Óvónénik, tanítónénik felismerik, be tudják "lőni milyen környezetből jött a gyerek"? Le lehet szűrni mennyit meséltek, mondókáztak, énekeltek otthon neki?
Egy tanító nő is felismeri, hogy ha van otthon foglalkozva a gyerekkel.
Akkor lehet kisebb probléma, ha esetleg valamit másként tanítotok neki otthon (pl. mondókát, dallamot) mint a tanító néni a suliban. Akkor neki nehezebb lesz átszoknia a "kötelező" verzióra.
Én pl. sosem szerettem a túl okoskodó gyerekeket, bár ez már egy véglet.
Nem, mert vannak háttérbe kívánkozó, inkább csak figyelő, szemlélődő gyerekek, mások meg locsognak-fecsegnek, de parttalanul.
A szépen, színesen, jó szókinccsel beszélő gyerekek arra engednek következtetni, hogy sokat beszélgettek vele, sok mesét, mondókát, dalocskát hallott.És azt, hogy "szava van" a családban, figyelnek rá, lehet véleménye.
Valószínű leszűri,tapasztalatuk már van...
De általánosítani nem nagyon lehet! A mi óvónőnk pl. igen meglepődik majd,mert az 1. lányunkat minden nap dicsérte,a másodikat már nem fogja... Pedig totál 1 nevelést kapnak! Ugyan úgy foglalkozom a 2. lánnyal,mint ahogy az Ő korában az 1-vel,mégsem tudja ugyan azt! Egyszerűen nem vevő rá annyira,és viselkedésileg sem hasonlítható össze a két lány!
De tudok olyan példát is,ahol meglátszik,hogy egyáltalán nem foglalkoztak a gyerekkel!
Üdv: 3 lányos,15hkm
Igen épp ez a problémám...A fiammal már végigjártuk ezt hogy nem ismert énekeket mondókákat mesét verset szókincse elég gyér volt, hiába minden próbálkozásom. Akkor kiderült utólag hogy van a beszédjével gond, megkésett fejlődésű stb.
A lányom most fog oviba menni, ő sem érdeklődik csak bizonyos típusú mesék iránt de se énekeket se mondókákat nem kedvel és nem tud. Már a fiam idején is hátulról kaptunk megjegyzéseket etémában ezzel összefüggésben is hogy normális család és hát hogy lehet hogy fejletlen a gyerek etéren. Nem tudom mit kellene/kellett volna másképp csinálni.. de már előre rosszul vagyok az ovikezdéstől, voltak kint családlátogatáson is az óvónők persze a lányom akkor is legrosszabb formáját mutatta.
A gyerek nem direktben tanul, hanem ellesi, ha valamit százszor elénekelnek, elmondanak neki. A miénk mondja is: mégegyszer, mégegyszer, mégegyszer...én már halálira unom a Zöld erdőben jártam, virágok között, meg a Kályha vállán a cica, szeretsz-e még Szabika? És egyszer csak hallom, hogy elejétől végig "elénekli" önállóan, pedig nem tanítottam a klasszikus értelemben, csak hallgatta.
Van gyerek, aki csak úgy hajlandó verselni, ha együtt mondod vele.Nálunk az altatás MINDEN alkalommal kb 10 perces halk énekléssel, mesemondással történik.Ez naponta akkor kb. 20 perc - beszorozva heteken, hónapokon át 3 év alatt - óriási hatás.Pici korától megszokta, hogy mellé feküdtem, s énekeltem, s utána seperc alatt bealudt, mikor azt mondtam: na, én már alszok is. S ha elaludt, mehetek főzni, mosogatni. Mostanában viszont már szólt, ugye te itthagysz, ha elaludtam?:)))
Köszi:)
Karinthy írt egy kisfiúról, nem beszélt 6 éves koráig. Mindenki kétségbe volt esve, hogy nem beszél, nem beszél. Egyszer ebédnél megszólalt a gyerek: kérem szépen a sótartót! Mindenki elhűlt: Te tudsz beszélni, eddig miért nem szóltál?-Hát mert eddig nem volt sótlan a leves.:))))
Karinthy ezzel arra is utalt, hogy a gyerek, mint a szivacs, szívja magába a hatásokat, s majd megszólal, ha van miért megszólalnia, ha közölni, kérni akar valamit. Vicces, de valahol igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!