Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Kölcsönadnád a barátnődnek az autódat?
Az érdekel, hogy a férfiak mennyire hajlandóak hagyni, hogy a nő vezessen. Van egy típus, aki nagyon szereti az autóját, és emiatt nem szívesen válik meg tőle. Vannak olyanok is, akik úgy gondolják, hogy a nőnek az anyósülésen a helye, csak egy kiegészítő, és úgyse tud vezetni. Vannak olyanok is, ahol a nő szimplán sose vezet, szállnak ki a bevásárlóközpontnál, és mindig a férfi száll ki a kormány mellől, a nő az anyósülésről...
Az érdekel, hogy az ilyenek vannak többségben, vagy azok, akik egy szóra kölcsönadnák a barátnőnek, vagy nőrokonnak az autót, ha kéri, és ezt teljesen természetesnek tartják, ESETLEG a nő vezetheti az autót akkor is, ha a férfi mellette ül.
27N
9: Ezt a Hamiltonosat olvastam, mondjuk az indoklását eddig nem, csak hogy összetörte. Érdekes indoklás azért, hogy lecsúszott a lába a fékről. Ott lehet más is belejátszott, azt is olvastam, fel van szabadulva, hogy már megnyerte a világbajnokságot. De hát nem voltam ott, végül is, nem tudom, mi történt vele abban a pillanatban. Mindesetre érdekes sztori.
Arra, hogy ki fizesse a kárt:
- Amennyiben a barátnőddel közös kasszán vagy, akkor úgyis mindkettőtök fizeti, ha van valami az autóval. Az egy közös élet, közös jövő, akkor a jövedelemben és kiadásban is osztoztok. Ugyanúgy ha te törnéd össze, ő is fizetne, hiába a te autód, mert közösen használjátok, mindkettőtöknek kell, és együtt képzelitek el az életet.
- Ha nem vagy vele közös kasszán, mert nem olyan még a kapcsolat, akkor a barátnő kell, hogy fizesse. (Mondjuk ha olyan anyagi helyzetben van, hogy ezzel az utolsó falatot veszed ki a szájából, akkor nyilván nem tudja fizetni, de nem valószínű, hogy ez a helyzet.) Ettől nem lesz idegen, csak szimplán vállalja a felelősséget a tettéért. Ez szerintem így korrekt.
Ha azt mondod, hogy ezt nem akarod, akkor meg valószínűleg úgy érzel vele kapcsolatban, hogy komoly számodra, és ezzel vissza is tértünk a közös kasszához, meg a közös jövőhöz, és együtt fizetitek a dolgot a közös jövedelmetekből.
"Van egy típus, aki nagyon szereti az autóját, és emiatt nem szívesen válik meg tőle."
Párom ilyen, de ha muszáj, odaadja az autóját.
" Vannak olyanok is, akik úgy gondolják, hogy a nőnek az anyósülésen a helye, csak egy kiegészítő, és úgyse tud vezetni."
Az ilyen embert azonnal ki kell hajítani. Mi vagy te, a kutyája? Ez gusztustalan. Ne adja oda az autót, oké, megértem, mert az övé, de mi az hogy az én helyem az anyósülésen van és csak egy kiegészítő vagyok? -.-
" Vannak olyanok is, ahol a nő szimplán sose vezet, szállnak ki a bevásárlóközpontnál, és mindig a férfi száll ki a kormány mellől, a nő az anyósülésről... "
Rokonélnál így van. Nem értem, hogy ennek mi értelme. Minek akkor a nőnek jogsi?
Nekem van saját autóm, így nem szoktam elkérni a páromét, de ha mégis kéne, akkor (fintorogva) odaadja. Mondjuk ő odavan a kocsijáért, de sokat dolgozott érte, szóval megértem.
Annyira nem gondolom ezt kardinális kérdésnek. Ha tudsz és jól vezetsz, akkor egy normális férfi nyilván odaadja az autóját, ha (nagy) szükséged van rá. Ha nem vezetsz biztnságosan, akkor pedig jogos, hogy nem adja oda. Én sem tenném.
Én engedem, sőt vettem neki is neki egyet. Igaz a te korodban, már a feleségem volt.
Viszont a nők döntő többsége tényleg tönkreteszi, köztük a feleségem is. Nem összetörik, hanem a sok aprósággal, amit észre sem vesznek, és nem is akarnak észrevenni, kikészítik az egész járgány minden porcikáját. Annyira nem érzik az autót, hogy az már "fáj" szegénynek. Nem akarom részletezni, de a legfontosabb részei készülnek ki, szépen lassan. Egy átlagos férfi kezében többszöröse km-t kibír.
A nők meg azért okoznak kevesebb balesetet, mert sokkal kevesebbet vezetnek (főleg km-ben), és ha vezetnek is, akkor sem mennek messzire, és nem kell soha, sehova sietniük. Ha nem lennének olyan nők, akik minden nap, munkára is használják az autót nem is szenvednének baleseteket.
De ha beleszámítjuk a koccanásokat, parkolási, elindulási nehézségeket, sokkal többször módosítják, az autó formáját, mint a férfiak.
Viszont, az autó egy tárgy, egy közlekedési eszköz. Ami azért van, hogy nekünk könnyebb legyen. És nem mi vagyunk azért, hogy az autónak "jó" legyen.
Nem tudok azonosulni azokkal, akik túlzottan is féltik. A rajongást, szenvedélyt megértem, de az is csak akkor jó, ha megoszthatom valakivel.
Szerintem minden férfi engedné a nőket vezetni, ha látná, hogy hajlandó meghallgatni, a tanácsait, és úgy kezelni a járgányt, ahogyan azt kell. Nem kell hibátlanul, de legalább a szándék legyen meg. Hiába mész lassan, óvatosan, minden szabálynak megfelelve, ha szétpörgeted a motort, megsütöd a kuplungot, stb... Ha rángat, recseg, kattog, az már nagyon nagy baj, és nagyon rongálódik is tőle.
Hölgyeim higgyétek el, hogy a tanfolyamon csak azt tanítják meg, hogy hogyan kell menni, a szabályoknak megfelelően. A tanfolyamnak nem célja, és idő/pénz sincsen rá, hogy az autó kezelést is megtanítsa. Az oktató autók vagy újak, vagy rosszak, pont ezért. És az oktatók sem akarnak bedilizni még jobban.
Egy olyan férfitől, aki imádja az autóját, sokkal többet tanulhattok, mint az oktatótól. De mivel jellemzően még meghallgatni sem vagytok hajlandóak, sőt megsértődtök ha szól, nem tehet mást, mint azt, hogy megvédi tőletek a "kedvencét". És jogosan. Igazuk van.
Teszik mindezt annak ellenére, hogy szívük szerint mindenkinek azzal dicsekednének, hogy az "én csajom" milyen jól vezet.
Röviden ha vezetni akartok, akkor a férfi tanácsait ne támadásnak vegyétek, mert nem az, hanem megfogadandó tanácsnak. Ne legyetek fafejűek, és át fogja engedni a volánt.
És igen tudom, hogy a férfiak között is van nagyon rossz vezető, és a nők között is van ügyes. Csak az a baj, hogy az ügyes nő sokkal ritkább, és sokszor ők sem attól számítanak "ügyesnek", hogy vigyáznak az autóra.
Azért ez is változó. Nem minden nő vezet rosszúl és nem minden autóját féltő pasi F1-es pilóta. Én a saját kocsimat sose húztam meg alattam nem rángat váltásnál, haverom egyszer vezette kiparancsoltam mert olyan mértékben csúsztatta a kuplungot, hogy már a szagát is éreztem. Vagy terepen, apám telepjárójával én fel tudok menni a leshez motor pörgetés nélkül 4×4-ben tesóm meg felezővel is csak a gázt nyomja és süllyed bele a sárba.
Mellesleg én többet szívok az úton a kalapos vénemberek miatt mint a női sofőrök miatt, azok legalább ismerik a jobbkézszabály illetve elsőbbség fogalmát...
#14
Ezt olvasva én is nő vagyok vezetéi szempontból. Nekem az elindulás, parkolás, tolatás egy rémálom. De ha az úton vagyok abszolút deffenzív vagyok, megyek szépen normálisan és szarom le a psycho embereket akik 120-al mennek a hatoson.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!