Ötödikes lányom érti a matekot, de rettenetesen számol. Tippek?
Gyakorlatilag a mai napig nem tudja a szorzótáblát. Sokszor összeadogat, vagy egyéb módokon számolgat szorzatokat, és elég sokat hibázik. Nem tudja csípőből, hogy mennyi 3x8, vagy 72:9.
Viszont mindent megért, remekül átlátja a dolgokat, a megoldáshoz vezető úton remekül végigmegy, csak lassan vagy hibáson számol. Eddig ötös volt mindig, most viszont négyeseket hoz, a legutóbbi dogája hármas lett. Szoktunk együtt tanulni, és látom, hol a bibi. Hiába érti, hogy kell megoldani egy feladatot, ha aztán fél órát szöszöl azzal, mennyi 9x4. Valaki volt hasonló cipőben? Sikerült ezen átlendülni? Hogyan?
Hát, én egy ötös érettségivel a zsebemben sem tudom kapásból, hogy mennyi 7*7, hanem a 6*6-hoz hozzáadok gyorsan. Ez valamiért sose ment. :)
Amúgy gyakorolni kell, nincs mese, a szorzótáblát be lehet magolni, mint egy verset, mondogassa hangosan sokszor.
A logikai képességei jók de magolni nem tud. Inkább így legyen, mint fordítva. Szerintem mielőtt a nevtanba mentek, próbáljatok meg néhány memorizálási technikát. Például:
Készíthetnél egy memória játékot, amibena szorzás műveleteket az eredményeikkel kell párosítani. Esetleg az összetartozó kártyákat írhatod egyforma színnel, hogy az is segítség legyen.
Egy másik: írj fel random 4-5 szorzást cetlikre, megoldással együtt. Olvastasd fel vele őket hangosan, eredménnyel együtt. Pl. "Hatszor hat az harminchat" Utána fogd kezedbe az összes cetlit, vegyél ki közülük egyet úgy, hogy ne lássa, melyiket vetted ki. A többit tedd vissza elé, a játék pedig az, hogy meg kekl mondania, melyik cetli hiányzik. Itt is rendesen kimondva végig, ami a hiányzó cetlin szerepel. Ez tulajdonképpen idegen szavak tanulására való technika, de a szorzótábla is olyan, mint egy szótár bes*ggelése.
Fogj egy labdát, vond be apukát is, vagy egy testvért, álljatok körbe. Akinél van a labda, mond egy műveletet. Átpasszolja valakinek, és az megmondja az eredményt. Izgalmasabb ha időre megy a játék és megpróbáljátok minden alkalommal növelni a passzok számát adott idő alatt.
Akár jutalmat is felkínálhatsz, hogy együttműködőbb legyen, hiszen a szabad játékidőből megy el neki az otthoni gyakorlás. Nem jó dolog a magolás, de szüksége lesz rá még sokszor. Jobb, ha megtanulja a módját.
okos, de a számokkal meggyűlik a baja. de igen, ennek diszes szaga van (naponta látok ilyen kölyköket, anya otthon tanít)
amíg nem válik túl gyorssá a feladatok tempója, az a baj, hogy képes leplezni, hogy nehezen mennek a számok
Szia! Nos, a gyerekemnek pont ez a problémája. Totál „matekos agya” van, penge a logikája, az ezt igyénylő feladatokat sokszor csak ő tudja megoldani a suliban… de a számolásokban gyakran hibázik, a szorzótáblát minden évben újra és újra „vesszük”, persze kiválóan kiszámolja a szorzatokat, de nem tudja őket, mint egy „verset”.
A nevtan szakértői vizsgálatánál első körben nem értették, mi lehet a gondja (megállapították, hogy kimagasló az intelligenciája, logikai készsége stb.), ezért csináltak vele egy matekos vizsgálatot, aminél az jött ki, hogy a munkamemóriájával van gond. Ez elvileg fejleszthető, sajnos nekünk nem sikerült a suliban megfelelő fejlesztőt kapnunk. A nevtanos papír alapján viszont több felkészülési időre jogosult, és számológép használatát is engedhetik neki.
Keress rá a helyileg illetékes pedagógiai szakszolgálat honlapján a szakértői vizsgálatra, nekünk ilyen keretében nézték meg a gyereket. Létezik pedagógiai/pszichológiai vizsgálat is, de azt mondják, ez a szakértői komplexebb. Fel is hívhatod őket, nálunk készségesen válaszolnak a kérdésekre.
Azért a 7. kommentemben írtakkal kapcsolatban még fontos, hogy a mi gyerekünknél ez a munkamemória-zavar az élet más területein is tetten érhető (amolyan „szórakozott professzor” típusú a gyerek), szóval nem biztos, hogy nálatok is ez a helyzet. Ismerek olyan gyerekeket is, akiknél a tanár által okozott szorongás vezetett matematikai gyengeséghez…
Nekem se megy 12.-ben csípőből, hogy ezek mennyik (ell kell kezdenem fejbe számolni 3x8 nál, hogy 8,16,24 és így megvan)
De nálam tanulási nehézséget állapítottak meg ezért felmentést kaptam matek érettségi alól..
Egyébként nagyon oda kell figyelni mert nekem is az általános iskolai matek tanáraimnak köszönhetem sorsom, hogy nem magyaráztak így nem mélyültek el kellően az alapok.
6.-7.osztály nagyon fontos év matek szempontjából, ha ez el lesz cseszve akkor világ életében gondjai lesznek matekkal... Nyilván nem feltétlenül az ő hibájából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!