Akinek autista a gyermeke, mikor derült ki vagy mikor kezdett gyanús lenne, mikortól volt úgymond egyértelmű?
1-es vagyok.
Babaként annyira nem volt vészes. Többemberes baba volt, a hozzátáplálás sehogyan sem ment, furcsán gőgicsélt, szinte mindenkitől félt. Ezek nem valami kirívó tünetek (elvégre volt szemkontaktust, hallgatott a nevére, megértette, ha kértünk tőle valamit) egyszerűen csak ránézésre is látszott, hogy máshogy viselkedik/mozog, mint a többi baba. Aztán 1 és 1,5 éves kora között minden rendben ment (kivéve a kaja), elkezdett mutogatni, szavakat használni, de 1,5 éves korában mintha mindent kitöröltek volna a memóriájából. Félt a gyerekektől, a szilárd étel sehogy sem ment neki, nem beszélt, olyan volt, mintha hónapokat fejlődött volna vissza.
Most 2 éves, nem beszél, ha kérjük, hogy mutasson rá valamire, nem mutat, az evés még most is rémesen megy (nagyon kevés dolgot hajlandó megenni, baja van a szilárd étellel, az új ízekkel), mostmár próbál barátkozni, nyitni, de furcsán játszik, a játékokat nem rendeltetésszerűen használja, vannak neki furcsa mozdulatai és rugalmatlan (ha a fejébe vesz valamit, akkor csak iszonyatos hiszti kíséretében tudjuk kizökkenteni)
Szóval nálunk egyenlőre még nincsenek tipikus auti tünetek, de ha összességében figyeled a gyereket, akkor egyértelműen baj van.
(bár én nem írom alá, hogy akkor a gáz, mint amit a gyógypedagógus gondol rólunk)
Kedves 3 as!
2,5 évesen mik voltak ami miatt egyértelmű volt?
A nevére hallgat: odafordul és érdeklődik, tehát tudja, hogy hozzá beszélsz/róla van szó.
#1 vagyok, ezért is írtam, hogy a lányomnak kevés a tipikus auti tünete, azokat is idővel kinövi, szóval nem biztos, hogy jó a diagnózis, de az tuti, hogy valami probléma van nála. A ped. szakszolgálatnál voltak meredek kérdések, amikre nyilván hibapontot kaptunk. de nem hiszem, hogy egy két évesnek tudnia KELL egyedül (segítség nélkül) öltözni/vetkőzni, cipőt húzni, ollót használni, stb. Nyilván vannak ügyes gyerekek, akik ilyen korban már tudják ezeket teljesíteni, de van olyan egészséges is, akik nem.
Vagy pl arra mondták, hogy autista, hogy a macskánkat a nevén nevezni és nem azt mondja, hogy cica. Hiába bizonygattam, hogy a többi macskát nem hívja Cirminek, tehát tisztában van vele, hogy az adott név a mi macskánkra vonatkozni, hibapontot kaptunk, mert a saját kis kitalált szókészletét használja. Könyörgöm, nem hívhatja elefántnak azt a szerencsétlen állatot, ha mi is Cirmiként beszélünk róla.
Vagy nem volt elég egyértelműen kedvenc játéka. Mert kérdezték, hogy mit szeret játszani, hát most épp mindent: tornyot építeni, rajzolni, labdázni, fogócskázni, de ezek nem jók, mert konkrétan valamit meg kellett volna nevezni.
Kedves kérdező!
Milyen idős a gyermeked?Milyen tünetei vannak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!