Mit csinálnál, ha gyereked este 10-11 körül közölné, hogy holnap témazárót írnak egy nehéz tantárgyból?
"Felnőttként is van, hogy elfeledkezünk valamiről, kimegy a fejünkből."
És felnőttként is ott van anyukád aki ír egy igazolást, hogy jajj csak elfelejtette? Vagy ha valamit elszúrsz a munkahelyeden elmész táppénzre, hátha nem veszik észre?
Ha felnőttként elfelejtesz valamit akkor igenis vállalni kell a következményeket, ezt jobb megtanulni gyerekként, nem megvárni, hogy valami komolyabbal csapjon arcon a valóság, mint egy 4-es matekból.
Másrészt mi a lópikula történik ha a gyerek egyszer rosszabb jegyet kap? És ha nem lesz év végén se szín 5-ös?
Még ha érettségi előtt áll akkor sem egyetlen témazárón fog múlni az, hogy milyen egyetemre fog járni, mi lesz belőle... Egy ilyenen tanulmányi szempontból nem múlik semmi.
Ez a kérdés sokkal inkább szól arról, hogy emberileg/erkölcsileg mit tanítunk a gyereknek.
Ha ez nem rendszeres, akkor semmi nincs akkor sem, ha a szülő segít megúszni a rossz jegyet. Sőt, az egy üzenet a gyerek felé, hogy bátran fordulhat hozzá, akkoris ha bajban van, szóval bizalomnövelő.
(Kizárólag ha egyedi esetről van szó)
"bátran fordulhat hozzá, akkoris ha bajban van"
Azért én éles különbséget tennék aközött, hogy a szabályok és törvényes keretek között segítem a gyerekemet, vagy cinkos vagyok a szabályok áthágásában, hogy megússzon valamit.
Az este 10-11 óra extrém példa, de ha mondjuk este 7-8 körül derül ki ez, akkor mondanám, hogy leülök vele, nézzük meg együtt, mi a tananyag, célirányosabban teljen el a következő 2-3 óra, mintha egyedül gubbasztana a könyv felett. Én így segítenék a gyereknek. De betegséget igazolni, mikor egészséges, azt soha nem tenném.
Előző vagyok.
Egyébként 20-asnak tökéletesen igaza van!
Ha tényleg szorgalmas az a gyerek, akkor nagyjából fejében van az, amiből témazárót írnak. Egészen már átismételni az 1-2-3 hete tisztességesen megtanult anyagot, mint nekiveselkedni 15-20 tanóra anyagának, ami csupa újdonságot tartogat.
A szorgalmas diáknak nincs benne újdonság, legföljebb egy-egy évszám, fogalom, adat nem ugrik be neki rögtön, ezért kell átismételnie.
24: a kérdésben nem este 7-8 szerepelt, hanem 10-11. Szignifikáns különbség. Előbbinél én is így tennék, ahogy leírtad.
Ti egyébként tényleg azt gondoljátok, hogy egy leigazolt naptól lesz link, lógós a gyerek egész életére? :D (mégegyszer: nem rendszeres dologról van szó, hanem egyedi, megismételhetetlen alkalomról. Egy második ilyennél már nem így kezelném, mert ott akkor már másról van szó. Természetesen az első és egyetlen esethez is ismernem kell a gyerekemet, hogy megcsináljam.)
És 25-26-ról mi a véleményed?
Vagyis arról, hogy egy VALÓBAN szorgalmas gyereknek nem kell még sok órát tanulnia témazáró előtt, hanem valóban csak átismételnie azt, amit már tisztességesen megtanult az elmúlt hetekben?
Mert akkor nekiállhat este 10-11-kor is. Egy óra alatt nagyjából átnézi. Esetleg nem annyira alaposan nézi át, mintha este 6-kor állt volna neki. Esetleg emiatt egy jeggyel rosszabbat fog írni. Négyest az ötös helyett. Valóban ez indokolná, hogy valótlanságot igazoljak neki szülőként? Ha olyan fontos neki az ötös, akkor miért nem állt neki délután? Eddig szorgalmas volt, ma meg nem?
Én inkább azon vagyok meghökkenve, hogy sokaknak olyan könnyen megy valótlanságot igazolni.
Aztán csodálkoztok, hogy a tanárok egy része nem hiszi el a szülői igazolásokat, felmentés-kéréseket pl. testnevelés óráról. Merthogy tapasztalata szerint a szülő bármit igazol a gyereke kérésére. És emiatt nem hisznek annak sem, aki számára indokoltan kér felmentést (vagy ír igazolást) a szülője.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!