Tényleg káros, ha auti képkártyákat használunk értelmi fogyatekos kisgyereknél?
Szerintem nem, de a sógornőm teljesen kikelt magából, mikor megtudta, hogy amíg nálunk volt, a fiának is volt képes napirendje.
Szerintetek okozhat ez bármi problémát? A gyerkőc előbb utánozta az enyéimet, de a vége felé már tudta, hogy nagyjából mi micsoda, ha ki akart menni, akkor hozta a séta vagy a kert kártyát, ha éhes volt, hozta a reggeli képét stb.
Túl kevés az információ.
Tud egyébként kommunikálni a gyerek?
Mi volt ezzel a sógornőd baja? Szerinte ez káros? Miért lenne az, ha a gyerek vevő volt rá?
Zavarta, hogy a módszer működött, és neked a kis együtt töltött idő alatt sikerült, ami neki nem?
Szerintem innen fúj a szél. Ha ő meg sem próbál valamit, csak rásüti a gyerekére a fogyatékos bélyeget, és emiatt mindent ráhagy, csak legyen alapon, akkor az elég rossz a gyereknek, neki is.
El se tudom képzelni, hogy mi lenne ebben káros.
Egyébként nincs olyan, hogy auti képkártya. A képkártya az csak képkártya, amit lehet autista gyereknél is használni.
(Autista gyerekemnél sose használtuk)
Ez ugyanaz a félelem, minthogy a jelnyelvre tanított babák később kezdenek-e beszélni. Hiszen csökken a kommunikációs nyomás. Hogy jogos-e azt nem tudom, az adott helyzetben ami a kérdésben van szerintem károsabb lett volna a tiltás és az eltérő szabályok alkalmazása.
(A jelnyelvnél egyébként előbb tanulnak beszélni statisztikailag ezek a gyerekek, valószínűleg mert a "szó" mint koncepció könnyebben kialakul így. De ezt egy jelnyelvet promótáló oldalon olvastam, szóval...)
PDA-s gyereknek árthat, de az nem értelmi fogyatèkosság, hanem neurológiai probléma, az auti egy vállfaja.
Más gyereknek (vagy felnőttnek) nem fog àrtani.
Milyen módon kommunikál egyébként a gyerek? Ezt mondjuk érdemes lett volna előre tisztázni, neked is könnyebb a dolgod, ha tudod, hogy milyen gesztusokat használ vagy éppen milyen képekkel pl PCS fejezi ki magát.
Nagyon dicséretes ezen tájékoztatás hiányában, hogy így feltaláltad magad. Egyébként az AAK módszer (ebbe illik bele pl a képi kommunikáció is) nem hátráltatja a beszédtanulást. Ha a gyerek érett és képes a beszédre, akkor beszélni fog akkor is, ha aktívan használt előtte akár gesztusnyelvet, akár képi kommunikációt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!