Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Babák » Miket tanulnak meg 4. hónapban...

Miket tanulnak meg 4. hónapban a babák?

Figyelt kérdés
2010. szept. 13. 16:07
 1/3 anonim ***** válasza:
Ahány baba,annyi féle mozgást! Nem igazodnak a könyvekben leírtakhoz!
2010. szept. 13. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Az enyém akkor fordult hasáról a hátára. De babafüggő, hogy ki mit csinál 4 hósan.
2010. szept. 13. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Gyermeked 4 hónapos


Mozgásfejlődés Fejét, ülő és fekvő helyzetben egy­aránt, minden irányba képes elfordí­tani, már biztosan tartja, és rövid idő­szakra fel-felemeli. Hason fekve, 90 fokos szögben emeli fel fejét a fel­színtől úgy, hogy nyújtott karjaira támaszkodik, vagy pedig súlyát alkarjára helyezve könyököl. Háton fekve előrenyújtott nyakkal figyeli kezét, amint megpróbálja megfogni lábát. Pocakján fekve nyújtott helyzetben tartja lábait. Talán próbálgatja csípő­jét megemelni. Hason fekve nyújtott végtagokkal és megfeszített háttal, repülőgép­szerű testhelyzetben is ringatózhat. Hanyatt fekve egyik oldaláról a másikra gördülhet. Az is előfordulhat, hogy oldaláról a hasára fordul. Ha kezét megfogva álló helyzetbe húzzák, kinyújtja lábait, és vállától a bokájáig egyenesen tartja a testét. Megtámasztva tíz-tizenöt percen át képes ülni felemelt fejtartással és biz­tosan. Kezét már sokkal célszerűbben hasz­nálja. Összefűzi ujjait, egyik kezével fogja a másikat. Fogása még ügyet­len. Ujjai nem mozognak összhangban a hüvelykujjal. Kisebb tárgyakat a mutató- és középső ujjak közé fogva tarthat. Kézben tart kezének megfelelő nagy­ságú tárgyakat. Ütése, célzása még pontatlan. A tárgy és saját keze között ide-oda nézeget, gyakran hibázik, de végül is megragadja a tárgyat. Kezei gyakran a tárgy alatt, mögött vagy előtte talál­koznak.


Beszédfejlődés Gőgicsélése során már hangokat is használ. A hangot adó játékot tizen­öt-húsz percen át végzi. Gügyögő-gagyogó gyereknyelve lassan szótagszerű hangfűzésekké alakul. Erősen, határozottan sír. Amikor beszélnek hozzá, mosolyog, sikoltozik, gőgicsél. Megelégedett, boldog hangulatait harminc percre is kiterjedő kuncogás, sikítás, gőgicsélés, kacagás, mosolygás és hangos nevetés kísér­te hanghatások jelzik. Utánoz egy-egy hanghatást.


Az éntudat fejlődése Különböző hanghatásokkal fejezi ki hangulatait, az élvezet érzését, hatá­rozatlanságát, valamint tiltakozó „nemtetszéseit". A közös játéktevé­kenységek időszakában nevetgél, de keservesen sír, mikor a játéknak vége szakad. Magatartásával bebizonyítja, hogy előre számít bizonyos eseményekre, ilyenkor izgatottá válik. Érdekli saját tükörképe, lehet, hogy rá is mosolyog. Talán arra is képes már, hogy az anya tükörbeli képmá­sát megkülönböztesse az igazitól.

Az értelem fejlődése Érzékeli a színeket. A szemlencsék alkalmazkodnak a különböző távol­ságokban elhelyezkedő tárgyakhoz. Figyelő, tettrekész állapotainak idő­tartama egy óra, vagy ennél hosz-szabb is lehet. Kitartóan érdeklődik a részletek iránt. Fejének és szemének mozgása össz­hangban van. Tekintetével követi a mozgó tárgyat, és a hangforrás irá­nyába figyel. A csengő vagy a csörgő hangjára azonnal felfigyel. Karja és törzse mozgásba lendül, ke­zéről a közeli tárgyra tekint, nyúl érte, megragadja, majd elengedi mindkét kezével. A lengő tárgyat maga felé húzza, szájához emeli. Az ütőmozdulatot egy karral és nyi­tott tenyérrel végzi, de gyakran elhi­bázza. Egyik kezéből a másikba helyezheti a játékot. Érzékeli a mélységet és a távolságot. Az asztalnál egyszerű tevékenységre képes kezével. Rácsodálkozik arra a helyre, ahonnan a játék leesik. Emlékezete öttől hét másodpercig tart. Egy valóságos arcra jobban moso­lyog és több hanghatással reagál, mint csupán egy képre. Megkülön­bözteti az arcot más jellegű minta­szerű összefüggésektől, az embere­keta tárgyaktól. Az arcok között is különbséget tesz. Ismeri édesanyját. Lehet, hogy nem fogadja szívesen az idegeneket. Kezecskéi, ujjacskái játékevékeny-ségben összefonódnak. Felismeri két keze különbözőségét. Tükörbeli képmására mosollyal és hangokkal reagálhat. Tudatában megkülönbözteti egy­mástól cselekvését és az eredményt, valamint saját személyét a külvilág­tól és annak tárgyaitól.


Társas készségek Hangadásokkal kezdeményezi a kö­zös játékokat. Köhint vagy csettint nyelvével. Érzékeny a bánásmódra, élvezi, ha foglalkoznak vele; hang­hatásokkal fejezi ki örömét, ha ülő helyzetbe húzzák, s elégedetlenke­dik, amikor lefektetik. Érdeklődéssel fordul a játékok felé. Lehet, hogy különösen megkedvel egy bizonyos játékot. Tudatos figye­lemmel fordul valami, önmaga sze­mélyén kívül eső dolog felé. Élvezi a játékot, a játékos feladatokat, a közös tevékenységeket.


Evés, alvás, fürdés Látva az előkészületi munkálatokat, vagy felfigyelve a jellemző zajokra, előre számít az ennivalóra. Felismeri a cumisüveget, a kanalat, és száját nyitja az ennivalóért. Az étkezésre türelemmel vár. A szilárd ételeket már nem utasítja vissza. Táplálkozását meghatározott időbeli eltolódással követik a széklet­ürítések. A fürdést élvezi. Fürdés közben kifröcsköli a vizet, rugdalózik és ki­emeli fejét a vízből.


Ez talán nálad is felmerült már...


Fogzási tünetek és tünetmentes fogzás

A fogzásról érdemes tudni, hogy sok babánál bizonyos fogak teljesen tünetmentesen (vagy csak minimális tünetekkel jönnek ki), más fogakat meg jobban megszenvednek. Előfordulhat, hogy a kicsit egyáltalán nem viseli meg a fogzás, amíg csak az első néhány fogacska bújik, később meg problémákat okoz, de fordítva is lehet.

2010. szept. 13. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!