Kedves Szülők, szerintetek kinek a hibája, ha egy nyolcadikos gyereket nem vettek fel középiskolába az alábbi körülmények mellett?
Ilyen nincs.
Mivel 16 éves korig kötelező az iskola, fel kell vegyék valahova. Erre léteznek kimondottan GYŰJTŐ iskolák.
Jó, a kérdés lényege nem ez, nyilván a VÉGÉN bekerül a GYŰJTŐ iskolába.
A te kedvedért azért leírom, hogy is van ez pontosan: rendes felvételi eljárással nem került be SEHOVÁ. Pótfelvételizhet ezután (a betöltetlen helyekre), ha nem sikerül az sem, akkor jön a GYŰJTŐ.
Szóval: van ilyen.
A lényeg, hogy most nem jutott be egyik helyre sem, ahová akart. Szerintem ezt meg lehetett volna előzni, mert a gyereknek nagyon rossz. Tehát kinek a hibája, hogy így történt?
Az előzőt az 1. válaszolónak írtam.
Kedves 2., köszi tudom, de nem ez a kérdés.
6. és 7. válaszolónak köszönöm, hogy a kérdésre válaszolt.
Én nem akarok senkit hibáztatni, igazából szülőként érdekelne a véleményetek.
Én több helyen látom a hibát:
1. A gyerek ugyan elszúrta központit, de csak abban látom hibásnak, hogy nem akaratos volt az elképzelését illetően (pl. nem akart más iskolákat beírni, pedig tudható volt, hogy ezzel a pontszámmal nincs esélye oda). Én inkább sajnálom a központi miatt, van ilyen.
2. A szülőnek utána kellett volna néznie, mik a bekerülés esélyei, és bizony nem ez a megfelelő alkalom arra, hogy ráhagyjuk a gyerekre, amit szeretne. Ugyanis a jelentkezési lapon jóval több a hely, kellett volna hogy legyen B-, C-, D-terv.
A gyerek az gyerek, nem várható tőle ilyen felelős döntés egyedül.
3. Az általános iskolai osztályfőnöknek tisztában kellene lennie minden információval. Látnia kellett volna, hogy ez így nem lesz jó.
Szóval szerintem több helyen is be lehetett volna avatkozni, hogy jobban alakuljon.
(Én szülőként magamat okolnám egyébként.)
Mit gondoltok?
Ahogy írod magamat és a gyereket.
Nálunk most volt felvételi. Mi már tavaly óta készülünk rá. Vagyis, hogy az ő jegyeivel (szorgalmával), hová, milyen szakokra lehet bekerülni. Mely tantárgyak a mérvadók stb. Így ő tavaly már járt pl külön matekra. Nem hülye, de tanulni lusta, így ha valaki normális elmagyarázza neki simán megcsinálja a feladatokat. Amikor iskolaválasztásra került a sor ugye elsőnek beírta amit szeretett volna (szerencsére 44.nek bekerült), ezen kívül ő nem akart beírni semmit, de vettünk még sorba két gyengébb sulit, ahová biztos bekerül ha még rosszul teljesít is (tudod ha már egy suliba felvesznek könnyebb átjelentkezni esetleg évközben vagy 1 év után is máshová, mint be sem kerülni, vagy valami nagyon rossz nevűbe bekerülni). Most pedig szóbeli előtt szintén készülés volt. Suliról infókat gyűjteni, tervek, jelenlegi projektek, fontos évfordulók, + ami a suli honlapján volt, hogy lehet a felvételi beszélgetésen.
Szóval én a 4-es átlaggal inkább magamat és a fiamat hibáztatnám és nem a tanárt. De ez van, inkább most a pótfelvételire kellene koncentrálni és abból kihozni a legjobbat.
Teljesen egyetértek.
A történetben szereplő szülő szerint a gyerek és a rendszer hibája.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!