Milyen kérdéseket érdemes feltenni általános iskola nyílt napján?
Mekkora osztálylétszám várható, mit tanít az osztályfőnök, mennyi órában lesznek velük az osztálytanítók, hány egyéb (szakos) tanító van még, vagyis mennyi felnőttel találkozik a gyerek összesen tanóra keretében.
Integráló-e az intézmény, van-e lehetőség a diferenciált oktatásra, mennyire veszik figyelembe a gyerekek egyedi igényeit.
Mennyire nyitott az intézmény a szülők, családok felé, van-e közösségi tér, program, elérhetők-e a pedagógusok bármikor, ha szükséges, be lehet-e menni az iskolába a szülőnek, van-e lehetőság szükség esetén egyéni étkezésre...
"elérhetők-e a pedagógusok bármikor"
Nyilván nem. Ki elérhető bármikor? Senki. Jó, a tűzoltók meg a mentők. De nekik fizetnek (legalább valamennyi...) készenléti díjat.
"elérhetők-e a pedagógusok bármikor"
persze, ne bármikor, de ne is CSAK fogadóóra keretében. Vagyis ha gondom van, oda lehessen menni hozzá napköziben, vagy lehessen neki szólni, hogy "Mari, beszélni szeretnék veled, sietek, várj légyszíves meg", esetleg mindenféle feszengés nélkül fel lehessen hívni, vagy lehessen neki írni, ha gond vagy extra körülmény van.
Nálunk mindezek természetes dolgok. És el sem tudnám képzelni, hogy máshogy legyen.
Mi a legkorábbi időpont reggel hogy már van tanári ügyelet?
-(bizony,nálunk hiába nyitja ki a kaput a takarítónő 7kor,csak fél 8tól van tanár,addig azt csinálnak a gyerekek amit akarnak! De sajnos vannak akiknek be kell vinni korán a sulist,munka van)
- Osztályfőnök mi alapján tanít? ( különböző elvek és módszerek vannak,ha kérdeznétek)
-Hiányzások pótolása hogyan? (Télen a sulinkban plusz délutáni órát tart a tanár azoknak akik korábban betegség miatt nem voltak. Ez első osztályban nagyon fontos)
-Elérhetőségek? (Sulititkáron kívül!!)
Használnak-e differenciáló módszereket? Van-e egyénileg differenciált feladat a gyorsabban vagy lassabban haladóknak? Alkalmazzák-e a kooperatív tanulási módszereket? Vagy döntően frontális tanítás zajlik? Az új anyag feldolgozásánál nyilván, de a gyakorlásnál?
Mikortól kezdenek a fél centis vonalközű füzetbe írni a gyerekek? Esetleg nem is egyszerre, hanem akinek még nem elég ügyes a keze, az akár decemberig is ujjnyi széles vonalak közé írhat? (Létezik ilyen füzet, de akár a szülő is vonalazhat, fénymásolhat lapokat.)
"akár decemberig is ujjnyi széles vonalak közé írhat"
:-O
Ez komoly? Amikor én voltam gyerek, 3. osztályban tértünk csak át a keskenyebb vonalas füzetre!
"Osztályfőnök mi alapján tanít?"
Ezt valahogy általánosabban is érdemes lehet megfogalmazni, mert lehet, hogy az osztályfőnök személye addig még változik (a kiszemelt elmegy szülni, kivándorol, elmegy inkább aldi pénztárosnak, stb.): az iskola milyen módszereket támogat?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!