Mi az arany középút mesenézésben egy 2 éves számára?
Az érdekel elsôsorban, hogy egy 2 éves számára mi az a heti TV-n történô mesenézési idô, ami pszichésen, idegrendszerileg még belefér számára. Sajnos a családban van kicsit idôsebb gyerek rokon, aki szörnyen képernyô függô, bevallom ez elborzaszt és nem akarom h az én gyerekem is ilyen legyen. De próbálok kompromisszumkész lenni és nem mindentôl tiltani a gyereket. Ugyanakkor anyósom és apósom többnyire mesét nézetnek vele, ha vigyáznak rá. Ez nem tetszik. Tegnap pl. össz-vissz 20percet vigyázott rá anyósom és már a mesecsatornán volt a tv. Nem tudtam neki szólni érte, mert persze kikapcsolta, amikor jöttem, és csak este vettem észre. Túlreagálni sem akarom, de valamivel meg szeretném nekik magyarázni, hogy miért káros a sok képernyô egy 2 évesnek.
Tudtok szakembertôl származó cikket, ami ezzel foglalkozik? Angolul is lehet, minél frissebb.
Köszönöm!
6 éves korig minden mennyiségben káros, akkor is, ha nagyon le leszek pontozva. Óvodapedagógus vagyok, tanultuk fejlődéslélektanból, nem én (vagy nem magamtól) vagyok tv-ellenes. A kreativitást, az idegrendszert és a szemet is borzasztóan károsítja, plusz ha valami hülye akcentussal beszél vagy nagyon affektál az egyik szereplő, az a fejlődő beszédnek sem tesz jót.
A te gyermeked, nem bizonygatni kell a döntéseidet, hanem megértetni ezt a nagyszülőkkel és ha nem tartják be, amit kérsz, akkor ne vigyázzanak a gyerekekre. Nálunk anyós a kajával csinálta ezt, lassan egy éve nem látta a nagyobbat emiatt, a kicsit még egyáltalán nem.
Ha mindenképp szakirodalmat szeretnél, ajánlom Vekerdy-t. 😊
Amikor én rábízom valakire, akkor azt csinálnak amit akarnak. Nem szélsőségekre gondolok, de ha tv-t néznek akkor azt.
Ha ott vagyok, akkor "én döntök".
A nagyszülők nem alkalmazottak, hogy megmond nekik mit merre hogyan. Ez alól a táplálkozás a kivétel. Ha nem tetszik, akkor más megoldást keresek.
1-est gondolom én is, akartam is írni, Vekerdystűl-:)
A kész képek (tv, video, még a képregény is) zúdulnak rá a gyerekre -és ez azt a kreatív folyamatot lebénítja, mikor is a képeket maga alkotja meg. Ha mesélsz ez szakadatlanul történik, fejlődik a képesség a gyerekben és szép rajzokban ki is fejezi magát. Míg ha dől ré a kész kép, ő passzívan mered rá 90
#1
https://www.gyakorikerdesek.hu/gyerekvallalas-neveles__ovoda..
Ennyit az óvoda pedagógusokról és nézd meg a válaszadókat.
Én is azt gondolom, hogy intelligensebben is meg lehet ezt oldani, mint hogy nem engedem a gyereket hozzájuk. Legalábbis nálunk ez a “különben eltiltom” hozzáállás nem divat.
Beszélni szeretnék errôl velük és valamivel megalapozni az érveimet, hogy lássák, nem csak úgy beszélek a levegôbe.
folytatom, elment életlenül: Míg ha dől rá a kész kép, ő passzívan mered rá 99%-át nem is érti(az megy a tudat alá) NEM FEJLŐDIK, NEVELŐDIK A különbség olyan, mintha sportolót úgy képeznénk, hogy ül a tv előtt nassolgatva egész nap, vagy módszeresen, neki való szinten, hozzáértő edzővel kialakított gyakorlatokat végezne. A teremtő képzeletünkre szükség van az életben. Azt bénítja le.
Mi kivágtuk a tv-t videót, és nem éltünk a filmekkel kisgyerekeinkkel. Sok időnk lett, beszélgettünk, minden nap meséltünk nekik (fejből, majd könyvből ahol 1-1 művészi ilusztráció van)( noha még családon belül is támadtak ezért !)de mi már látjuk az eredményét is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!