Mennyire gyorsan haladnak az elsősök a tanulással?
Miket tanul az elsős gyereked? Mennyire haladnak gyorsan? Pl, írás, olvasás, számolás?
Hagynak nekik időd az átállásra? Vagy rögtön belevágnak?
Vidéki kisvárosi iskolaotthonos osztályba jár a fiam, most elsős. Eleinte sokat rajzoltak, színeztek, jobb-bal irányokat tanulták, játékosan hangolódtak a tanulásta. Mát elkezdték írniatelból a +, -,= jeleket, magyarból a "csészevonalnál" járnak, ill. hangokat keresnek már a szavakban (elején, közepén, végén). Azt mondta a tanító, hogy őszi szünet körül kezdik a számokat és a betűket. Környezetből a közlekedéssel ismerkednek. Minden nap van torna óra, de nem minden alkalommal mennek a tornaterbe, amíg jó idő van csak kiviszik őket az udvarra, kötetlen játékra.
A fiam rettentően elfárad minden nap, este kidől mindig. Hétköznap nincs házi, gyakorlás (mivel iskolaotthonos), szigorúan kérték is, hogy ne gyakoroljon otthon, kizárólag hétvégén. Délután már csak 30 perces órák és 30 perces szünetek vannak.
Kisvárosi iskola, elsős a fiam. Ahogy előttem leírták, ők is a 7. betűnél tartanak. Írásból a csésze, egyenes, ferde, kacsacsőr, egyenlő - nagyjából matekból is a viszonyitás.
Szerintem gyorsan haladnak. Napköziben megcsinálják az írásbelit, de olvasni nem gyakorolnak. Rondán ir, itthon is ir néhány sort, kicsit jobban megy.
Ha hazajön 2x (délután és este) elolvastatom vele a legutolsó oldalt, látom rajta hogy sokkal magabiztosabb, nem téveszti a betűket. Szerintem ez szükséges, mert gyorsan haladnak, ha nem gyakorol lemarad, nem rögzül.
Nagy a probléma az oviváltásnál, ugyanis az általános vegyes csoportú oviknál nincs idő, lehetőség a nagycsoportosokat felkészíteni az iskolára, sokan rajzolni is alig tudnak, egész napos ceruzafogáshoz pedig nem szoktak. Sajnos az oviban gyerekfelügyelet van, ez meg is látszik a gyerkőcökön. Anyukám mondta hogy a mi kiskorunkban sajnos az volt az általános (80-as években) hogy minden szülő rengeteget dolgozott - kora reggeltől későig az oviban, fél 5-ig az iskolában maradtunk, este már nem tanitgattak minket - vacsi,lefekvés. Érdekes, akkor a 40 gyereket egy csoportban, osztályban meg tudták tanítani- ez most max. 20-24 gyerekkel probléma van.
"3-4 hét után hol tartanak?
Csak mert hallottam olyat, hogy már felmérő is volt ennyi idő alatt. Nem akartam elhinni. Mit tudnak ilyenkor felmérni?"
Hát hogy abból a sokmindenből, ami a 3-4 hét alatt volt, mennyi ment át, mennyi maradt meg a gyerekekben. Ha ezt nem tudja a tanító, nem tudja, hogyan, milyen tempóban folytassa a tanítást. Nem kell ettől frászt kapni. Ha te meg akarnál valakit tanítani valamire, te is csekkolnád közben, hogy érti-e, nem veszítette-e el a fonalat.
Kb októberig úgymond az ovis anyagot ismétlik. És írnak felmérőt, igen, hogy a tanár képet kapjon a gyermekek képességeiről. De osztályozni még nem lehet őket, majd csak másodikban.
Mi októberben kezdtük el a tényleges írás-olvasás tanulást, addig inkább csak rajzolgattak, matekból,írásból vonalakat húzkodtak, meg el kellett dönteni melyik ábra kisebb-nagyobb. Ezeket oviban is csinálták már, ha nem tudta, elvileg szóltak, hogy nem iskolaérett. Szóval én emiatt nem aggódnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!