Babahordozó vagy mózeskosár utazáshoz?
Igen, úgy van, ahogy a 10-es válaszoló írja. A KRESZ konkrétan nem írja elő pontosan, hogy mibe teszed a babát. Tehát teheted beköthető mózeskosárba, de az nagyon nem biztonságos.
A babahordozót direkt azért fejlesztették ki, hogy az ülni nem tudó baba is biztonságban legyen. A gerincének tényleg nem jó, de csak akkor ha egyhuzamban órákat van benne. Újszülött kortól 3 hónaposig max. 30-50 percet lehet hordozóban a baba, 3 hó után pedig 1-1,5 órát.
Úgyhogy mindenképp hordozóba tedd, de álljatok meg 30-45 percenként, és vedd ki a picit.
a mózeskosár nem gyermekbiztonsági rendszer.
Tisztelt Autójogász!
Pontosan mit jelent a gyermekbiztonsági rendszer? Hogyan tudom ellenőrizni, hogy a meglévő gyermekülés, amit használunk, megfelelő-e?
Köszönettel:
P. Róbert
Tisztelt P. Róbert!
A KRESZ szerint kétféle gyermekbiztonsági rendszer létezik, az integrált és a nem integrált. A gyermekbiztonsági rendszer fogalmát az alábbiak szerint fogalmazza meg: Integrált gyermekbiztonsági rendszer: hevederek vagy hajlékony elemek kombinációja, biztonsági csattal, beállító eszközökkel, tartozékokkal és egyes esetekben kiegészítő székkel és/vagy ütközésvédelemmel együtt, amit a saját beépített hevederrel vagy hevederekkel rögzítenek. Ez a gyermekülés. Nem integrált gyermekbiztonsági rendszer: részleges biztonsági rendszer, amely a felnőttek számára szolgáló biztonsági övvel együtt használva - amely körbeveszi a gyermek testét, vagy biztonságosan rögzíti azt a szerkezetet, amelyben a gyermeket elhelyezik - teljes gyermekbiztonsági rendszert képez. Ez az ülésmagasító. A gyermekbiztonsági rendszert testsúly szerint csoportba sorolják: 0. csoport: 10 kg testsúly alatt, 0+. csoport: 13 kg testsúly alatt, I. csoport: 9-18 kg testsúlyig, II. csoport: 15-25 kg testsúlyig, III. csoport: 22-36 kg testsúlyig. A 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet fogalmazza meg a gyermekbiztonsági rendszerekkel szemben támasztott követelményeket, eszerint az ülésnek az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága 44. előírás 03-a módosítási sorozatának kell megfelelnie. Magyarul Önnek a biztonsági ülésen vagy ülésmagasítón az ECE R44 .03 vagy az ENSZ EGB R.44. 03 feliratot és a testsúly szerinti csoportba sorolást számmal vagy kg-mal megjelölve kell megtalálnia és az ülésnek meg kell felelnie a KRESZ szerinti leírásnak. A nagyáruházakban kb. háromezer Ft-ért kapható műanyag hab ülőkék nem felelnek meg ennek a szabványnak, a megfelelő ülést már 10-15 ezer Ft-tól meg lehet vásárolni.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István
Azért lehet magyarországon is kapni, mert külföldről származó babakocsik mózesét lehet bekötni és alkatrészt is lehet hozzá kapni!
De most nagyon kiváncsi lettem és holnap fel fogom hívni a rendőrséget
te is hívd fel inkább őket és kérdezd meg
Nekünk olyan mózesünk van, ami beköthető, beleköthető a gyerek, és van külön utazóbetétje, ami szintén rögzíthető, és a baba fejét tartja utazás közben. A rendőr ismerősünk azt mondta, használhatjuk, de most már én is kíváncsi vagyok, mit mondanak "hivatalosan".
Aztán kaptunk kölcsön vízszintesig dönthető hordozót, azt nagyon szerettem, azt használtuk, mert tartotta a gyereket ( a mózesben olyan pici volt, szinte elveszett benne), és teljesen fixen be lehetett kötni, mégis feküdt benne.
A mózes nem gyermekbiztonsági rendszer és nem is biztonságos. A rendőrök nagy része nem is ismeri a beköthető mózest, suliban a gyerekülést tanítják, a gyereket abban kell szállítani. És tudtommal a mózeseknek nincs E számozása, tehát nem használható. Azt meg hogy pontosítsunk a törvényen, sajnos azt nem NEM mi írjuk, mi csak alkalmazzuk.
Bűntetési tétel helyszínen 30 ezer, csekken 60 ezer, de ez másodlagos szempont, elsőnek kellene lennie a gyerek biztonságának. Regélhetnék hogy mekkora erő hat a gyerekre egy ütközésnél egy 3 hetes gyerek meg gyakorlatilag magatehetetlen, tehát kb úgy viselkedne a kocsiban mint egy 5 kg-os lisztes zacskó. Ki lehet próbálni érdekes és tanulságos kísérlet.
Egy rendőr anyuka
Ha találok rajta E számozást, akkor használható?
Most nekem az azért érdekes, mert van itthon egy mózesem és a kérdés elején jelentkeztem is a kérdezőnél, de így gondolom erősen dilemmában van.
A rendőr anyuka vagyok!
Kicsit utánakerestem a dolognak, mert nem hagyott nyugodni a dolog, megtaláltam az erre vonatkozó előírásokat, bemásolom nektek, kicsit hosszú lesz, de a törvényből még nehezebb kibabrálni
Tehát:
A gyermekbiztonsági rendszer meghatározása:
„gyermekbiztonsági rendszer”: különböző alkotóelemekből álló berendezés, amely biztonsági csattal ellátott övekből vagy rugalmas elemekből, beállítóeszközökből, csatlakozóelemekből és bizonyos esetekben kiegészítő eszközökből, például mózeskosárból, gyermekszállító eszközből, kiegészítő ülésből és/vagy ütközésvédőből áll, amelyek a gépjárműhöz erősíthetők. Kialakításának köszönhetően ütközés vagy a jármű hirtelen lassulása esetén korlátozza a gyermek testének elmozdulását, és így csökkenti a sérülésveszélyt;
A következőknek kell megfelelni!
A gyermekbiztonsági rendszer mintadarabjain jól láthatóan és kitörölhetetlenül fel kell tüntetni a gyártó nevét, kezdőbetűit vagy védjegyét.
4.2. A gyermekbiztonsági eszköz valamelyik műanyag részén (például váz, ütközésvédő, ülésmagasító stb.), a biztonsági öv(ek) vagy a hámrendszerű öv kivételével, jól láthatóan (és kitörölhetetlenül) fel kell tüntetni a gyártás évét.
4.3. Amennyiben a biztonsági rendszert felnőttbiztonsági övvel együtt használják, egy, a biztonsági rendszerhez tartósan rögzített rajzon jól láthatóan fel kell tüntetni a hevederek vezetésének helyes módját. Amennyiben a biztonsági rendszert a felnőttbiztonsági öv tartja a helyén, a heveder vezetését színkód segítségével jól láthatóan jelölni kell a terméken. Ha az eszközt a menetiránynak megfelelően szerelik fel, a heveder-vezetést piros színnel kell jelölni, ha pedig a menetiránynak háttal, akkor kék színnel. Ugyanezeket a színeket kell használni az eszközre felerősített címkéken is, amelyek a használat módját mutatják be.
Egyértelműen meg kell különböztetni a biztonsági öv vállrögzítő (átlós) és medencerögzítő hevederének tervezett vezetését. A biztonsági öv minden részét jelöléssel, például színkóddal, szöveggel, formákkal stb. kell megkülönböztetni.
A heveder vezetésének ábráján egyértelműen fel kell tüntetni a gyermekbiztonsági rendszernek a járműhöz viszonyított irányát. Elfogadhatatlanok a heveder vezetését bemutató olyan ábrák, amelyeken nem látható a jármű ülése.
Az e szakaszban megadott jelölést a járműbe szerelt biztonsági rendszeren jól látható helyen kell feltüntetni. A 0. súlycsoportba tartozó biztonsági rendszereken akkor is látszania kell a jelölésnek, amikor a gyermeket elhelyezik benne.
4.4. A látható belső felületen (beleértve a fejtámlának a gyermek feje melletti részét) azon a hozzávetőleges területen, ahol a gyermek feje nyugszik a gyermekbiztonsági rendszerben, a menetiránynak háttal beszerelhető biztonsági szerkezetekre a következő címkét kell tartósan rögzíteni (a felirat minimális követelmény).
A feliratot annak az országnak nyelvén (nyelvein) kell elkészíteni, amelyben az eszközt értékesítik.
A címke mérete legalább: 60 × 120 mm.
A címkét teljes kerületén rá kell varrni a fedőrétegre, és/vagy teljes felületén tartósan a fedőréteghez kell ragasztani. A rögzítés bármely egyéb állandó formája is elfogadható, amennyiben a címke a termékről nem választható le és nem halványul el. A zászlószerű címkék kifejezetten tiltottak.
Amennyiben a gyermekbiztonsági szerkezet vagy a gyermekbiztonsági szerkezet gyártója által szállított bármely tartozék része eltakarja a címkét, további címkét kell elhelyezni. Valamelyik címkének állandóan láthatónak kell lennie valamennyi helyzetben, amikor a szerkezetet bármely kialakításban való használathoz készítik elő.
Olyan gyermekbiztonsági rendszerek esetében, amelyek a menetiránynak megfelelően, illetve a menetiránynak háttal is használhatók, a feliratnak tartalmaznia kell a következőket:
„FIGYELEM! CSAK AKKOR FORDÍTSA MENETIRÁNYBA AZ ÜLÉST, HA A GYERMEK SÚLYA MÁR ELÉRTE A KG-T! .............................................(Lásd a használati utasítást)”
4.6. Alternatív hevedervezetéssel használható gyermekbiztonsági rendszerek esetében tartósan meg kell jelölni a gyermekbiztonsági rendszerek és a felnőttbiztonsági öv közötti alternatív teherviselő érintkezési pontokat. A jelölésnek mutatnia kell, hogy alternatív hevedervezetésről van szó, és meg kell felelnie a fent leírt, menetirányba néző és a menetiránynak háttal felszerelt ülésekre vonatkozó kódolási követelményeknek.
4.7. Amennyiben a gyermekbiztonsági rendszer alternatív teherviselő érintkezési pontok használatát teszi lehetővé, a 4.3. szakaszban előírt jelölésnek utalnia kell arra, hogy az alternatív hevedervezetés leírását a használati utasítás tartalmazza.
Az előírás szerint jóváhagyott valamely típusnak megfelelő valamennyi gyermekbiztonsági rendszeren a fenti 4. szakaszban előírt jelölések mellett, megfelelő helyen fel kell tüntetni a következő adatokat:
5.4.1. egy nemzetközi jóváhagyási jelet, amely a következőkből áll:
5.4.1.1. egy kör, benne az „E” betű és a jóváhagyó ország egyedi azonosító száma ( 1 );
5.4.1.2. a jóváhagyási szám;
5.4.2. a következő kiegészítő jelek:
5.4.2.1. az „univerzális”, a „korlátozott”, a „féluniverzális” vagy a „meghatározott járműtípusba tervezett” kifejezés, a gyermekbiztonsági rendszer kategóriájától függően;
5.4.2.2. a testtömeg-tartomány, amelyre a gyermekbiztonsági rendszert tervezték: 0–10 kg; 0–13 kg; 9–18 kg; 15–25 kg; 22–36 kg; 0–18 kg; 9–25 kg; 15–36 kg; 0–25 kg; 9–36 kg; 0–36 kg.
Tehát ezek szerint használható a mózes, ha ezeknek mind megfelel.
A személyes véleményem pedig az, hogy ezek nem arra valók, hogy gyereket autóban szállítsunk benne, arra ott a bébihordó, gyerekülés, sajnos a személyes tapasztalatom az, hogy még ezek sem védik meg teljesen a gyereket, a "made in china" gyerekülésekről meg nem is érdemes szót ejteni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!