Milyen szempontok alapján érdemes első babakocsit venni?
Igény kérdése.
Nekem mindegyik kocsi jó :D
Viszont. Ami fontos lehet: milyen helyen laktok? Beton út, hegyoldal, salak, bármi. Itt a kerekek lesznek a fontosak.
Ha a praktikusságra mentek, akkor 3 az egyben kocsit vesztek amit akár 1-2 éves korig is lehet használni. Persze csak a sport részt mert az autós hordozót és a mózest kb max 7-8 hónapos korig kinövik.
Nekünk is 3 az 1ben van. Amit én legközelebb megnézek, hogy milyen a kupolája. A miénknek nem lehet túl zártra hajtani a kupolát, így a déli időt leszámítva mindig belesüt a fiam szemébe a nap.. Napellenző, napernyő pluszban.. Ez macera.
Ha sokat autóztok, akkor fontos lehet az is, hogy mennyire lehet könnyen összecsukni, el fér-e.
Szempontok:
-terepviszonyok (sima beton vagy hepehupás földút),
- lift-, csomagtartó méret (egy Kunert nem fér be egy kisebb kocsiba),
-kertes ház vagy lakás, kell-e emeletre cipelni (egy Kunert kocsit nem bírsz felcipelni, ha elromlik a lift vagy eleve nincs)... stb.
Egyébként szerintem a 3in1 kocsik csak azoknak jók, akik max. a gyerek 1 éves korában elpakolják a járgányt vagy kisnövésű a gyerekük. Általában a sportrész kicsi (alacsony támla, magas gyereknek kényelmetlen), mindeközben egy esernyőkocsihoz képest nehezek és sok helyet foglalnak el.
Én befürödtem az első kocsival, így tapasztalatból ezt írom, szerintem ezek fontosak:
- terepviszonyok (hol tolod majd, milyen kerék kell)
- súlya (mennyit kell cipelned, kell-e lépcsőn vinned)
- mekkora összecsukva
Egyébként én most már azt gondolom, hogy jobb egy külön mózeses és egy külön sportkocsis, mint a multifunkciós. Jobban tud igazodni a változó igényeidhez.
Nekünk Camarelo Art van (ez is 3 in 1).
Ami miatt ajánlom:
- 85 cm a mózes belső hossza. A lányom másfél évesen volt 85 cm, persze, fél éves korától már a spotrészt használjuk.
- 2,5 éves, de még mindig kényelmesen elfér a sportrészben.
- Felfújható, jó rugózású kerekek.
- A kupolája annyira lehajtható, hogy teljesen takarja a babát/gyereket.
Mi autósülés nélkül vettük, azt külön, az ADAC teszt szerint vettünk.
Ami hátrány, hogy Magyarországon ez a kocsi 160 000 körül van, mi Szlovákiában élünk, itt 340 euróért (cca. 100 000) vettük.
Mi a legtöbb időt a babakocsi kiválasztására szántuk, mert tényleg nem mindegy. Végül egy drágább kategóriát kerestünk használtan.
A méret, a súly és a kezelhetőség nagyon fontos. Az is, hogy milyen terepen használod. Amit én változtatnék a másodiknál, ha vennék, hogy ne háromkerekű legyen. Az első egy kerék többször megakadt, beakadt, nem volt praktikus. De ez lehet, hogy csak a miénknél volt (ABC Design Cobra).
Szóval igen nem mindegy, hogy milyen a súlya. Az se mindegy, hogy a tolókar milyen. Hogy kézre esik-e, állítható-e. Nekem anno egy peg perego azért nem jött be, mert alacsony volt a tolókarja. Nekem. De, ha te alacsony vagy, akkor az ABC Design tolókar magassága nem lesz jó, hiába állítható. Szóval én azt ajánlom, hogy miután mindent figyelembe vettél (a terepet, az autó csomagtartóját, a kocsi kezelhetőségét stb.) akkor irány a bolt és próbáld ki a kinézett babakocsit. Tologasd, emeld fel, próbálgasd ki a funkcióit az összecsukástól kezdve a háttámla döntését, mindent. Mert, ha ráköltesz egy nagy összeget és két hét múlva kiderül, hogy bizony nem praktikus, akkor azzal kell élned még jó darabig vagy vehetsz egy másikat megint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!