne ha a gép elé kéne ülnie a gyereknek... Ez nem ugyanis nem lehetőség, hanem ugyanúgy kötelezettség, mint normál esetben bemenni az iskola épületébe.
Egy iskolás gyerek mellett pedig nem kell ott ülni, amíg tart az online óra, ő szépen ül a gép előtt, addig meg lehet foglalkozni a kisebbel.🤷🏽♀️
Az órákat lehetetlen lenne teljes egészében bármilyen videochatben megtartani. Ez csak akkor volna lehetséges ha a család minden gyerekének rendelkezésére állna egy laptop és hozzá egy külön szoba, hogy ne zavarják egymást. Mivel mindenki külön szobában van ellenőrizni nem lehet közben, tehát az sem árt ha gyerek megbízható és nem mást csinál. Természetesen ne legyenek közben technikai problémák, mindenki tudja használni a rendszert és fel tudjon egyedül jelentkezni stb... Elég irreális elvárás nem gondolod? Ráadásul ha minden tanár ezt csinálná 8-12-ig akkor kételyeim vannak a hálózat stabilitásáról.
Nálunk az anyag egy része a könyvből megy. Szerkesztek hozzá feladatokat, nyomtatható társasjátékokat átalakítom az órai anyagokat, veszek fel videókat, hogy egy-egy feladatot hogyan kell megoldani. Kerestem és linkeltem egy csomó online gyakorló oldalt is. DE nincs online oktatás, mert így legalább a szülő be tudja osztani, hogy az egy max. két gépen melyik gyerek mikor dolgozik + mikor dolgozik esetleg ő.
Kérdésedre válaszolva nem szeretem, pedig értek hozzá. Összességében sokkal több időt vesz igénybe. Egyrészt a videók elkészítése, a tananyag megfelelő összeállítása, hogy annak is jó legyen akinél van otthon elég gépidő és annak is aki papíron szeretne dolgoztatni. Ami viszont rettentő sok az a javítás. Órán ugyanis közösen javítunk, most nekem kell mindent egyesével átnézni. :( Az egyetlen szerencse, hogy szuper támogató szülők vannak, akik felfogják, hogy próbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a helyzetből, de ez nem lehet olyan mint a normál tanítás.
Nálunk olyan, hogy online teszteket, feladatokat küldenek, mondjuk néha küldenek olyat is, hogy ezt, meg ezt a feladatot csinálják meg a munkafüzetben, de ilyen jóval kevesebb számban van. Nálunk nem Power Pointokat küldenek, hanem Preziket. Olyan is van, hogy házi dolgozatot kell készíteniük Wordben. Skypeon csak a külön órák és a felelések vannak.
Budapest magániskola.
Szülőként egy általános iskolás (1. osztályos) és egy gimnazista (9. osztályos) gyerek tanulását menedzselem itthon. A kicsi a googla classroomban kapja az első pillanattól kezdve a feladatait minden hétköznap reggel kilenckor. Az életkorából adódóan (+ egy eleven kisfiú) délelőtt 3 tanórát és délután 1-2 tanórát foglalkozunk a tanulással.
A küldött feladatok nagyon ötletesek a tanítónénik részéről (játékos ppt-k, színezők, plakátkészítés stb...). Mindezt egy újpesti általános iskolás tanítónéni páros csinálja. Én nagyon meg vagyok velük elégedve. Szerintem a helyzetből kihozták a maximumot.
Nagyobbik gyermekem lány aki, az Apáczaiba jár. Ő már egyedül tanul (félévkor a rajz kivételével mindenből jeles volt). Kamaszként éli világát, de a feladatait szerintem lelkiismeretesen megcsinálja. A feladatok minőségéről csak annyit, hogy tanárja válogatja. Van aki rengeteg munkát beletesz és van aki csak elküld egy ezeréves dolgozatot. Volt már számonkérése. A classroomban a meetes órákon, tartják az órák egy részét.
Tanárként egy hatévfolyamos gimnáziumban tanítok. Ezen váratlan helyzetre reagálva az iskolám egységesen a google classroom mellett tette le a voksát. Heti 26 tanórám és 158 diákom van. Személy szerint én meetes órákat (videós oktatás) tartok a fiam szobájában felállított filctollas táblán. A tanári magyarázatokat oda írom fel. A tábla úgy néz ki, hogy a fiam reggel felkel és telerajzolja tankokkal, aztán reggel nyolckor letörlöm.
Sajnos egyenlőre jobb módszer nincs egy 34 fős osztály oktatására ebben a helyzetben. A számonkérés még nincs kidolgozva, de ez egy kölcsönös bizalmon alapuló rendszer. Hetedikben éppen most tanuljuk az egyenlet megoldása mérlegelvvel fejezetet. Egy időkorlátos dolgozatnál nem tudom, hogy a diák a photomath programmal vagy saját maga vezette le az egyenletet. Így sajnos marad a videochetes feleltetés a hetedikben.
Máshol ha lehet akkor szöveges feladatokat adok és azt már meg lehet oldatni egy dolgozatban (redmenta).
Nálunk a meetes órák az iskolai órarendhez van igazítva. Így abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy tarthatok matematika órát szerda 7. és péntek 6. órában is. A laptop előtt nem biztos, hogy ebben az időben fel tudom kelteni az érdeklődést a matematika iránt.
Feleségem is pedagógus, ő egy négyévfolyamos gimnáziumban tanít. Ők több platformot is használnak (classroom, skype és néhányan discorde). Szerintem ez nem jó.
Összefoglalva, szülőként és tanárként a véleményemet ezen helyzetről: A két hét alatt a rendszer döcögősen beindult. Rengeteg anomália/hiba van benne és sajnos van egy csomó gyerek aki így el fog kallódni (bár ez csak az én véleményem). Fogalmam sincs mi lenne a legjobb megoldás.
Legjobban a végzősöket sajnálom. Ki tudja mikor lesz az érettségi és mi lesz majd a továbbtanulással. Sajnos néhány tanítványom nem viselkedik éretten. A rengeteg szabadidőt nem a tanulással töltik.
Szerintem gáz.
Az alsós fiamat én tanítom. Néha küldenek a tanárok 5-10 perces magyarázó videókat. Szerintem ennél többet tenni nem nagyon tudnak. Nem állítom, hogy elégedett vagyok, nagyon sok ez nekem az otthoni munka és házimunka mellett. De ő még nem tud önállóan tanulni. Viszont nem tudom, hogy a tanárok helyében én mi mást tennék. Sok lehetőségük alsóban még nincs. Nem, nem ülne ott a gyerek a gép előtt, miközben a tanár magyaráz, kizárt.
A technikai feltételek nem is adottak minden családnál.
A lányom 6. osztályos, neki classroom van. Mivel több tanára van, én is azt látom, hogy vegyes a tanárok hozzáállása.
Van amelyik iszonyat sokat ad, megoldhatatlan, és emellett rugalmatlan a hozzáállása. Dolgozat kizárólag 45 percben, felteszi, leveszi, ráadásul nem is akkor amikor órája van. Amikor írtam neki, hogy szerintem ezt el kéne felejteni, én voltam a Sátán gyermeke. Egyszerűen nem értem, hogy egyes tanárok ezt hogy képzelték el. Vannak olyan programok, amelyek mérik az időt. Tegye be 45 percre 2 napra, aztán majd odaül a gyerek, amikor tud.
Az ofő volt az egyetlen, aki online órát tartott. Ez nagyon jó volt, csak ezzel is az volt a baj, hogy ki volt akadva rajta, hogy a osztályból nem volt ott minden gyerek. Miután ezt szóvá tette, a szülők fellázadtak, erre iskolai szinten le lettek tiltva az online órák. Remek.
Szerintem kellenének online órák, esetleg rögzítve, hogy később is vissza lehessen nézni. Viszont a jelenlegi helyzetben nem kéne elvárni, hogy mindenki ott üljön rajta. Aki tud, megy, aki nem, megnézi később.
Az a baj, hogy egyáltalán nem bíznak a gyerekekben, mindegyik feltételezi, hogy lógni, csalni akarnak.
Pedig szerintem felsőben már átérzik a súlyát a dolognak, akármelyik szülővel beszéltem, mind azt mondta, hogy a gyerekek csinálják a dolgukat (na, alsóban nem). Kicsit jobban meg kéne bízniuk a gyerekekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!