Titeket is idegesít, ha az alsós gyereketek azért kap 4-t mert habár oda illik amit írt, de a tanár másra gondolt?
Lányaim 2-3 osztályba járnak.
Már igazából az elejétöl így van, hogy a legtöbb dolgozatuk 4-es pedig totál felkészülve mennek a dolgozatra.
Ès a hibák nem is hibák, hanem a tanár mást gondol oda.
Pl környezetböl a kicsi a fogról tanult, és volt 2 kép. Az anyagot oda vissza tudta, a fog részeit is. 3 szót írt rossz helyre, 3 minusz pont. DE a szavak igazából megfelelöek voltak de a nyilak amik oda vezettek nem. A gyerek totál letört volt, mert tényleg tudja, és még is 3 hiba 4-es osztályzat.
De láttam ilyet angolból is amikor a láb és lábfej nem egyértelmüen volt benyilazva, a gyerek a kettöt össze keverte, 2 minusz pont 4-es.
Vagy másik narancsot mivel érezzük kérdésre: lányom azt irta, hogy a nyelvünkkel érezzük(nem izleljük) és minusz pont.4-es
vagy a matekben a szöveges feladat számolásában nem írja oda, a számolás mellé hogy € vagy méter(csak a válaszban írja oda), és minusz pont 4-e...
Ezeken ti nem akadtok ki? A gyerek elmegy totál felkészülten mindent tud, és azért kap 4*t folyamatosan mert 1-2 dolog lemarad, ami igazából nem a tudásából hiányzik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nálunk is volt már ilyen, engem is zavart, meg mondtam is a magamét, de nem a gyerek előtt. Inkább megmutattam neki, hogy hogyan kellett volna.
Igazából nehéz kérdés, mi az, ami a szülő szerint jó, a tanár szerint nem. Ezzel nem tudsz mit csinálni, az a lényeg, hogy a gyerek tudja az anyagot, max témazáróknál jobban sikerül. Ezek később is előfordulhatnak, max meg tudod a tanárával beszélni, ha társ ebben, és kommunikatív. Nálunk annyira azért nem jellemző, de ha pl egy komolyabb felmérőnél lenne ilyen eset, akkor én biztos megbeszélném a tanárával.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A négyes nem rossz jegy, nem kell mindenből folyton ötös, ezen ne stresszeljetek.
Viszont a narancsosnál én is úgy gondolom, hogy nektek van igazatok. De ezért nem kell problémázni a tanárnál, a gyerekkel meg lehet beszélni, hogy igaza van, és megkérdezni, akarja-e, hogy menjünk reklamálni vagy nem.
De kérlek szépen, ne az legyen már a probléma, hogy négyest kap. Ha valamit lehagy vagy nem jól írja oda, akkor nem 100%-osan oldotta meg a feladatot, kész. 4- es = JÓ, örüljetek neki, hogy jó a gyerek teljesítménye.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amiket felsoroltál, azok szerintem pont olyan hibák, amikért jár a levonás. Matekból pl a mértékegység végigvezetése fontos, mert később (fizikából) jelentősége lesz, tehát most kell megtanulnia, hogy ilyen esetben az a szám része.
De pl hiába tudja vminek a részeit, ha kép alapján nem tudja beazonosítani... jogos levonás -szerintem.
Én 1x akadtam ki, amikor szövegértésben szellőzőnyílás volt a szövegben, a gyerekem meg egyszerűsített a válaszban "lyuk"-ra. Én elfogadtam volna, a tanerő nem. Persze ha a szöveg alapján kell válaszolni, akkor onnan kell, nem vitáztam. Jegye nem múlott rajta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Vagy másik narancsot mivel érezzük kérdésre: lányom azt irta, hogy a nyelvünkkel érezzük(nem izleljük)"
Én itt is jogosnak látom a pontlevonást, hiszen gondolom pont az érzetek különbözősége lett volna a feladat. A nyelvünkkel ízleljük a narancsot. Vagy a szemünkkel LÁTJUK (a narancsot, mint színt), vagy az orrunkkal szagoljuk (a narancsillatot).
Így, a feladat konkrét ismerete nélkül számomra ez is jogosnak tűnik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10es-nek teljesen igaza van, hiába pontozgatjatok le. Az első példát leszámítva, az összes többinél csak szőrszálhasogatásról van szó. Főleg a narancsosnál. Ott a legszánalmasabb a pont levonás, könyörgöm úgy tette fel a tanár a kérdést, hogy mivel érezzük!!! A helyes válasz itt hogy a nyelvünkkel érezzük! Ha meg szte az rossz, akkor legyen szíves és a kérdését is húzza át, mert akkor az is rossz.
Az meg totál nonszensz, hogy 1 meg 2 hibákra 4est ad. Nincs baj a négyessel, de azért egy hibára ne adjunk már 4-est...
Egyébként nem tudom honnan vettétek hogy a kérdező neveli belé ezt a mindenből ötös mentalitást, egy szóval nem írta hogy a négyes a gond, hanem maga az elv, ami alapján a tanár lehúzza a jegyet. Teljesen jogos, hogy ez zavaró számukra. Továbbá a húgom lánya pl totál teljesítménymániás, kiborul egy négyesen, úgy hogy a húgom az életben nem szólt a rossz jegy miatt és soha nem szidta le 4-esért. Szóval erről ennyit. Nem kellene látatlanban egyből ítélkezni!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Engem idegesítene, ha jarna a gyerekem iskolàba (magàntanuló)
Maga a rendszer rossz, ami arra összpontosít , hogy mit nem tud/tèveszt a gyerek, ès nem arra, hogy mit tud, mi èrdekli, miben fejlődött magàhoz kèpest.
Nagyszerű, hogy tudja a fog rèszeit. Nem dől össze a vilàg, ha rossz helyre hùz egy vonalat. Egèszsègtelen a fejlődèsnek a sok pontozàs, osztàlyzàs, versenyeztetès.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
15!
Ha egy 5 feladatos dolgozat van, akkor nem evidens, hogy 0 hiba=5, 1 hiba=4 és így tovább?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#17 Nem, nem gondolom, ugyanis a figyelmesen elolvasnád a kérdést, látnád hogy: "3 szót írt rossz helyre, 3 minusz pont." és "kettöt össze keverte, 2 minusz pont", tehát elég egyértelműen kiderül, hogy nem egy 5 pontos dolgozatról van szó, ugyanis egy feladatob belül von le 2 vagy 3 pontot is. A fog részeinél baromi nagy szemetség lenne, ha csak akkor jár 1 pont a feladatra, ha az összes részét a fognak hibátlanul leírja. Meg mondjuk egy szöveges feladatos matek dogánál is nehezen tudom elképzelni a feladatonkénti 1 pontot...
Ilyet általában töri/föci/biosz stb tárgyaknak szoktak, ahol adott egy kérdést és vagy tudod vagy nem, pl mikor volt az első VH. Ott nincs, amin filózni vagy tudod vagy nem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem tartom valoszinunek, hogy a tanar ilyen minusz 2 pontokra ad negyest. Foleg mivel angol, stb. nem hiszem, hogy minden tanar zizzent.
Valoszinuleg arrol van szo, hogy a gyerek tudasa a negyes es otos hataran lebeg, van tobb hibaja is az emlitettek mellett, csak epp ezek miatt billen at otosbol negyesbe. Ekkor viszont nem az a megoldas, hogy szapuljuk a tanart. A fenti peldak nemelyike lehet tenyleg igazsagtalan, de nem emiatt lesz negyes, hanem mert eleve a negyes-otos hataran lebeg a tudasa, igy a szerencsen (meg a peldakban levo bagatell dolgokon mulik az otose). Szoval ha otosoket akarsz, nem az a megoldas, hogy nagyitoval keressuk, hol lehetne egy pontvesztest a tanar hibajanak beallitani, hanem a tobbi, tenylegesen hibas valaszokat megnezni, atnezni. Azt miert rontotta el? Ugyanis ha azokat nem hibazna el, akkor ha egy-egy ilyen buta hiba becsuszik is, meg boven otos szinten belul lenne.
Vagy pedig el kell fogadni, hogy a gyerek tudasa 4.5, ezert kb. az esetek feleben negyest kap.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amúgy meg: "Pl környezetböl a kicsi a fogról tanult, és volt 2 kép. Az anyagot oda vissza tudta, a fog részeit is. 3 szót írt rossz helyre, 3 minusz pont. DE a szavak igazából megfelelöek voltak de a nyilak amik oda vezettek nem. A gyerek totál letört volt, mert tényleg tudja, és még is 3 hiba 4-es osztályzat." Ez volt egy dolgozat. Ebből énekem az derül ki, hogy volt 2db kép ami mellé oda kellett írni, hogy mi micsoda. Ha 5 dolgot kellett megnevezni, amiből o 3at rossz helyre irt, akkor evidens, hihy 2 volt jo, nem? Ha nem volt más feladat, akkor eh alpján meg kimomdottan jo is a négyes, hiszen eredetileg ez egy kettesnek felel meg.
A másik feladat másik dolgozatban: "De láttam ilyet angolból is amikor a láb és lábfej nem egyértelmüen volt benyilazva, a gyerek a kettöt össze keverte, 2 minusz pont 4-es." Megintcsak jogos, ha az összes többi gyerek számat egyértelmű, hogy hova vezetnek a nyilak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!