Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Egyéb kérdések » Kinek jó a GYES? A gazdagoknak?

Kinek jó a GYES? A gazdagoknak?

Figyelt kérdés
Lehet, valamit félreértettem, de aki nem teheti meg, hogy bruttó 28 ezer forintért otthon maradjon még egy évet, az nem igényli. Aki meg amúgy is kijön egy fizetésből is és amúgy is otthon maradna még, annak meg minek.
2010. dec. 31. 13:22
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:

Szerintem jól érted. Szerintem is azt akarják elérni, hogy ha dolgozol akkor ne kapj gyest. Így is csökkentik a gyesen lévők számát. Akinek meg elég apuka fizetése az meg otthon maradhat egy évig és neki elég a nettó 25e.

Valahol értem, valahol nem.

Mert jó persze anyuka ha elmegy 8 órában dolgozni, akkor nincs otthon a gyerekkel. De akkor adja be az ember bölcsibe, akkor jön a sok kezdeti betegség, akkor kényszerül az ember sokszor táppénzre és akkor nem mindegy a 25e. Valamint lehet sok anyuka ekkor ezek miatt veszíti el az állását és akkor mire megint megigényli a gyest addig kikötnek valamit. Arról ne is beszéljünk aki egyedül neveli a gyerekét.

Az igazságtalanság az egészben, hogy szerintem, mivel ugye ez egy segély, a gyes, így akkor tényleg azokat segítsék akik dolgozni akarnak és úgymond ez egy segítség a dolgozni akaró anyának, hogy a bölcsibe szoktatás és munkába állás átmeneti egy évét átvészeljék.

Igazából aki meg nem dolgozik, előtte sem dolgozott, és szül 5 meg több gyereket az meg megkapja a gyest alanyi jogon. Egyel mindig otthon tud maradni gyesen és szinte sok sok évig gyesen van, a sok családi pótlékról ne is beszéljünk, meg a sok kedvezményről amit a sokgyerekesek kapnak. Most nem azokra gondolok, akik tényleg a gyerekekre költik ezeket a pénzeket.

Szóval lassan az olyannak akinek sok gyereke van, nem dolgozott, nem dolgozik és nem is akar dolgozni, szépen jár a gyes, meg a családi meg a kedvezmény és lassan jobban keres úgymond mint aki dolgozik.

Persze nehéz sok gyerekkel, de akinek csak egy vagy kettő van és dolgozni szeretne annak miért nem jár egy kis segély, segítség az átmeneti nehézségre? Hiszen ő meg adót fizet az államnak keményen.

A másik ami még engem bánt, hogy akinek sok a fizetése az érvényesíteni tudja valóban a családi adókedvezményt, hiszen sok gyereke van, sok jövedelemmel rendelkezik, sok az adó, van miből levonni.

De egy minimálbéres három gyerekes anyuka és apuka alig tudja érvényesíteni mert nincs annyi adójuk. Így a jól kereső sokgyerekesek járnak a legjobban azzal is, és a gyes is jár neki ha van olyan korú gyereke, hiszen dolgoznia nem kell, meg nincs is rászorulva, vagy ha mégis akkor olyan közegben mozog, hogy könnyen kap 4 vagy 6 órás munkát, hiszen van ismerőse, és mindezek mellé megkapja családi pótlékokat is. Nekem ez kicsit sok.

Sokszor azzal jönnek hogy az ilyenek mennyi adó fizetnek. Ez jó, csak azt nézze már meg valaki, hogy mennyi megmarad neki, és mennyivel több az mint aki alig kap valamit, és hogy mire elég az a jövedelem és mire a minimálbéres vagy annál kicsit magasabb jövedelműé.

Erre egyszer azt írta valaki, hogy miért nem tanult akkor a másik is hogy jobban keresehessen. Hát gondolom nem mindenki lustaságból nem tanult tovább. Talán nem volt lehetősége, nem volt pénze a családjának, vagy ki tudja mi volt a baj. De olyan is van, hogy valahogy sikerült neki továbbtanulni és megszerezte a diplomát, de mégis munkanélküli, mert már annyi diplomás van, mint a tenger és neki nincs hely, vagy épp egy nem a végzettségének megfelelő helyen dolgozik, mert nincs ideje kivárni hogy egy megfelelő munkát kapja, a villanyszámla meg jön könyörtelenül havonta.

Meg a másik, hogy diplomás is annyi van már, hogy csak na. Miközben ha nem lenne a kétkezi, meg a középfokú dolgozó a felette állók elmehetnének a sunyiba, hiszen ők biztos nem végeznél el azt és összeomlana a rendszert. Így úgy gondolom a kétkezi munkásokat is nagyon meg kéne becsülni, sokkal sokkal jobban.

Tehát biztos hogy a gazdagoknak nem adnék gyest, de legalább is családi pótlékot nem. Egy bizonyos érték felett. Mondjuk ilyen havi 500-600e fizu felett már ne akarjon rászorulni ezekre, pláne hogy még most a családi adókedvezményt is megkapják és ők tudják miből érvényesíteni.

2011. jan. 1. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
na ezt imádom ebben az oldalban...nem a lényeget figyelitek, hanem rögtön kikezdtek valakit, akin találtok egy apró kis fogást... örülök, hogy ennyire ráértek! baromira nem a hajléktalan volt itt a a lényeg, hanem a szar rendszer, de ez nem érdekelt senkit, csak a veszekedés, meg a ki az okosabb....amúgy senki nem mondta, hogy gyest vett fel, így van mindenkinek a saját dolga mit csinál a pénzével, kis is törölheti vele!!! Ennyi!!!!
2011. jan. 2. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
Jó, ilyenkor nyilván már azt mondod, hogy nem is az volt a lényeges, de valahogy mégis azt említetted meg. Nem mást. Ezek szerint vagy mégis ez volt a lényeges elem a hozzászólásodban, vagy semmi lényeges nem volt benne (hiszen erről szólt az egész), de akkor meg miért is kellett leírni?
2011. jan. 2. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
100%

Igazából nem a gyessel kéne machinálni, hanem nyitni bölcsödéket, amiket a rendszerváltáskor bezártak, meg ösztönözni a munkahelyeket hogy érdemes legyen gyerekes anyukát is dolgoztatni, vagy megbüntetni őket, hogy aki visszamegy gyedből ne építhessék le pár hónaponbelül!!!!!!!

Dolgoznék!!!!!! Dolgoztam előtte, kaptam gyedet! pozícióm megszünt! nem tudtak munkát adni. Nem vesznek föl sehova, 2 gyerekem van, mama nincs közelben 50 km.

Dolgoznék,nekem nem kéne ez a kib..szott gyes, nekem munka kéne! De nincs,egyelőre, bár nem adom fel

Szóval gyesből élek (jó apuka hoz fizetést, de nem mindegy azért) de nem gyesért szültem. De nincs bölcsi...nincs munkahely. itt egy férfi is alig talál munkát, nem hogy egy két gyerekes anyuka.

Szóval nagyon elcseszett egy rendszer ez. Persze akinek van pénze,azt "ösztönzik". Elég furcsa.

És csodálkoznak hogy el fog öregedni az ország. Hát el!

2011. jan. 2. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
23%
9:57 remélem jól alszol ma, mert most aztán jól kiosztottad azt a hülyét...gratulálok! ez legyen a legnagyobb örömöd, örülök, hogy boldoggá tehettelek!!!
2011. jan. 2. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
34%
Köszönöm kedves 10:51-es, én mindig kitűnően alszom.
2011. jan. 2. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:

17:28-nak

Viz, villany, áram, mosószer-ezeket beleszámoltad, ha kimosod őket

2011. jan. 2. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
Igen. És ilyenkor jönnek azok a hozzászólások,hogy ne ebből akard eltartani a gyereked,hanem úgy vállalj,hogy megvan a pénzed rá. Ilyet is csak az ír,ahol vagy 20-an laknak egy fedél alatt,vagy jó gazdag férje van,ő meg mereszti otthon a fenekét! Bocs az előítéletért,de vice-verza! Aki fatalon vállal babát,tisztes 8 órás állásban dolgoznak a szülők(nem vállalkozás meg egyéb,hanem mondjuk bruttó 2 kiló körül),nem örökölt senkitől,van egy jó kis lakáshitele,stb.annak MINDEN FILLÉR SZÁMÍT és számít arra a 26.000.-ra is! Ha már vonják az adót a béréből és jó ha megkapja a felét,ugyan ne azon a 2 órán múljon már,hogy kap-e vagy nem GYES-t! Jaj de mérges lettem!
2011. jan. 15. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 Nigra ***** válasza:
Hát igen...csak nem a gyes csökkentésével kéne elérni, hogy az anyuka visszamenjen dolgozni....Én ha nagyon nagy hatalmam lenne ezt úgy csinálnám, hogy legyen elegendő bölcsődei férőhely MINDENHOL az anyukának biztosítanék munkahelyet és bölcsődei elhelyezést. Ha valaki beteg gyerek miatt kényszerül otthon lenni, akkor ő több gyes-t vagy részmunkaidőt kapna. Aki meg amúgy is megtehetné, hogy otthon marad, mert az apuka fizetése elég lenne, az nem kapna, vagy kevesebbet, és ebből fedezném a kényszerből otthon maradottak emelt gyes-ét. Mert az felháborító, hogy ahol apuka mondjuk pl tisztán 300ezret keres ott is ugyanannyi a gyes mint ahol apuka minimálbéren van....
2011. febr. 2. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 Nigra ***** válasza:
A leglényegesebb dolog hiányzik a politikából tehát a családtámogatásból is...a logika....mert szép, hogy mindenki egyenlően kap....de mi van azzal akinek többre lenne szüksége?...esküszöm pártot alapítok és rendet teszek -.-"
2011. febr. 2. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!