Miért van mindenki a magániskolák ellen?
# 3 Nekem csak magánovikról van hasonló hírfolyamom egy barátnőm által, akinek több hiper-szuper bio-öko, anyanyelvi angol oviban volt óvónő 10 év alatt és szintén az volt a véleménye, hogy minél inkább versenyszféra, annál inkább a szülő diktál, az intézmény csak kiszolgál mosolyogva, mint egy vendéglátós. Pl. volt ahol azt kellett mesélnie szüllői kérésre március 15 kapcsán, hogy nyertünk, nehogy szomorú legyen a gyerek, vagy a félreértelmezett gender semleges nevelés miatt mindenkinek kötelező volt egyen-tütüben lenni karácsonykor, vagy a környezetvédelemre tanítás miatt vettek egy csomó műanyag poharat, hogy újrafelhasználás címén abból építsenek hóembert by pinterest, miközben a szomszédban lévő kirándulóhelyre (amivel hirdették magukat) 3 év alatt egyszer nem mentek ki... ez csak pár példa.
Végül úgyis nagyrészt a pedagóguson múlik. Ami sajnos mindig zsákbamacska (egyháziban is), akárhogy informálódik az ember. Ahogy az orvosoknál vagy bármelyik szakmában, a tanárok között is van elhivatott meg karizmatikus, aki legrosszabb körülmények között is csodát tud tenni, és van olyan, aki csak túl akarja élni a napot és korán kiégve inkább csak zavarják a gyerekek. Szerintem a különórák, full kütyüs tantermek meg külföldi utak helyett fontosabb, hogy értelmes legyen az adott intézmény értékrendje, azaz neveljen is (lelki egészség / érzelmi intelligencia / biztonságos korlátok / szeretetteljes légkör /érzékenyítés... ki minek hívja), aztán ezután jöhetnek a plusz táplálék-lehetőségek az értelemnek és testnek, ami egyébként nagyon jó dolog.
Én tanítottam magángimiben, és szerintem jobb, mint az állami. A gyerekanyag nyilván rosszabb, mert olyanok kerültek be, akiknek államiban esélye sem lett volna. Ennek persze az volt a következménye, hogy nem lehetett túl nagy színvonalat tartani. Következésképp a Pedagógiai programban leírt csilivili dolgokat nem lehetett hozni. Csak akkor lehet tanítani, hogyha a gyerekek motiváltak. Hiába is állítják, nincs az a pedagógiai módszer, amivel a teljesen érdektelen gyereket oda lehet ültetni.
Tehát alapvetően 2 féle szülő volt, a csalódott, aki azért adta oda a gyerekét, mert elhitte, hogy milyen magas az oktatás színvonala. Meg az elégedett, aki tudta, hogy gázos a gyereke, és örült, hogy átrugdosták érettségin.
Mivel nekem mindkét gyerekem figyelemzavaros, én szívesen beadnám egy lazább magángimibe őket. Államiban tudom, hogy elvéreznének.
Viszont amelyik tényleg színvonalas, az min. havi 50.000 Ft, ennyit meg nem ér.
A húgom is magánba járt, egy akkor induló viszonylag olcsóbb suliba, és nagyon gáz volt. Be sem jártak a tanárok, mert nem kaptak fizetést. Szóval annak is megvan az oka, hogy miért 50.000 Ft. Kapnak állami támogatást, de jóval kevesebbet, mint az állami sulik, és elég drága a fenntartás.
Alapvetően az a gond, hogy az árak és a fizetések Magyarországon nem állnak összhangban. Angliában pl. a magániskolákban is kemény felvételi van, a pénz önmagában nem elég. Itt is volt persze felvételi, hogy mutassák, hogy nehéz bekerülni, de lényegében bárkit felvettek, aki ki tudta fizetni.
A másik komoly érv ellenük, az átjárhatóság, amit korábban már említett valaki. Mi van, hogyha el kell költöznöd, és másik iskolába kell iratnod a gyereket? Mi van, ha megváltozik az anyagi helyzeted és már nem tudod fizetni? Mi van, ha megszűnik a suli (ilyet is hallani)?
Akkor átveszik állami suliba? És ha igen, akkor ott hogy fogja venni az akadályokat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!