Három kerekű babakocsi?
Kérlek főként azok válaszoljanak akik használrak már 3 kerekűt és nem csak előítéleteik vannak vele szemben használatlanul. Szóval 3 kerekű babakocsit néztem ki, de idáig (olyanok akiknek még soha sem volt/nem használták) folyton azt harsogják, hogy csakis pórul járhatok vele, mert nem bírja a rossz, repedezett járdás terepviszonyokat, neheten irányítható lesz és instabil.
Szeretnék tapasztalatokat kérni, nektek milyen élményeitek voltak vele kapcsolatban?
Szia!
Nekünk van 4 és 3 kerekű babakocsink is. Nem mondanám instabilnak a 3-ast, a kislányom simán felmászik, beül anélkül, hogy tartanám. Annyi, hogy mivel esernyőkocsi méretű a 3 kerekű (összesen 3,5kg), nem lehet üresen megpakolni a karfát, mert eldőlne hátra.
Könnyű irányítani mindkettőt. Ha nagykerekű veszel akkor nem akadsz el vele sehol (nekem kicsi, így van, hogy fennakadok egy mélyedésben).
A rámpázás egy kicsit macerásabb lesz (csak a hátsókerekekkel megy, de ez a modernebb 4-esnél is így lenne, ha beljebb vannak az első kerekek a hátsóhoz képest).
A padkázás egy picit nehezebb a 3-assal, mint a 4-essel, mert ugye egy keréken van az egész kocsi, de megszokható hamar.
Nekem (többek között) van egy 3 kerekű babakocsim is (Quinny Freestyle 3XL).
Nálunk nagyon rosszak az útviszonyok, ennek nagy felfújható kerekei vannak, mondhatom, hogy nincs olyan terep amin ne menne át könnyedén. A hatalmas bukkanókon keresztül a hóban, sárban, bárhol el tudtam tolni, azzal jártunk a Duna partra is sétálni, mert a buckákat szinte meg sem érzi. Azért vettem egy ilyet is, mert a sima babakocsinknál úgy éreztem, hogy szinte szétesik a hepehupás járdán, meg nagyon rázott a bukkanókon (a sima műanyag tömör kerekes).
Akkor érzem picit instabilnak, mikor mondjuk egy járda szegélyre tolom fel, és még csak az egy első kereke van fent, a hátsó kettő a levegőben, akkor picit dülöngél, de még sosem borult fel vagy ilyesmi, szóval annyira nem vészes, csak meg kell tartani.
Egyébként szerintem a terepen való közlekedés könnyedsége a kerekek nagyságán múlik, még jobb, ha fújhatóak a kerekek, mert annál kevésbé pattog.
Ja, és abszolút könnyen irányítható, valamint van rajta egy olyan kézifék a tolókarján, mint a biciklin, szóval ha lefelé mész vele valami domboldalon pl., akkor könnyű fékezni, hogy ne lóduljon meg (azt nem tudom, hogy a többi 3 kerekűn is van-e).
Mondjuk ez már egy régi típus (kb. elnyűhetetlen), de gondolom az újabbak is hasonló tulajdonságokkal rendelkeznek.
Nekünk top rider 3 kerekű babakocsink volt. Nagy kerekű. Én úgy hívtam, hogy a terepbabakocsi. Egyáltalán nem volt instabil, olyannyira nem, hogy mikor megszületett a második baba, a nagyobbik simán felült a kicsi elé, vágy mög állt a tartókosárra, mert elbírta kettejüket is. Nagyon szerettem, mert a tetejét annyira előre lehetett húzni, hogy szinte nem is kellett használni az esővédőt, ha esett az eső. Mindemelett kényelmes volt a gyereknek, nagy volt a pakoló része, több zsebe is volt, ráadásul árkon-bokron átment. :-)
Ami viszont nagy hátránya volt ennek a babakocsinak, hogy borzasztó nehéz volt összecsukni, maga a súlya is nehéz volt számomra, valamint a három kerék miatt, nem fért be az átlag kocsik csomagtartójába. (pl. opel astra, ford escort). Aztán vettünk mellé egy esernyőkocsit, az volt a kocsiban, a "kényelmes" babakocsival meg itt járkáltunk.
Amúgy nem mondanm egyáltalán instabilnak, ugyanis sokan futóbabakocsinak is háromkerekűt használnak, szerintem ez sokat elárul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!