Hogyan neveljem, oktassam, tanítsam a gyerekemet, hogy majd jó alappal induljon az iskolában, illetve később se legyen gondja ezzel? Mennyire válhatnak be ezek az ötletek, módszerek?
Számomra igenis fontos a tanulás, és szeretném, hogy majd a gyerekeimnek is az legyen, hogy úgy gondolkodjanak mint én, hogy a tanulás viszi előre a világot.
Úgy gondolom, hogy a legfontosabb, hogy már kis korban rengeteget beszéljünk vele, hétköznapi dolgokról, így nőne a szókincse, és a kommunikációs készsége, ami manapság mindenhol fontos. Olvasnék neki meséket, majd megkérném, hogy foglalja össze, beszéljen róluk. Karácsonyra, szülinapra olyan dolgokat kapna amik valamit fejlesztenek pl építőkocka lehet h erősíti a térlátást. Könyveket kapna, amiket bár nem tudna még elolvasni, de én felolvasnám neki, képekkel állatok neveit tanulni stb. persze próbálnám az érdeklődési körének megfelelőt választani. Én kiskoromban rengeteget kártyáztam, amiket ugye számok voltak, s lehet, hogy pont ezért lettem jó matekból. Mennyi esély van erre ? A matematikai képességeit hogy lehetne fejleszteni ? Olyanra gondoltam, hogy pl főzésnél mondom neki h belerakok 2 tojást, illetve megtanítanám a számokra 1-töl 10-ig, hogy pl kösse oda a kettest oda, ahol 2 alma van. Már ovis korában fejleszteném a kreativitását, vagyis szülinapra a fent említett dolgok mellett pl rajzeszközöket kapna, színezőkönyvet, ezzel az iskolai tanulmányait is megalapoznám, hogy már tudná hogy hogy kell fogni a ceruzát. Ha hazaérne az oviból, akkor minden nap megkérdeném tőle, hogy mi történt meséljen, így talán iskolában mar nem csak szavakkal, meg 3 szavas mondatokkal tudna válaszolni a tanárnőnek. Idegen nyelvet hogyan kezdetném el neki tanítani ? persze csak miután már magyarul is tud. Nem mondatokra gondoltam, csak alap szavakra. Nálam az volt a gond, hogy középsuliban nem értettem, hogy ez minek nekem, sehol nem hallottam a tanult német nyelvet
Ha már bekerült az általános iskolába, akkor minden nap ( vagyis hát mikor lenne időm ) ellenőrizném a házi feladatát, a hibáit javítgatnám vele. Dolgozatait elkérném, s amiket ott elrontott, szintén. Én bár nem vagyok tanár, nagyon szeretek tanítani. Érdemes lenne mindig egy picivel többet tanítani neki, mint amit az iskolában vesznek, esetleg mindig egy picit előrébb venni a dolgokat ? Lehet, hogy ez gond lenne, hiszen így talán unalmas lenne neki a suli, nem tudom. Tanultnak érzem magam, így általánosban kizárt, hogy ne tudnék neki segíteni, akár nyelv, akár reáltudomány. Persze azért én sem szeretnék az érettségiig ott ülni vele, szóval elkéne azt is érni, hogy ne kényszerből, tanuljon, mert muszáj, hanem úgy mint én, egyfajta " belső késztetésre ", és hogy örömöt leljen benne.
Elnézést a hosszú irományért, és előre is köszönöm a normálisan megfogalmazott tanácsokat, építő kritikákat.
Ahogy írták, a legjobb fejlesztés a szabad játék. A sikeressége nem azon fog múlni, hogy 3-7 évesen mennyire "teljesít", ez semmit nem jelez.
"Ha már bekerült az általános iskolába, akkor minden nap ( vagyis hát mikor lenne időm ) ellenőrizném a házi feladatát, a hibáit javítgatnám vele. Dolgozatait elkérném, s amiket ott elrontott, szintén."
NE, NE, NE! Az amúgy is eléggé elszabott magyar oktatási rendszer hibáját vinnéd haza is. Ne azt keresd, hogy miben rossz, mit kell javítani. Hagyd hibázni. Viszont amiben jó, azért dicsérd meg. ÉS ne az eszét, hanem a kitartását. Az iskolában bemagoltatott lexikai tudással nem fog sokra menni (kezeket fel, ki tudja fejből, hogy mikor született Arany János?hm?), viszont kompetenciákkal igen. Például azzal, hogy bátorítva van, hogy hibázhat és újra és újra mer próbálkozni, kitartó.
De ha ezt egy 6-7 évesnél úgy valósítod meg, hogy kényszeresen leülteted tanulni, amikor ő délután már nagyon menne játszani, azzal teljesen kiírtod belőle a belső motivációt.
Onnantól a szülő kedvéért fog tanulni, nem a sajátjáért. Amint kicsit kikerül a kontroll alól, zuhanórepülésbe kezdenek majd a tanulmányi eredményei. Ebbe a hibába ne ess bele.
Élményeket biztositabi amiktől boldog nevetős vagy amiket szeret.autozni buszozni mozgolepcsőzni vonatozni cukrászdázni éttermezni játszobolcsizni jatszohazazni halakat bogarakat nézni avarban bukfencezni.
Kimondottan a poziriv elmenyek viszik a gyermeket elobbre hogy kivancsi maradjon nyitott a világra, a fejlődésre, es szocialis mint tudjuk kapcsolatok az alapja szinte a sikerességnek is.
Plusz ott van az anya tanits engem c könyv egyéb fejleszteseknek.finommotorika.
Meg a tsmt. Az agyi idegpalyák mozgással alakulnak ki igy arra kell(ene) a legnagyobb hangsulyt fektetni 9 eves korig.
Utolso vagyok.
Még annyit, a későbbi matematikai képességekre az egyensulygyakorlatok hatnak pozitivan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!