Babakocsi választásában milyen tanácsokat adnál?
Ha sokat autóztok, nem felesleges.
Egy 6-8 kilós (4-6 hónap, ha nem kicsi növésű és őt még sportba nem teszed) gyereket már nem egyszerű kézben lóbálva vinni a hordozóban akár csak az autóig és vissza. Ha meg nem kompatibilis, akkor szállíthatod a mózest is a csomagtartóban, ami értékes helyet foglal.
De azzal egyetértek, hogy nem muszáj megvenni a 3 in 1-et, főleg hogy a szettben árult kocsik sportrésze általában túl nagy és idővel lecseréli az ember.
Akkor már érdemesebb venni egy "travel system" kompatibilis könnyű sportot.
Pl: nekünk a második kocsink egy nagyon jó esernyőkocsi, amiben még a 4 éves is tudna utazni olyan tágas és az kompatibilis a cybex és a gb hordozókkal. Ha autóval utazunk, azt fogjuk használni a második babával.
Egy cybex hordozóhoz megnéztem a kompatibilis kocsikat és csak cybexet dobott ki, amik drágák. Gondolom másfajta kocsihoz is jók azért, nem? Csak én pont egy olyat néztem, ahol nem írta.
Mert akkor úgy vásárolnánk, hogy egy cybex hordozó és egy 2 az 1ben kocsi.
7 gyerek után mondom, kétféle szülő van:
Az egyik szerint jó a 3 az 1-ben, mert sokkal olcsóbb, és különben is a drága kocsi sem tud többet. A másik szülőnél meg nem az ár a döntő tényező, hanem a praktikum, biztonság és kényelem.
Fentebb már írva voltak a kiindulási szempontok, mit érdemes végig gondolni a választásnál.
A hordozó jelentősége az autós közlekedésben van, amúgy pár óránál tovább nem javasolt benne hagyni a babát,míg nem tud önállóan ülni, mert nem tesz jót a gerincének. Szóval ha a biztonság számít, akkor ADAC teszten jól teljesítőt érdemes venni; ha csak az számít, hogy a rendőr ne büntessen meg, akkor bármelyik jó.
Az ADAC teszteken jól teljesítő (Maxi-Cosi, Römer/Britax, Cybex, Besafe) hordozók akkor is jó választás lehet, ha nem kompatibilis a babakocsival, mert akkor maximum az autózás előtt-után külön át kell rakni a babát a hordozóba vagy a babakocsiba.
A 6 fokozatban döntés elhanyagolható, 3 pozíció már bőven elég, azt meg mindegyik tudja (fekvő, pihenő, ülő).
Egy Xplory sokkal kevésbé borulékony, hiába gerinces felépítésű, mint a masszívnak tűne lengyel gyártmányok, ugyanis az első és hátsó kerék közti tengelytávolság sokkal nagyobb. Ennek a hétköznapi használatban a 2 fokos lépcsőknél van jelentősége.
A sport ülésnél érdemes azt is nézni kiválasztáskor, hogy az első télen mekkora lesz várhatólag a baba, és téli öltözetben is beleférjen. 1 éves kor után már mozgékonyabbak, így olyankor már könnyebb belerakni őket vastagabb öltözetben is, de 1 év alatt elég "merev csomag"-ként kell sportülésbe tenni a babát.
Érdemes arra is figyelni, hogy az alsó hálóhoz akkor is hozzá lehessen férni, ha fekvő pozícióban van a sportülés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!