Anyukák, amikor a jofogas.hu-ról rendeltek, hogyan szoktátok intézni a fizetést?
Kétféle választásod van:
- vagy előreutalsz és imádkozol - ha szerencséd van, becsületes az eladó (mivel itt nincs értékelés, így abszolút zsákbamacska)
- vagy utánvéttel kéred - na ez az, ami senkinek sem jó: az eladónak sem, mert ha nem veszed át, bukta a postát, Neked sem, mert így sokkal drágább + nem véd meg semmitől, mert ettől még lehet szakadt, foltos a ruha.
Szia, ha nem baj, válaszolok a mások oldalról is.
Kisgyerekes anya vagyok, a gyermekem szuper, de már kinőtt fejlesztő játékait szoktam feltenni a netre (vatera és jófogás is, mindkét helyen hirdetem).
Ruhákat nem, de a kérdés szempontjából mindegy is.
Én mindig felajánlom a személyes átvételt is, hiszen azért akkor meglehet nézni, ki lehet próbálni (elemes, drágább játékok, Fisher price, Vtech stb.- még harmadáron is az a biztos, akkor vagyok nyugodt, ha a vevő átnézni, bár tényleg tökéletes állapotú dolgokat hirdetek).
Nálam pl. az is megoldás lehet, ha 2-3 héten belül jár valaki a környéken, addig elteszem- lehet ez családtag, rokon, munkatárs- nekem nem gond kivárni.
Ha ez nem megy, akkor postázás.
Én minden gond nélkül felajánlom az utánvétes megoldást is:
-webox csomagautomatánál (ott kártyával kell kifizetnia terminálnál, én pedig megelőlegezem a költséget) ez 140 Ft pluszt jelent 10 eFtig
- postafutárnál (vaterafutár néven is ismerheted): ez pedig akár házhoz, akár postapontra, akár MOLpontra kéri valaki +305 Ft-ot jelent, ennyi a postai utánvétkezelés díja.
Itt a postai furátnak kell készpénzben kifizetni az árut (értékjelölésnél ugye játék ára+megbeszélt postaköltség ára van a beszedendő érték, az utánvétérték mezőben), én pedig 3-5 munkanapon belül kapom meg a számlámra, a postalogisztika utalja át.
Hasonló az elv a jófogás Háztól-házig szolgáltatással is, csak az 1.900 Ft- egy-egy játékért vagy ruháért nem éri meg, de pl. babakocsinál vagy játékkonyhánál stb. már biztosan (azt pedig a GLS intézi).
Igazából nem nagyon lehet kiszűrni a csalókat, mind eladói, mind vevői oldalról szükséges egy minimális bizalom vagy annak megelőlegezése.
Egyébként a játékok többségét ajánlott küldeményként vagy előre utalás után weboxos vagy postafutáros módon adtam fel, kb. 10-ből 1-2 eset van, amikor valaki az utánvétes verziót választja.
Én mindig hosszan leírom a lehetőségeket, pontos árakkal stb.
AZ s talán sokat elmond az eladóról, hogy:
- mikor regisztrált
- milyen és mennyi dolgot árul (bocsánat a feltételezésért, de én pl. ki vagyok borulva a feketén gyakorlatilag netes turkálót üzemeltető, dömpingszerűen árusítóktól, nem tartom korrektnek több szempontból sem)
- milyen a leírás, megadott-e elérhetőséget (mobil, email, ha igen, azon elérhető-e)
- ha előre utalást kér, akkor a telefonban vagy az emailben ugyanaz-e a neve (nekem pl. tök gyanús lenne, ha pl. Fekete Katalin lenne az eladó, de Kovács Sándor számlájára kellene előre utalnom- a mai világban azért az embereknek van bankszámlája, az is intő jel, ha nincs... ugye)
- felajánlja-e az eladó MAGÁTÓL, hogy pl. az ajánlott szelvényt, a csomagfeladást igazoló postai vagy webox címiratot, csomagszámot ELKÜLDI fotóval vagy nem- ez is jelent talán valamit
- esetleg ugyanezt az eladót megtalálod-e a vaterán (ha igen, akkor első körben talán ott érdemes)
- ha először rendelnél tőle valamit, akkor tényleg megér egy telefont (a stílusból, elérhetőségből is kiderülhet valami) és kis értékű dolgot rendelj.
- kérdezz rá ELŐRE, hogy van-e valami hibája, sérülése, kérd meg, hogy mérje le, nézze át újra, esetleg árulkodó lehet, hogy milyen környezetben készültek a fotók (pl. kupis szoba, igénytelen betonudvarra kikökött dolgok számomra riasztóak stb.)
- én fel szoktam ajánlani magamtól, hogy ha bármi gond van, lehet hívni, emailt írni, nem tűnök el azután sem, hogy a csomagot átvették. Soha nem volt még gond a játékokkal, azok tisztaságával és minőségével- de ha pl. lenne, akkor biztosan partner lennék a megoldásban (arra már volt példa, hogy pl. az átvétel után egy héttel hívtak, hogy nem indul el a játék, kiderül, hogy egy beszélő tanulójáték hátsó gombja nem volt bekapcsolva :)
Nálam nem volt rá példa, de azt is megértem, ha valaki bizalmatlan- jogszabályok ide vagy oda- ha valaki át akar vágni és le akarja nyúlnio a pénzedet, ma gyarkolatilag jogkövetkezmény nélkül megteheti kisértékű dolgok esetében SAJNOS.
Szóval emiatt én még lehet, hogy abban is partner lennék, hogy ha utánvételezni sem akar, akkor pl. utalja az árának a felét előre, a másik felét a csomag átvételekor a postásnak kifizetni vagy bármi.
Normális eladóval, nem feketéző turkálóssal, kisgyerekes édesanyákkal, minőségi hirdetést feladóval talán könnyebben boldogulsz.
Nincs 100% garancia, de a körültekintés jó lehet.
Sok sikert.
Húúú, de szépen leírtad: még nekem is jó volt olvasni, pedig 9 éve aukciózom:-)
Jó olvasni, hogy még vannak ilyen körültekintő, becsületes eladók (csak ahhoz, amit Te leírtál, nagyon sok idő kell - vevőnek részletezni, stb. Ha valaki nagyba árul, már nem biztos, hogy van ennyi ideje)
Viszont kérdeznék: kipróbáltad már, Vaterafutárral akkor is lehet rendelni, ha nem ott adod el a terméket? (mert én azt hittem, csak akkor lehet Vaterafutározni)
Jófogásról sosem rendelek.
Mert ott nem véd semmi, nincs garancia, hogy ha utalok, meg is kapom a terméket. Vaterán bátran vásárolok így, ott azért szigorú a szabályzat, és ellenőrizhető az eladó.
Jófogásról csak személyes átvétellel vásárolok.
Vagy facebook csoporton belül, mert ott környékbeliek hirdetnek, és biztos a személyes átvétel.
Nyíregyházi vagyok és direkt itt keresek, személyes átvétellel veszem át.
Egyszer rendeltem messzebbrol, én postai utánvéttel, nem merek előre utalni.
2., hosszú válaszoló vagyok (az eladói szemszögből írt kommentes).
Igen, LEHET vaterafutárral küldeni, hiszen az tisztességes nevén MAGYAR POSTA postafutár szolgálat.
Az már azért elég régóta működik, hogy egy olyen szolgáltató nem hirdethet meg úgy lakosság számára is elérhető szolgáltatást, hogy KIZÁR belőle- vagyis az üzletszabályzatuk szerint l.
Én rendszeresen így adok fel, (bár a vaterán is van fiókom, de ettől függetlenül is)- sem a postán sem a netes csomagcímirat regisztrálásakor NEM ELLENŐRZI és nem is ellenőrizheti a rendszerük a jogosultságodat.
(ha a www.vaterafutar.hu oldalról indítod a címiratkitöltést, akkor egyik mezőben ugyan kér vaterás felhasználónevet, de ha oda a saját nevedet vagy bármi mást írsz be, akkor azt- nincs jelentősége).
Tényleg a legjobb a webox 599 Ft 25 kg-ig (első csomagküldé INGYENES, amikor regisztrálod a fiókodat!- nekem is egy leendő vásárló ajánlotta, én pedig nyitott vagyok ilyenekre, az utánvétje is csak 599+140 Ft, vagyis nagyobb tömegű dolognál jobb, mint a posta!)
Ami még versenyképes az a PostaPont 2 kg-ig 790 Ft- itt is van egy kis "rés"- a neten kitöltendő címiratban a súlyt ak KILOGRAMMBAN lehet megadni és a beírt értéket a postai dolgozó nem tudja módosítani akkor sem, ha a felvételkor direkt a mérlegre teszi a csomagot.
(nem szoktam csalni, szándékosan meg pláne nem, de volt, hogy a csomagom a mérleg szeint 2,1 kg-ot mutatott, még én szóltam, hogy nem gond-e, mert csak 2 kg-ig 790 Ft a díj- a postás dolgozó közölte, hogy ez önbevallásos alapon működik, tényleg ne törődjek vele :)
Én szeretem az aukciós oldalakat, mert becsületes ember vagyok és szép, igényes dolgokat teszek fel, saját dolgokat és sem meggazdagodni nem szeretnék 2 hét alatt, sem nem ebből élünk :) Bevallom, még szeretem is, hasznosnak is tartom, hogy a tényleg drága, tényleg szép játékaink találnak új kisgazdát maguknak.
A ruháinkat főleg adományba adjuk, a játékokból bejövő pénzt pedig mindig "befogatom" a kisfiam új játékainka árába.
Ez így egyáltalán nem egy nyereséges vállalkozás (nem is ez a cél), de jobb, mintha a szekrénben állna, az unokáimnak 30 év múlvára meg nem gyűjtögetek, legot sem :)
"(ha a www.vaterafutar.hu oldalról indítod a címiratkitöltést, akkor egyik mezőben ugyan kér vaterás felhasználónevet, de ha oda a saját nevedet vagy bármi mást írsz be, akkor azt- nincs jelentősége)."
Minden aukciós oldalon ugyanaz a felhasználónevem :D - így ez nem probléma :-)
"Tényleg a legjobb a webox 599 Ft 25 kg-ig"
Igen, de úgy tudom - lehet, hogy rosszul - hogy webox-os csomagot csak webox terminálnál lehet feladni - márpedig az pont nincs a környékünkön. Hiába akarok én is rugalmas lenni...
Kérdezőtől bocs, hogy kicsit elvittük a válaszokat, de ez számodra is hasznos ismeret lehet - remélem, nem gond :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!