Milyen programokat ajánlotok egy rendezvényre, gyerekeknek? (Lent kifejtem)
Sziasztok!
Egy barátomnak segítek egy rendezvény lebonyolításában, és megkért, hogy a gyerek részével foglalkozzak a dolognak!
A korosztály elég tág lesz, lesznek 3-4-5 évesek, kisiskolások is.(talán még nagyobbak is)
Olyan programokat szeretnék szervezni, ami leköti ezeket a gyerekeket, azt szeretném,hogy jól érezzék magukat, és ezáltal a szüleik is!
Gondoltam kézműves foglalkozásra, bohócra-lufihajtogatásra, arcfestésre.
Egyenlőre csak ezek jutottak eszembe, szívesen várom az anyukák/apukák válaszát, mert Ti tudjátok, mi köti le gyerkőceiteket, és én ebből ötletet tudok meríteni!
Nagyon köszönöm a válaszokat!:)
Állatjárások
(Játszhatja 3 éves kortól 3-25 gyermek)
A gyermekek nagyon szeretik utánozni az állatok hangját, járását, ezért igen kedvelt játék a következő, és partikon is kivitelezhető úgy lakásban, mint az udvaron.
A játszóterep egyik oldalán sorakoznak a játékban résztvevő gyerekek. Ha nincs elég hely, egymás előtt is állhatnak. Ha a játékvezető azt mondja például, hogy "Jönnek a kutyák", akkor minden gyermek négykézlábra ereszkedik, és átmászik a szemközti oldalra.
Vakkantani szabad, de harapni, rúgni nem!
Aki átért feláll, megfordul és megvárja, míg mindenki meg nem érkezik. Drukkolni hangosan is szabad, sőt kötelező...
Most másik állatnévvel visszaküldi őket a játékvezető: "Mennek a cicák" mondással. A gyerekek a macska mozdulatait utánozva mennek vissza a túloldalra, de most nem ugatva, hanem nyávogva. Így járkálnak egyik oldalról a másikra.
Ha kevésbé ismert állat járását szeretnénk, hogy utánozzanak, előtte mutassuk be azt.
Pár állat, amelynek járását könnyű utánozni:
- cica - kézen és lábon járva, egészen puhán, miau.
- kutya - kézen, térden, négykézláb, vau-vau...
- gólya - fél lábon ugrálva, karok széjjel, kelep-kelep
- veréb - páros lábon ugrálni - csivi-csivi
- ló - az egyik lábon előre ugrani, a másikat utána húzni, nyihaha-nyihaha.
- medve - cammogva, egyszerre mozdul a jobb kéz és jobb láb, majd bal kéz bal láb, a test előre dől, brumm, brumm...
- nyúl - a földön guggolva két kéz előre nyúlik, lábbal utána ugrani, makk... makk...
- béka - két kézen támaszkodva hátrarúgni, brekeke, brekeke...
- rák - hátrafelé a földre leülni, majd kézen, lábon támaszkodva haladni anélkül, hogy leülnének.
- fóka - a földre lefeküdve támasztott karokon húzódzkodni előre, a lábak összezárva, lábfejek szétnyitva, ú ú ú
Járműveket is utánozhatunk:
- repülő - szétterjesztett karokkal köröznek, brrr...
- evezős - karral előre hátra mozogni.
Féltek a farkastól?
(Játszhatja 3 éves kortól 6-20 gyermek)
A gyerekek a játszóhely egyik oldalán felállnak, velük szembe, legalább 25 lépésre egyikük, mint farkas áll. A farkas megkérdezi a gyerekektől: "Féltek a farkastól?" Ha igennel felelnek, akkor a farkas válasza: "Akkor megyek én", és elindul a gyerekek felé. H azt mondják, hogy nem, akkor a farkas ezt kiálltja: "Akkor gyertek ti", és a gyerekek közelednek feléje.
A gyerekek a választ előre megbeszélik, hogy mindannyian ugyanazt feleljék, vagy pedig egy vezért választanak, akinek a feleletét mondják ők is. A farkas igyekszik valakit megfogni. Ha sikerült, a megfogott lesz az új farkas, ha nem sikerül, ő marad továbbra is az.
Megy a repülő
(Játszhatja 3 éves kortól annyi gyerek, amennyi összegyűlt a szobában.)
A szoba két oldalán egymással szemben foglaljanak helyet a gyermekek. Sorban mindenkit megkérdezünk, hogy mit szeretne utánozni. Csak olyant lehet választani, amit hanggal vagy mozdulattal utánozni lehet, például autót, repülőgépet, gólyát, mackót, katonát stb.
A játékvezető hangosan mondja az egyik választott nevet, pld. repülő. Ekkor ez a gyermek feláll, és búgva, kezét széttárva átmegy a túlsó oldalra, és ott leül.
Ha már ezt értik, különböző feladatokat mondhatunk: pld. az autónak azt, hogy menj a kutyáért, ültesd magad mellé, és hozd vissza!
Bátortalan, félénk gyermekek számára jó alkalom, hogy hozzászokjanak az önálló szerepléshez. Az esetleges kavarodáson nevethetünk...
Melyik dal?
(Játszhatja 3-4 éves kortól 3-25 gyermek.)
A játék feltétele, hogy mindenki tudja ugyanazokat a dalokat, amelyeket majd fel kell ismerniük a gyerekeknek. A játékvezető szöveg nélkül énekeljen egy dalt. Aki felismeri, az nyújtsa fel a kezét. Az ének végén az első gyermeket, aki felemelte a kezét, megkérdezzük, hogy melyik dalt hallotta. Ha hibázott, a követező gyermeket kérdezzük meg. Nagyobb gyerekeknél az énekelhet legközelebb, aki kitalálta az előzőt. Arra vigyázzunk, hogy dallaménekelésben mindenki sorra kerüljön, ne csak a legjobb hallásúak.
Nehezíthetjük a játékot azzal, ha nem az egész dalt, hanem csak egy részét vagy ütemét hallják, és erről kell felismerniük az egészet.
A ráismerés után mindig énekeljük el az egész dalt együtt és most már szöveggel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!