Van kedvetek tippelni? Persze egészen más tippelős kérdés, mint az eddig megszokottak! (Gyed-tipp)
Augusztus utolsó munkanapján adtam fel az OEP-nek a hiánypótlást,az szeptember 1. munkanapjára oda ért. Már 1 éves a lányom,de gyedet még nem láttam,mert bár a munkaviszonyom nem szűnt meg,csak nincs aki ezt bizonyítsa.
Szerintetek mikor lesz ebből gyed?
Hát akkor lehet csak 5-6 év múlva lesz belőle valami!
Az OEP látja hogy be vagy-e jelentve, fizetik, fizették-e utánnad a járulékokat!
Mi az hogy nincs aki bizonyítja! Ott a munkaszerződésed!
Kaptál rendszeresen fizut, táppénzt, ot vannak az utalások a cégtől!
Ha ezek Nincsennek meg, Kkor nem tudod bizonyítani hogy dolgoztál, lehet akkor nem is kapsz gyedet!
Én is hasonló cipőben járok.A kérdésemet a jogi fórumon osztottam meg ezt a választ kaptam.:
„sissy074 # e-mail 2012.08.07. 13:13 Tisztelt fórumozók!
Június 14-én lejárt a GYED-em első gyermekem után,mivel második gyermekemre szerettem volna igényelni újból a GYED-et,megküldtem a nyomtatványt munkáltatómnak.A levelem visszajött a címemre,mert azt nem vették át.Ezután elküldtem azt az OEP-nek,hogy kérjék be ők hivatalból a foglalkoztatóit hozzá.Az OEP-től kaptam egy levelet melyben tájékoztattak,hogy munkáltatómat felszólították a hiányzó irat megküldésére.De a hiánypótlás nem számít bele az ügyintézésbe.Akkor ezek szerint ha munkáltatóm azt a levelet se veszi át,akkor én nem fogok GYED-et kapni???Nincs semmi megoldás???”
Most pedig ezt:
„Most mit tehetnék még?Mert már 3 hónapja nincs megoldás.”
Sürgesse írásban a Pénztár Igazgatóját.
Kérje, hogy az OEP, a NAV, valamint a NYENYI nyilvántartások alapján állapítsanak meg előleget!
(Ezen nyilvántartások kétséget kizáró módon tartalmazzák az Ön biztosítási jogviszonyait és járulékalapot képező jövedelmeit.)
3. Amennyiben a Pénztár Ellenőrzési Szerve ésszerű határidőn belül képtelen a foglalkoztatót a szükséges okmányok kiállítására rákényszeríteni és előleget sem hajlandó megállapítani, úgy -tekintettel arra, hogy a létfenntartása került veszélybe, egyben fogyelemmel arra, hogy szerzett jog igénybevételétől fosztják meg- forduljon panasszal az Alapvető Jogok Biztosához és kérje az alkotmányos visszásság megállapítását és megszüntetését.
(A Pénztár a "levelezésen túl" jogosult helyszíni ellenőrzésre és bírságolásra is.)
Az alapvető jogok biztosáról szóló 2011. évi CXI. törvény (Ajbt) 18. §-a alapján az alapvető jogok biztosához bárki fordulhat, ha megítélése szerint valamely hatóság, például:
közigazgatási szerv,
– közigazgatási jogkörben eljáró egyéb szerv e jogkörében,
tevékenysége vagy mulasztása a beadványt tevő személy alapvető jogát sérti vagy annak közvetlen veszélyével jár, feltéve, hogy a rendelkezésre álló közigazgatási jogorvoslati lehetőségeket – ide nem értve a közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálatát – már kimerítette, vagy jogorvoslati lehetőség nincs számára biztosítva.
A panasz benyújtásának módja:
A beadvány és a biztos eljárása illetékmentes. Az állampolgárok panaszaikat írásban és szóban személyesen nyújthatják be. A kérelemhez célszerű csatolni az ügyben eddig keletkezett és az elbíráláshoz szükséges iratok másolatát. Amennyiben az alapvető jogok biztosának, szakmai helyetteseinek, illetőleg a hivatalnak kifejezetten panaszt kíván küldeni e-mailben, szíveskedjék a
panasz@ajbh.hu
címet használni, amelyet kizárólag erre a célra tartunk fenn.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az e-mailben benyújtott panaszok intézése is az ügykezelés általános szabályai szerint zajlik, és a válaszadás alapvetően hagyományos módon, postai úton történik. Az érdemi intézkedés érdekében szíveskedjék állandó lakcímét, illetve postai levelezési címét a beadványban megadni. Ennek hiányában az e-mailben érkezett panaszával érdemben nem foglalkozunk. Ha a beadványt benyújtó személy kéri, kilétét a biztos nem fedheti fel.
levélcím: Alapvető Jogok Biztosának Hivatala
1387 Budapest Pf. 40.
Ha személyesen szeretné felkeresni a panaszirodát, javasoljuk, ezt a beadványban jelezze, vagy telefonon kérjen előre időpontot!
telefon: (06-1) 475-7100 fax: (06-1) 269-1615
A panasziroda nyitvatartási ideje:
hétfő::
kedd-csütörtök:
péntek:
09-16 óra között, behívás esetén:
16-18 óra között
09-16 óra között
09-12 óra között.
címe: Budapest V. ker., Nádor u. 22.
4.Végül fordulhat a sajtóhoz is. (A riport után a Pénztár vezetése garantáltan elkezdi érdemben is intézni az ügyét.)
Az Ope által kért dolgokat (munkaszerződés,fizetési papírok,minden olyan papír,ami bizonyíthatja,hogy jár a gyed) küldtem be,ami szeptember 1. munkanapján ért oda. A Tgyás-t is így sikerült megkapnom,akkor a hiánypótlástól az utalásig több mint 2 hónap telt el! Most az ügyintéző neve is szerepelt a borítékon,kíváncsi vagyok,mikorra lesz belőle valami.
Erre várok tippeket.
Köszönöm Kedves 2.!
Én e-mailt küldtem az Oep-nek,hogy egyedül állóként nevelem a gyerekeket,a téltől nagyon félek- mint az aktív kisebbség,csak jóval kulturáltabban,nem követelőzve,hiszen kis ember vagyok,ha végre megkapom,a legboldogabb ember leszek a Földön!!! - és igaz,6 hétbe telt,de válaszoltak,hogy a munkáltatónak küldött leveleket nem veszik át (senkitől nem vették át a leveleket,pedig keressük egy páran,egyedül az én e-mailemre érkezett válasz a munkáltatótól),akkor a nem tudom milyen Osztálynak adják át az ügyet. Miután átadták,utána küldtek egy e-mailt,hogy tudassák,a mail előtt pár nappal jött a levél,hogy kérik a munkaszerződés,bérpapírok,stb. fénymásolatát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!